Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jetta71

Jetta71

01-04-2009 om 14:10

Kinderfiets met versnellingen

Wie o wie heeft een goede tip voor mij? Onze kinderen zijn fanatieke fietsers. Deze zomer willen we ze ook in het (heuvelachtige) buitenland laten fietsen. Waarschijnlijk zijn hiervoor wel meer dan 3 versnellingen nodig. Welke goede, stevige, betrouwbare 24 inch fiets heeft genoeg versnellingen?
We hebben nu een wat oudere Gazelle Bike Machine in huis voor kind 1, maar kind 2 heeft ook zoiets nodig. Wie heeft ideeën?
Dank alvast!
Jetta

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

01-04-2009 om 14:18

Site

kijk eens op de site fietsenmetkinderen.nl

Daar kun je op het forum ook vragen stellen aan ervaren vakantiefietsers.
groet,
Angela

Jetta71

Jetta71

01-04-2009 om 14:59

Amk

Dank voor je reactie. Ik ga er meteen kijken!
Jetta

Inge M

Inge M

01-04-2009 om 20:38

Decathlon

Daar verkopen ze veel kinderfietsen met versnellingen. Ik weet niet naar welk buitenland je gaat maar Decathlon zit in meerdere landen dus dat kan ook handig zijn tijdens de vakantie.
Wij hebben een 16 inch fiets gehad van Decathlon en waren daar heel tevreden over. De garantie is sowieso goed, ook met andere producten. Daar hebben wij heel goede ervaringen mee.

Jetta71

Jetta71

01-04-2009 om 21:42

Meer ervaringen met decathlon?

Dag Inge,
Dank voor je reactie. Is jullie Decathlon-fiets intensief gebruikt? Ik ben heel benieuwd naar andere ervaringen. Ik had me voorgenomen liever een tweedehands van een supermerk te kopen dan een nieuwe "goedkope", waar zouden jullie de Decathlon-fietsen plaatsen?
Groet, Jetta

Ik lees mee...

Want onze dochter is ook toe aan een nieuwe fiets waarmee ze ook op fietsvakentie "moet"!

Salie

Salie

02-04-2009 om 11:03

Ook decathlon

Hier ook (kinder)fietsen van Decathlon.
Goed stevig en bevalt prima. En de prijs is leuk.
Gr. Salie

Jetta71

Jetta71

02-04-2009 om 18:55

Egberdien

Moeilijk hè....... Ik hoop dat mijn kinderen wel enkele jaren doen met de 24 inch fiets, dus wat dat betreft mag het wel iets kosten. Maar er zijn wel grenzen. En er is eigenlijk weinig keuze als je 7 versnellingen of meer zoekt. Wat zijn jouw overwegingen?
Groet, Jetta

Tja,

Op dit moment even een financiele crisis, waarschijnlijk is dat wel binnen een maand opgelost (zei zij optimistisch) en dan kunnen we echt gaan kijken. Dochter is in juni jarig. Ze heeft ook nog een 4 jaar jongere zus, dus die fiets kan mooi doorschuiven en mag wel wat kosten.
Mijn ervaring met goedkope(re) fietsen is niet zo goed, wij zelf rijden nu al zeker 10 jaar op batavus fietsen met 21 versnellingen. Nou is dat wat overdreven voor een kinderfiets, maar 3 is weer wat weinig. Alleen vind ik het wel veiliger als er ook terugtramrem op zit, ik meet helemaal niet of dat kan met meer dan 3 versnellingen. En ik weet niet of ze al goed op een 24 inch fiets past, anders wordt het een 22 inch en dan hebben we veel minder keus.
Ik heb gekeken op de site van decathlon maar ben er niet echt van onder de indruk. Ik vind de batavus Gabana met 3 versnellingen erg mooi! En dochter denk ik ook.
Moeilijk, moeilijk.... Gelukkig hebben we nog even tijd!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.