Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Alette

Alette

13-01-2010 om 11:54

Kinderfeestje hulp gezocht

Mijn zevenjarige zoon wil een feest met als thema politie. Ik heb echter helemaal geen inspiratie.

Het wordt gewoon een thuisfeestje, hij wil het liefst alle 15 kinderen uit de klas, het huis is klein en we kunnen waarschijnlijk niet veel buiten doen vanwege het jaargetijde. En of er over twee weken nog sneeuw ligt is maar de vraag, dan zal het wel weer gewoon regenen. Dus ik zoek inspiratie voor een feestje binnen over politie, zodat ik de complete tijd volgeboekt heb met spellen e.d. en we bij sneeuw altijd nog lekker een politiebureau van sneeuw kunnen bouwen.

Ik ben altijd heel slecht in kinderfeestjes, maar weggaan naar een kinderplek of een sportzaal afhuren wordt me te duur.Iemand leuke ideeen voor ons?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn beste idee is altijd...

... bij ieder feest: nodig niet zoveel kinderen uit Dat is veel beter behapbaar, je kunt nog eens wat leuks voor ieder kind kopen zonder dat het meteen dik in de papieren gaat lopen, je houdt meer overzicht. Een politiefeest heb ik zelf nooit gegeven, maar ik zag op www.vanharte.nl wel een boevenfeest. Misschien kun je daar wat ideeën opdoen om om te keren. Voorbeeldje: ze geven als idee dat de kinderen bij binnenkomst allemaal gefouilleerd worden door een agent. Dat kun je omkeren door een volwassene als boef aan te kleden en de kinderen die boef te laten fouilleren. En verder zitten er misschien nog bruikbare tips bij het detectivefeest.

gieter

gieter

13-01-2010 om 14:45

Ooit gedaan

Ik heb ooit voor zoon een politiefeestje georganiseerd en wat deden we:
*steeds een stukje klokhuis kijken overd eplotie en detectives en dan het zelf proberen
*op boevenjacht ( speurtocht)
*geheimschrift
*vingerafdrukken
etc. ik heb het draaiboek van toen misschien nog ergens liggen.....ik zal eens kijken voor je.

Ik ben ook bij de politie langs gweest en kreeg van alles mee!!!

jippa

jippa

13-01-2010 om 15:47

Langsgaan

Ja, even langsgaan bij de politie en dan krijg je vast pennen of stickers of petjes! Misschien eerst even voorlichting bellen?

Ook leuk: politiemasker kleuren:
http://www.nukleuren.nl/knutselen-maskers.html

of inderdaad geheimtaal ontcijferen van een beschrijving op grond waarvan ze kunnen vinden waar de taart verstopt staat of zo.

Jade

Jade

13-01-2010 om 20:16

Alette,

ik zou om allereerst te beginnen niet alle 15 kinderen uitnodigen. Het huis is te klein, klaar......maar goed, dat moet je ook helemaal zelf weten, maar 15 is wel heel erg veel

Ik ben jaren geleden met het feestje van mijn zoon met de kinderen naar de politie geweest. Ze kregen een rondleiding, bekeken een echte cel van binnen (ze waren nogal onder de indruk van die zware deuren en mochten een rondje meerijden in een politiewagen (op hun grote parkeerterrein). Heel even ging de sirene aan. Daarna kregen ze wat te eten en drinken en hebben ze een heel knutselpakket gekregen. Ze vonden het allemaal, incl. de agenten ( geweldig!

De volgende dag liepen er verscheidene jongetjes met een in elkaar geknutselde politiepet op hun hoofd

An

An

13-01-2010 om 20:44

Gebouwtje afhuren?

Hoi,

Hier huren wij altijd een gebouwtje af. Van de imkervereniging. Maar bij ons in het dorp doet de vogelvereniging en de jeu de boulesclub en de muziekvereniging het ook. 25 euro.
Lukt dat niet dan zou ik het bij 6 a 7 kindertjes houden. Gekkenwerk joh!
Ik had bij het politiefeestje voor allemaal een reflectorhesje (action, spotgoedkoop en leuk om mee te geven) Een ja/nee kwis over politie. Met waterpistooltjes schieten op ballonnen, allerlei estafetteachtige spelletjes. En van de verschillende politiesites een stapel puzzel, bouwplaat, kleurplaatdingen gekopieerd. Poeh, nog veel meer maar het is erg weggezakt, merk ik.
Succes!
An

Ooit gedaan

we zijn toen naar het politie bureau gegaan en gevraagt of we langs mochten komen en dat mocht, daar een hele rondleiding gehad en mochten mee in de politieauto met sirene aan rijden op de binnenplaats, iedereen mocht op de foto op de politiemotor, van iedereen apart een foto genomen en die afgedrukt en mee gegeven, de politie een flinke bedanktaart gegeven.
twee weken voor het feestje belde de polite dat er een hele doos klaarstond met allemaal kleine dingen van de polite voor de kinderen, was echt heel leuk er zaten knutsel politiepetten in, die hebben we vantevoren geknutseld voordat we gingen. de kinderen vonden het allemaal geweldig.
succes met je feestje
gr krulleke

Cluedo

ik weet niet hoe oud hij is, maar ik weet nog dat ik Cluedo vroeger heel leuk vond.

Ongeloofelijk dat iemand naar het politiebureau mocht! Hebben die lui niets beters te doen? Wel heel leuk voor die kinderen natuurlijk.

Genante vervolgvraag

tja, nu ik toch bezig ben...Ik heb dezelfde handdoek gebruikt voor mijn hoofd als voor de rest van mijn lichaam. Zou het dan ook kunnen dat die rotbeessies nu in mijn schaamhaar zitten? Ik denk steeds dat het kriebelt.. ook kammen ?!
(En nee, ik wil geen scheer/niet scheer discussie openen, ik volsta met de mededeling dat er bij mij wellicht iets te kammen zou zijn

Whoops

Die hoorde natuurlijk in het luizendraadje!!!!

Nou

zo is het niet gegaan even bellen naar het politiebureau, mijn zoontje zag twee agenten en hij vroeg aan hen of hij mocht komen, om te kijken op het politiebureau met zijn feestje en dat mocht gewoon en ze hebben daar altijd wel iemand die dat kan doen we zijn daar een uurtje geweest, gewoon een rondleiding gehad. Hier is ook ieder jaar roefelen, mogen ze gaan kijken en dan lopen er de hele dag basisschool kinderen bij de polite en brandweer en allerlei bedrijven.
krulleke

Jade

Jade

15-01-2010 om 20:35

Liat,

ze zullen vast hun hele schema niet om hebben gegooid voor een kinderfeestje. Waarom zou het niet kunnen?? Er zijn altijd een paar die op kantoor blijven, tenslotte moet de administratie ook gedaan worden lijkt mij

Goedkope gymzaal

Aantal gemeentes verhuren kleine en grote gymzalen, misschien is dat bij jullie ook het geval? Dan kan je zeker 15 kids kwijt en genoeg materiaal voorhanden.

Caroline

Caroline

27-01-2010 om 20:36

Ook gymzaal

In het dorp waar wij eerst woonde konden we de gymazaal afhuren. Koste een tientje ofzo en één consumptie per kind. De rest namen we mee. De kinderen konden leuk apekooien en er hoefde niet op een of twee kinderen meer of minder gekeken te worden. Ideaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.