Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kijkwijzer sammy's avonturen

Wie heeft deze film al gezien? Ik snap namelijk niet waarom de Nederlandse kijkwijzer aangeeft "vanaf 6 jaar" en die in België "alle leeftijden."

Probleem is namelijk dat er op dit moment geen enkele tekenfilm in de bioscoop draait die voor alle leeftijden is. En oma wil van de week naar de bioscoop met m'n dochters van 4 en 8. Qua tekenfilms is de jongste best wat gewend dus als ie verder niet eng is.....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lees mee

Ik had eigenlijk het plan opgevat om deze vakantie met zoon naar de bioscoop te gaan, want ik wist dat Toy Story 3 eraan zat te komen. Zoon is ruim 4,5, en een tikje bangig.

De film kwam uit: 6+. Shrek kwam uit: 6+. Wicky, 6+ en eerder al Hoe tem ik een draak, ook 6+.
En nu las ik de recensie van Sammy, werd al enthousiast, en las vervolgens de leeftijdsaanduiding...

Nu begrijp ik dus dat de Belgen AL geven. Ik ben nu ook benieuwd waarom.

Groeten,

Temet

Vic

Vic

09-08-2010 om 17:24

Shrek 6+?

Beetje o.t. Dat had ik laatst opgezocht, en niet gevonden, omdat mijn 5-jarige met de bso was geweest. Was Shrek echt voor 6+?

Picasso

Picasso

09-08-2010 om 19:19 Topicstarter

Temet en vic

Temet: ik dacht ook al dat ik niet de enige met dit probleem was Suf toch dat er gewoon helemaal geen aanbod is voor tekenfilm-fans die jonger dan 6 zijn?

Vic: Shrek is inderdaad 6+ Maar zou best kunnen dat ie voor een gemiddelde 5-jarige prima te doen is. Dat verschilt echt heel erg per film.

Heb voor Sammy's avonturen ook al op Amerikaanse sites gekeken. Vaak kun je daar reacties lezen van mensen die met kleine kinderen naar de film zijn geweest. Redelijk goede graadmeter. Maar nu kan ik dus nergens iets vinden.

4 jarige hier

Dochterlief van 4 is met de oppas naar Sammy geweest. Ik luister altijd erg naar de leeftijdsnorm van Kijkcijfer omdat ik een redelijk bangig kind heb. Was er dus zelf niet bij maar ze vertelde dat het een leuke film was en niet eng of spannend. Ook haar neef van 10 vond het leuk. (neemt niet weg dat ik pisnijdig ben dat ze mee wordt genomen naar een 6+ film terwijl ik vooraf duidelijk heb aangegeven dat niet te willen. Grrr)

Trouwens

Iep is erg leuk, ook voor de wat oudere kinderen en Het regent gehaktballen schijnt, ondanks de verschrikkelijke titel, ook best om aan te zien te zijn

Vic

Vic

09-08-2010 om 21:42

Moet ik daar dan iets mee?

De dag dat ze met de bso naar de bios gingen waren er voornamelijk kleuters. Die hebben ze dus blijkbaar illegaal de bios binnengesmokkeld, want de leeftijdsgrens is toch geen 'advies' meer? Zal ik daar nog iets over zeggen op de bso (tegen de directie)? Ik heb er niet echt een groot probleem mee, dochter is wel wat gewend met een oudere zus en Nickelodeon, maar het hoort natuurlijk niet.

ayla

ayla

09-08-2010 om 22:16

Zolang ik het zelf kan beslissen

vaak vind ik de 6+ normering nergen op slaan. Shrek kan ik me nog iets bij voorstellen, Hoe tem je een draak ook wel maar bij Sammy's avonturen niet echt. Ik kijk ook eerder naar mijn kind en naar de film dan naar de normering. Zij ging als 4 jarige al naar 6+ films terwijl ze een keer bijna gillend de zaal uit is gerend bij een film van K3. Die was dus AL.
Ik had een tijd teruh een soort gelijk dilemma, dochter was op de BSO sjakie en de chocoladefabrieg aan het kijken, duidelijk 6 + maar daar zaten ook 4 jarige bij. Dochter heeft echt wakker van die film gelegen, vooral omdat ze hem niet kon afzien en dus niet wist dat hij goed afliep. Ik ben hem later maar gaan huren bij de bieb zodat ze het einde kon zien. Kortom, 6+ films prima voor en kleuter maar ik beslis en niet een ander

