Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kinderfilm: 2d of 3d?

Ik had het voornemen om met zoon van ruim 5,5 naar Kung Fu Panda 2 te gaan als hij binnenkort een studiedag heeft (nou ja, zijn docenten hebben de studiedag en hij heeft vrij). Maar ik wilde eigenlijk naar de 2d versie, en die draait op de bewuste dag niet. De meeste bioscopen draaien de 3d versie. Mijn idee is: 3d is te veel, te heftig, het kijkt waarschijnlijk niet echt lekker en je zit met zo'n irritant brilletje op je neus. Doe maar gewoon 2D, da's wel zo prettig.

Of zie ik dat verkeerd en is 3D juist heel leuk, ook voor kleintjes?

Wie heeft er ervaring met 3D-animatiefilms en kleine kinderen? Top of flop?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou....

Ik ben erg van de innovatieve, maar gezien het toch wel bekende verschijnsel van 3D-hoofdpijn (http://www.kennislink.nl/publicaties/hoodfpijn-van-3d), zou ik met kinderen me beperken tot 2D.
Groet,
Miriam Lavell

Ik zou ook gaan voor 2D. Zelf vind ik 3D helemaal niet prettig en dochter van 6 wil in de Efteling bij de film van Pandadroom nooit het brilletje op, ze vindt het vervelend zitten en ze vindt het allemaal ook te dichtbij komen.

Proberen?

Ik ben laatst met zoon van bijna 7 naar Rio geweest in 3d. Ik vond het 3d-effect zelf erg leuk en heb zoon er niet over horen klagen. Het is een beetje alsof je in een kijkdoos kijkt.

Ik herinner me wel dat zelfde zoon toen hij 5 was met papa naar Ice Age 3 in 3d is geweest en de dino's toch eigenlijk wel tamelijk eng vond.

Misschien moet je het gewoon een keer proberen met je zoon, dan weet je meteen of 3d wel of niks is voor hem.

Chris

ishtar

ishtar

24-06-2011 om 13:31

ken deze film niet, maar heb al een paar films in 3d gezien. Het geeft een leuk 'extraatje'
En geen last van hoofdpijn, wel een naar brilletje op je neus (en extra naar omdat ik zelf al een bril draag)maar dat mag de pret niet drukken.

amk

amk

24-06-2011 om 14:04

3d zeker doen

het is echt veel leuker. Heftiger wordt het er niet door. Het verhaal en de plaatjes blijven hetzelfde. Alleen dat brilletje is soms wat vervelend want niet gemaakt op kinderhoofdjes.

snuffie60

snuffie60

24-06-2011 om 14:45

Link

http://mijnkindonline.web-log.nl/mijnkindonline/2011/06/-kijken-3d-film-heeft-andere-effecten-dan-2d-kijkwijzer.html
snuf
( die er zelf niet naar kijkt, want er onpasselijk van wordt, nee, mijn ogen zijn ok)

Temet

Temet

24-06-2011 om 17:07 Topicstarter

Dank allemaal

Stomtoevallig bleek er in Off Topic ook al een 3d vs 2d draadje te zijn geopend. Alle reacties tezamen bevestigen mij in mijn idee dat ik voorlopig met zoon toch maar naar 2d ga. Hij is nog maar 2 x eerder naar de film geweest en vind het al snel te heftig, en 2d vindt-ie ook al leuk. En zijn moeder ook, want itt Cobi houd ik wel van animatiefilms.

Ik had ook wel eens gelezen dat bij 3D de kleuren minder mooi zijn, nog een reden dat 2D mij voorlopig mooi zat lijkt. Dat het dan ook nog eens goedkoper is komt mooi uit.

Groeten,

Temet

Inge M

Inge M

24-06-2011 om 17:53

Kung fu panda 2 wel in 3d

Ik heb de recensies gelezen en hoewel de recensist meestal 3d niet adviseert, was dat bij Kung Fu Panda 2 wel zo.
Dan kan het natuurlijk nog steeds te heftig zijn voor een jong kind. Maar voor de andere ouders: bij deze film is 3d de moeite waard.

liora

liora

25-06-2011 om 09:03

Niet naar kung fu panda

Hoi Temet,

Ik ben vorige week met mijn zoon van acht en negen andere jongens naar deze film geweest. Hij is vanaf zes jaar en ik zou dus een andere film kiezen voor je zoon. Rio bijvoorbeeld. Kung fu panda is heel veel vechten, erg gewelddadig, lijkt me niet geschikt voor een kleuter.

Liora

Temet

Temet

25-06-2011 om 21:22 Topicstarter

Mwah

Ach, vechten... Ik zit daar dus totaal niet mee. Ik vind Tom en Jerry ook topvermaak (althans, de oudjes, die uit de jaren '60 zijn knudde) en dat is toch ook reuze gewelddadig.
Zoon kijkt onverantwoorde meuk als Bakugan (ja, ik heb gefaald) en dat deert m ook niet. Mij wel, niet zozeer het geweld, maar het geschreeuw, de fantasieloosheid en de belazerde tekenstijl.

Die enge honden in Up, daarvan zette-ie het op een brullen. Dat was overigens ook al weer bijna anderhalf jaar geleden. En er was - een half jaar geleden - ook iets wat-ie wat engig vond in Foeksia, maar ik weet niet meer wat. Geen gevecht in elk geval.

Nee, vechten zal het probleem niet zijn, zolang het maar niet realistisch is. Hij heeft de eerste film trouwens gezien, die hebben we onlangs van tv opgenomen.

En in reactie op Inge: ik las juist een recensie waarin de 2d versie werd aanbevolen. Meer precies de originele 2d versie, maar ja, dat gaat dus niet met een kleuter.

Groeten,

Temet

Temet

ik had willen schrijven wat Liora schrijft.
Ik vind je zoon nog te jong.
Het levert niets op zo'n film en kost alleen maar. In Kung fu panda zit een supereng monsterbeest. Die films worden gewoon zo gemaakt dat er suspense in zit, dat is een standaard formule om de meekijkende ouder en het iets oudere kind tevreden te stellen. Ik voor mij heb na die ervaring met Up besloten om mijn semikleuter van net 6 gewoon rustig te laten wachten. Ze worden vanzelf groot.

Temet

Temet

26-06-2011 om 20:35 Topicstarter

Ai!

Superenge monsterbeesten, da's wat anders.
Jij was degene die destijds ook voor Up waarschuwde, een waarschuwing die ik zoals je weet in de wind sloeg, en geheel ten onrechte.

Ik zal er nog eens ernstig over nadenken. Zoals gezegd: knokken is m.i. geen probleem, enge beesten mogelijk wel.

Groeten,

Temet

Temet

Het gaat dit keer niet om het monster van vorige keer:


http://www.youtube.com/watch?v=FkW4tGuC-1w
..maar om een groep grijze wolven en een snoodaard genaamd Shen. Dit volgens Wikipedia.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.