Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kinderen vervoeren zonder auto


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Elektrische fiets?

Ik weet niet of dat wat is met het vervoer van kinderen (kan hier een fietskar achter??) maar een elektrische fiets scheelt je wel in reistijd.
n@nny

Mamvantwee

Mamvantwee

10-09-2009 om 14:21

Keuzes maken

Dit klinkt echt als een klassiek gevalletje keuzes maken: jij werkt, je man werkt, dat willen jullie allebei blijven doen op de dagen die jullie nu werken. Prima. Obstakel: geen vervoer, en een beperkte tijd waarbinnen je je kind(eren) op het kdv moet afleveren waarna jij naar je werk moet (half uurtje tussen 7:30 en 8:00).

Bus: niet mogelijk, auto van je man 'niet mogelijk', fiets - al dan niet elektrisch- in mijn ogen goed voor je conditie, maar op den duur niet praktisch met twee kleine kinderen in de vrieskou.

Enige logische mogelijkheid: auto erbij. En ja, dat kost geld. En nee, niet elke tweedehands is een wrak met hoge maandelijkse kosten.

Alternatief: meer tijd vrijmaken voor je dagelijse fiets- of bustocht, dus om 8:30 op je werk zijn.

Afspraken maken met je werkgever, vooral ! met je man, en keuzes maken!

succes, groet, Mamvantwee

Vic

Vic

10-09-2009 om 17:06

In dit geval

Lijkt het me best geoorloofd om een lening af te sluiten voor een auto. Volgens mij komen er binnenkort wel weer najaarsacties bij dealers, waarbij je tegen een gunstig tarief een financiering kunt afsluiten. De prijzen voor tweedehands auto's zijn ook gunstig tegenwoordig, dus voor een relatief gering bedrag kun je een goede, veilige auto met garantie kopen.

Morgana Fata

Morgana Fata

10-09-2009 om 20:38

Auto financieren

En als je dan toch in duitsland woont en een auto gaat kopen, dan hoef je geen bpm te betalen. Wij hebben destijds een auto in nederland gekocht en meteen (nieuw dus) ingevoerd in dl. Dat was het allergunstigst.
Weet je zeker dat je man niet kan leasen?

Chantelle

Chantelle

10-09-2009 om 22:55

Zwanger en fietsen...

Leuk dat je graag een fietskar wilt. Maar denk je nu echt dat je met een 7 maandsbuik, bekkenklachten, vermoeidheid, iedere dag voor je lol twee uur gaat fietsen?!

Als manlief niets kan (mijn man heeft een in Duitsland wonende collega mét leaseauto) qua auto afstaan, kinderen wegbrengen, etc. dan is een autootje het enige alternatief.

Ik vind het bijna onvoorstelbaar dat je geen potje voor zoiets hebt. Jij werkt, je man heeft een goede functie dan is het toch niet zo vreselijk moeilijk om iedere maand een paar honderd euro aan de kant te zetten? Da tklinkt heel erg gemeen, maar je hebt een gezin, je bent geen student meer.

Ik zou een goedkoop autootje kopen waar je een jaartje mee vooruit komt. Ik heb twee jaar zonder problemen in een auto van 2000 euro rondgetuft (en daarna voor 1300 euro verkocht). Even flink rood gaan staan, he tkleine beetje spaargeld aanwenden, één of twee maanden heel rustig aan doen (100 euro per week pinnen), wat spullen via marktplaats verkopen, rekeningen een maand later betalen, eventueel geld van je ouders lenen.

Rafelkap

Rafelkap

11-09-2009 om 09:14

Risico

Ja dat is een risico wat je neemt, een tweedehands auto. Dan kan je pech hebben. Maar je kan toch ook kiezen voor een bij een dealer met garantie? Een fiets kan ook inderdaad kapot en gezien je zwangerschap heb je straks idd misschien weer een probleem.

Guinevere

Guinevere

11-09-2009 om 11:26

Lening

Misschien heb ik iets gemist in deze draad, en kan het niet, maar dit is nou typisch een geval waarin het afsluiten van een geldlening wél nuttig is. Een behoorlijke 2e-hands auto gaat jaren mee. En straks moet je twéé kleine kinderen/baby's vervoeren.

Polly Shearman

Polly Shearman

11-09-2009 om 12:10

Ook pech met tweede hands auto's

Onze laatste auto hebben we 4 jaar geleden gekocht voor 3000 euro, daar hebben we in die 4 jaar in het totaal voor 4000 euro onkosten aangehad, los van de hoge wegenbelasting enz. die 7000 euro zijn in het totaal ook ergens vandaan gekomen, dus hebben wij er nu voor gekozen een lening aan te gaan voor een neiuwe auto, een dacia sandero. Met alles er op en eraan zijn we 9000 euro kwijt. Maar nu zijn we wel zeker van een goede auto met in de eerste 3 jaar zoizo geen onderhouds kosten. Wij rijden niet veel, want man gaat op zijn fiets naar het werk maar toch kunnen we niet zonder auto omdat de jongste chronisch ziek is en we regelmatig op en neer naar het ziekenhuis zullen moeten. En de stress van een auto die het niet doet, niet start of halverwege uitvalt kan ik er nu niet meer bij hebben.
Dus vandaar de keuze voor een lening en een nieuwe auto.
Over een jaar ga ik ook weer werken en dan heb ik hem vast vaker nodig, maar zal hij ook sneller zijn afbetaald.