Zelfde dilemma vic

Ik schreef dat de oppas met mn dochter naar die 6+ film was maar eigenlijk was het dus de BSO. Heb vooraf aangegeven dat ik niet wilde dat ze daar heen zou gaan als 4 jarige. Heb bij de manager een klacht ingediend (er is nog meer waar ik niet tevreden over ben dus dat was niet het enige waar ik over geklaagd heb). Vandaag werd ik door de leidster hier op aangesproken. Het kwam er op neer dat zij vond dat de film wel zou kunnen en dat als ik vind dat mijn kind daar niet heen mag ik haar eerder moet komen ophalen. Beetje omgekeerde wereld wat mij betreft...

Tango

Tango

09-08-2010 om 22:47

Rare reactie hoor, swaen

Van de bso, ik vind het heel logisch dat je aangeeft bij hen dat je dit niet wilt. Had ik w.s. ook gedaan. Dat ze zo reageren is inderdaad omgekeerde wereld, jij spreekt hun erop aan en zij hoeven jou er niet op aan te spreken dat je er iets over zegt. Waarschijnlijk wist je ook niet vantevoren dat ze naar de film zouden gaan, anders had je het al wel eerder aangegeven.

Verder ben ik wel blij met dit draadje, want ik liep me ook al af te vragen of ik met Tangozoon van 5 naar deze film zou gaan. Zo te lezen zal dat best lukken, Tangozoon is niet al te bang aangelegd, kijkt rustig met zijn zus van 9 naar Harry Potter en wordt bovendien in september 6. Verder is hij dol op dieren, dus het leek me wel een film voor hem, maar misschien juist dan heftig als het wel heel spannend is. Ik hoop op nog meer reacties van mensen die hem al gezien hebben en dan ga ik w.s. deze week maar eens een bioscoopje pakken. Tangodochter heeft de hele week vakantiespel, dus heb Tangozoon gezellig alleen deze dagen.

Anonix

Anonix

09-08-2010 om 23:50

Swaen

Het advies is alleen bindend en strafbaar (bij overtreding) voor films van 16+, daar onder is het niet aan de bioscoop om te beslissen wie er wel of niet naar binnen mag. Overigens vind ik dat een BSO zich te allen tijde aan het advies moet houden!

Ik kijk zelf trouwens altijd op www.kidsinmind.com, daar staat precies hoe vaak er word gescholden, er blote lijven te zien zijn en of er alcohol of sigaretten worden genuttigd. Zo kan ik zelf bepalen waar ik mijn kinderen wel of niet aan blootstel. Op basis daarvan heb ik mijn zoon van 8 dus ook naar Avatar (12+) laten gaan, en hij vond het geweldig! (terwijl hij Harry Potter nog te spannend vond :S)

Bso

Hier zijn ze net naar de film geweest met de BSO toen zoon er niet was. Sammy was toen nog niet uit, dus dat is of Shrek of Toy Story geweest. Ik was graag met zoon naar die laatste gegaan omdat hij de eerste twee op DVD heeft en ze geweldig vindt, maar na een beschrijving van de verhaallijn in combinatie met de leeftijdsaanduiding durfde ik het niet aan. Toen ik hier op het forum las van iemand die in de bioscoop een andere ouder met twee huilende vierjarigen zag was ik blij toe. Ik heb het drama van Up nog vers in het geheugen (die had toen een AL, dat is later gewijzigd naar 6+, en terecht)

Ik had het bij de BSO wel gehad over mogelijke problemen bij de bios, mogelijk dat ze daarom gegaan zijn toen zoon er toch niet was.

Sammy is een Belgische film, vandaar waarschijnlijk dat er op Amerikaanse sites niks over te vinden is.

Groeten,

Temet

Up!

Volgens wat vriendinnen viel Up! best mee. Nou, dooooooodeng vond ze het.

