Huis, Tuin en Keuken
Bruid
09-04-2016 om 22:21
Kinderen op bruiloft
Mijn vriend en ik gaan binnenkort trouwen. We zijn ons inmiddels aan het orienteren hoe en waar we deze dag willen vieren. Het idee is nu om rond 16.00 te beginnen met een borrel en hapjes, rond 18.00 te trouwen, daarna een cocktail uurtje en daarna een zogenaamd sit down 4-gangen diner. Op de locatie waar we dat wellicht zouden willen kunnen max 50 mensen dineren. Dat is ook ongeveer het aantal familieleden en beste vrienden die we zouden willen uitnodigen. We houden het graag relatief klein en intiem. Het wordt overigens een winterbruiloft (dus binnen)
Ondanks dat we zelf 4 kinderen hebben (in de leeftijd van 12 tm 17) zou ik eigenlijk de kinderen van onze vrienden en familie niet willen uitnodigen. Aan het begin van de middag en tijdens het trouwen vind ik het hartstikke leuk en fijn als er kinderen zijn maar tijdens het diner vind ik veel kleine kinderen eigenlijk niet zo leuk. Maar naast de kleine kinderen (ongeveer 6) zijn er ook een aantal vrienden met oudere kinderen (ongeveer 10 in totaal) wat er voor zorgt dat als zij die allemaal meebrengen we uit moeten wijken naar een andere locatie en de dag niet meer kunnen vieren op de plek van onze eerste keus.
Ik wil niemand voor het hoofd stoten. En ik kan het moeilijk inschatten maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die het not done vinden dat de kinderen vanaf, zeg, 19.30 niet welkom zijn. Is dat heel ongastvrij? En als dat allemaal wel mee valt, hoe communiceer je dat een beetje aardig naar de gasten?
Ingewikkeld zeg, trouwen
Ginny Twijfelvuur
11-04-2016 om 22:27
Oudste zat gewoon op school....
Tjee zeg Kenfan, dat is echt wel heel clean. Geen school in Nederland die daar geen verlof voor zou verlenen.
En nu zit ik natuurlijk ook nog heel de avond met het grote vraagstuk: waar ga je nu naar toe als je de familiebetutteling wil ontlopen? Ik heb werkelijk geen idee.
Ginny Twijfelvuur
11-04-2016 om 22:32
Even ter aanvulling
Wij hebben er in ieder geval nog wel een koude schotel voor de familie tegenaan gegooid. En jawel, dus wel die trouwpremie opgestreken.
kenfan
11-04-2016 om 23:15
Ginny
Die hele trouwerij had voor mij geen enkele gevoelswaarde. Gewoon een administratieve handeling die verder niets toevoegde aan de relatie.
Ik wilde geen gedoe, mijn ouders leefden niet meer en mijn schoonouders waren nogal van de grote feesten en partijen. Dat vind ik leuk voor een ander, maar ik wil daar zelf niet het middelpunt van zijn. Als we die trouwpremie getoucheerd hadden, dan hadden we stevig op de rem moeten gaan staan om de regie niet kwijt te raken. Dat hele idee van die trouwpremie stuitte me nogal tegen de borst. Of je een levenspartner vindt heb je niet bepaald in de hand.
Vandaar dat we het in alle stilte gedaan hebben.Zonder dochter die erbij, want die had geheid haar mond voorbij gepraat. Om nou een kleuter zwijgplicht op te leggen....
De enige die ik op de hoogte heb gebracht is mijn oude zwaar gereformeerde oma (ik kom pas kijken als je getrouwd bent, want dat hokken vind ik maar niks), zodat ze met een rein geweten bij ons op bezoek kon komen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.