groet, Polly

Ellen Wouters

Ellen Wouters

11-09-2009 om 17:58

Ehm, nee

"dit is nou typisch een geval waarin het afsluiten van een geldlening wél nuttig is. Een behoorlijke 2e-hands auto gaat jaren mee"

Niet mee eens Guinevere. In de eerste plaats niet omdat Romay de afgelopen jaren kennelijk geen geld heeft gehad om te sparen voor een auto. Als je niet kunt sparen, kun je ook geen lening afbetalen.
In de tweede plaats niet omdat je ook van een behoorlijke tweedehands auto niet zeker weet of hij jaren meegaat. Wij tuffen al twee jaar rond in een auto van 2000 euro, maar dat geluk heeft niet iedereen. De ellende is pas echt compleet als je geen auto meer hebt, maar wel een schuld van duizenden euro's.
En ten derde niet omdat er andere oplossingen aangedragen zijn die het mogelijk maken dit structurele probleem goedkoper op te lossen. Als er een structureel probleem is (er is vervoer nodig voor moeder en kinderen) moet je het probleem structureel oplossen (ergens anders bezuinigen, vervoer anders regelen, man met het OV, whatever) en niet naar de toekomst schuiven.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-09-2009 om 00:54

2e hands

Ik kocht in 2001 een auto voor 3000 *gulden*. 6 jaar mee gereden en nauwelijks problemen mee gehad. Een vriendin had eenzelfde type auto, even oud, en veel problemen.
Maar wij hebben ook een nieuwe auto gehad (leaseauto), hele fijne auto, maar een aantal keer pech. Je weet het dus niet...
Ohja, vorig jaar een keer noodgedwongen op de fiets, bij min 12 door de sneeuw. M'n dochtertje van toen 15 maanden was heel, heel verdrietig van de kou...

Rafelkap

Rafelkap

12-09-2009 om 08:26

Risico2

Ik ben ook erg voor tweedehands auto's. Nieuw kopen schijnt zelfs erg onvoordelig te zijn, beter is er een van twee jaar oud te kopen.
Maar het is altijd een risico. Je kan pech hebben of mazzel. Daarom zou ik er nooit een bij een particulier durven kopen, maar met een vorm van garantie.
Een lening zou ik ook niet adviseren, alleen als het niet anders kan.
Weet je al wat je gaat doen, Romy?

Guinevere

Guinevere

12-09-2009 om 11:34

Ehm, ja

Daar ben ik het dus weer niet mee eens. Ben absoluut geen voorstander van leningen, heb er zelf ook geeneen, maar een kleine lening hoeft niet het einde van de wereld te betekenen. Wel moet je dan elke maand budget reserveren om 'm zo snel mogelijk af te lossen.
"Als er een structureel probleem is (er is vervoer nodig voor moeder en kinderen) moet je het probleem structureel oplossen (ergens anders bezuinigen, vervoer anders regelen, man met het OV, whatever) en niet naar de toekomst schuiven." Ik vind een auto van geleend geld in dit geval een stuk structureler van oplossing dan electrische bakfietsen, buurtgenoten lief aankijken of man met het OV laten gaan. Overigens, dat zijn allemaal oplossingen die nét zo goed geld kosten. Dat geld kun je ook gebruiken om die auto af te betalen. En voor alle oplossingen zul je ergens anders moeten bezuinigen.

Gewoon een beetje doortrappen

Ik heb tot een week voor de geboorte van mijn dochter mijn zoon 4 dagen per week op de fiets 14 km verderop naar school gebracht. Kan best wel hoor, gewoon kwestie van beginnen en door blijven trappen.

En toen waren er twee kinderen. Eentje achterop in de babybike, andere in het voorstoeltje.

Als het je om snelheid gaat van kdv naar werk (hoe ver is dat eigenlijk?) overweeg dan een Spartametje. Kun je ook makkelijk 2 kinderen op vervoeren.
Achter een Spartamet of een Mobiletje kun je trouwens gewoon een fietskar laten bevestigen, wel even hulp van goede fietsenmaker zoeken om de uitlaat zo te bevestigen dat je kinderen niet in de rook zitten.

Ik wordt altijd ERG kregel van die auto-afhankelijkheid. Leven zonder auto is prima te doen, en ook heel goed te combineren met werken en boodschappen etc.

Wat ik alleen niet begrijp, eerst schrijf je dat je achteraf in de polder woont en nu woon je opeens in Duitsland?

Bakfiets

ik zag op de site van babboe dat ze ook bakfietsen hebben met een elektromotortje. met het huifje erop zitten kids lekker droog en ook een maxicosi past erin.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.