Daarom ben ik ook zo boos op de BSO. je komt er pas achter als je al lang en breed in de film zit. Aan de beschrijving van de film kun je wat mij betreft niet echt opmaken of het geschikt is. De manager hebben trouwens mog niet gereageerd op mijn klachtmail. Hopeloos....

Anonix

Goeie tip van die website! ga ik de volgende keer zeker op kijken.

knevel

knevel

10-08-2010 om 20:47

Hier een 5-jarige die de film erg leuk vond

Maar hij is wel wat gewend... (geen heel enge films hoor!). Maar hij kijkt wel vaker films met een 6 jaar en ouder indicatie.

Ik vond het zelf een leuke film. Veel leuker dan de Bonte Brigade.

angelina ballerina

angelina ballerina

10-08-2010 om 20:54

Wij gaan ook

Vrienden van ons zijn met 2 jongetjes van 4 en 5 gegaan en die vonden het geweldig. De ouders waren ook enthausiast en vonden sommige stukjes spannend maar niks echt eng. Doordat het 3d is lijkt alles wel heel echt maar het leuke was dat de kinderen daardoor ook dachten dat ze zelf op een schilpad zaten. Mijn man gaat binnenkort met dochter van bijna 5 en 2 oudere buurmeisjes.

Picasso

Picasso

10-08-2010 om 21:01 Topicstarter

Fijn!

Na de reacties (dank daarvoor!) durf ik oma met een gerust hart naar de film te laten gaan met mijn dochters. Alleen gaan ze niet naar de 3D versie. Want ik weet niet hoe dat bij andere 4-jarigen zit, maar bij die van mij blijft zo'n bril nooit zitten. En ze vind het ook niet prettig. Zo heeft ze "het regent gehaktballen" maar zonder bril zitten kijken.

rozenstruikje

rozenstruikje

10-08-2010 om 21:57

Sammy gezien

Met mijn dochter van 6 ben ik er naartoe geweest. Ik wist niet dat het 3D zou zijn en werd dus onaangenaam verrast door de prijs van 10,50 pp(!), waarvan 1 euro voor een bril.

Mijn dochter vond de film geweldig maar er zaten voor haar zeker enge momenten in: iets met een haai, met een gemene meeuw, dat soort dingen. De muziek hoor je dan al dreigend en dan kroop ze snel op schoot.
Zonder bril zie je trouwens alles dubbel dus de bril is wel echt nodig. En er was maar 1 maat bril, de volwassenenmaat, dus had ze een bril op die steeds afzakte.

Rozenstruikje

Picasso

Picasso

11-08-2010 om 15:47 Topicstarter

Berber

In Zoetermeer draait ie ook in de gewone variant. Niet zo heel ver weg van Rotterdam en gewoon vandaag al te reserveren voor zaterdag

Tango

Tango

11-08-2010 om 22:34

Vandaag geweest

Naar Sammy en Tangozoon vond hem heel leuk. Ik vond hem eerlijk gezegd niet heel bijzonder.
Hier draaide alleen de gewone versie en dat vond ik ook prima. 3D leek me iets te heftig en ik zag Tangozoon ook niet de hele tijd met een (te grote) bril op zitten. Voor volwassenen is 3D misschien juist wel veel leuker.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-08-2010 om 11:13

Leuk!

Zoon van 4 vond hem erg leuk. Alleen de 'schrikeffecten' vond hij erg eng/spannend, maar dat vond ik zelf ook Een haai die met open bek op je afzwemt, dat soort grappen. Qua verhaal is het een soort Finding Nemo.

Zoon is niet angstig aangelegd, kijkt ook graag naar Shrek en Ice age enzo.

Dat 3D is wel heel gaaf vond ik, de bril paste ook prima bij zoon. Ik zelf werd er wel moe van, maar daar had zoon ook geen last van.

Picasso

Picasso

13-08-2010 om 23:05 Topicstarter

Ook hier een succes

Kinderen vonden de film erg leuk en oma eigenlijk ook! Bij de "spannende" momenten kroop de jongste een beetje tegen oma aan maar heeft geen tel op schoot gezeten, een goed teken dus.

Met dank aan OOL bestempelen we deze film gewoon AL toch?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.