Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Majda

Majda

16-11-2009 om 21:42

Kiki, help! vraag over je paddestoelenbriequiche

Hallo Kiki (of ieder ander die verstand heeft van koken),

Morgen is het voor mij weer een van-tevoren-koken-dag en ik wilde graag jouw paddestoelenbriequiche maken. Maar nu vraag ik me af: is-ie wel geschikt om van tevoren te maken? Gaat het deeg niet 'rijzen' als het niet meer ingevroren is?

Voor de zekerheid plak ik hieronder nog even het recept.

Dank alvast!

Groet,
Majda

10 plakjes bladerdeeg

olijfolie

500 gr gemengde paddestoelen naar eigen keus,

1 rode peper,

citroensap, 150 gr roomkaas ,

150 gr brie

ui

4 teentjes knoflook

1 ei (dooier)

peper, zout tijm, basilicumblaadjes,

6 zongedroogde tomaatjes (kan er ook uitgelaten worden) bloem.

paddestoelen schoonvegen, halveren en besprenkelen met citoensap, ui pellen en in ringen snijden, knoflook pellen en fijnhakken, rode peper en de zongedroogde tomaatjes fijn hakken, basilicum fijn hakken, eierdooier loskloppen.

Bladerdeeg opstapelen en bladerdeeg uitrollen tot rechthoekige lap in een ovenschaal doen , zorg voor een rand van 2 CM

Verhit de olie in de wok en bak hierin de paddestoelen, ui en de knoflook op hoog vuur een paar minuten en bestrooien met peper en zout, de roomkaas erdoorheen roeren.

Beleg het deeg met het mengsel en verdeel de rode peper en de zongedroogde tomaatjes over het mengsel. Ik snij ze altijd klein, maar dat hoeft niet. Verdeel vervolgens de in plakken gesneden brie erover en bestrooi met tijm en basilicum.

Bestrijk de deegrand met het los geklopte ei en bak de taart in 25 minuten op 180 graden in de oven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kweenie....

of kiki nog online is vanavond.

maar mijn tip: bak de taart vanavond alvast eventjes 'voor' en bak hem dan morgen af. Of prepareer alleen de vulling, en beleg morgen de springvorm met bladerdeeg & kiep eea erin. Als je de vulling een hele nacht laat staan 'soppen' op dat ongebakken bladerdeeg ben ik bang dat het een zompige toestand wordt. En als je het bladerdeeg alvast in de vorm doet zonder er vulling overheen te kieperen wordt het bladerdeeg droog en keihard.

Als ik het recept trouwens lees dan heb je die paddestoelen al gebakken (en de brie gesneden) voor de over ueberhaupt warm is. Dus hoeveel tijdwinst je nou hebt door vanavond al van alles te doen??? Maar goed. da's een andere vraag...

ingrid

Majda

Majda

16-11-2009 om 22:03

Ingrid

Ha Ingrid,

Nee, nee, vanavond ga ik niet meer koken. Ben daar gek zeg! Ik dacht meer aan morgenochtend of het begin van de middag. Het is omdat ik het zo vervelend vind de keuken in te moeten als mijn gasten er al zijn. Normaal ben ik een multitasker pur sang. Je kan met mij een behoorlijke boom opzetten terwijl ik een luier verschoon, een muurtje stuc en een trui brei, maar bij koken lukt mij dat echt niet.

Maar die tip over het voorbereiden van de vulling vind ik een goeie. Dank daarvoor.

Groet,
Majda

Agnet

Agnet

17-11-2009 om 10:22

Kan wel

Een paar weken geleden heb ik de paddenstoelenbriequiche 's ochtends vroeg gemaakt. 's Avonds alleen opwarmen en hij smaakte prima. Het was wel de eerste keer dat ik hem maakte dus misschien smaakt hij "vers" nog wel veel lekkerder.

Kiki

Kiki

17-11-2009 om 21:59

O sorry majda

Ik lees het nu pas.
Ik denk dat het wel kan, al moet ik eerlijk zeggen dat ik het nog nooit geprobeerd heb.
Maar ik zou niet weten waarom niet

Majda

Majda

18-11-2009 om 00:16

Kiki

Ha Kiki,

Geeft niets. Je kunt niet alles in de gaten houden, toch?

Ik heb de gok genomen en vanmiddag de quiche alvast gemaakt. Vanavond in de oven geschoven en hij was echt PER-FECT. Wat een goed recept. Ik denk dat ik hem donderdag weer ga maken. Dank daarvoor dus nog.

Groet,
Majda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.