Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Juliea

Juliea

11-10-2011 om 17:43

Kiezen tussen wehkamp en bol.com?

Ik kan voor een nieuwe laptop kiezen tussen wehkamp en bol.com. Welke service is beter?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik ben altijd

heel tevreden over bol.com. Erg snel,nooit iets mis met rekening of zo.
Itt Wehkamp waar wij wel een spookrekening kregen van 500 euro?We hadden volgens hen2 xboxen gekocht?? wel opgelost maar de schrik zat er goed in.

Tirza G.

Tirza G.

11-10-2011 om 23:03

De goedkoopste

De rest maakt niet uit, ze verwijzen je beide terug naar de fabrikant als er wat is.

Tirza

koentje

koentje

12-10-2011 om 10:45

De pakjes van wehkamp

worden volgens mijn ervaring soms zomaar los bij je voordeur gezet als je er niet bent....

Juliea

Juliea

12-10-2011 om 12:12

Bedankt

Bedankt voor de reacties. De laptop scheelt maar 2 euro in prijs dus dat was het probleem niet.

Wehkamp bezorgt het toch niet zelf? Waarom klaag je daar niet over en zal het ook niet liggen aan de bezorger die jij hebt?

Het is wehkamp geworden omdat ik kon aangeven dat ik het morgenavond wil ontvangen. Handig dus. Dat kon niet bij bol.com

Chippie

Chippie

12-10-2011 om 23:51

Ik ben grote fan van bol.com

Ik had hier ook een bezorger die overal de pakjes dropte: in fietstas van bezoek, in tuinhuisje, achter de plantenpot bij de voordeur. Je raadt het al... één pakketje is wel verstuurd en nooit aangekomen. Ik ben er van overtuigd dat de postbode het wel heeft bezorgd (buurvrouw heeft wel zo'n mannetje gezien bij onze voordeur) maar dus op één of andere manier weggenomen is (of we hebben het nog niet teruggevonden). Bij de herinnering heb ik gebeld en binnen een halve minuut werd het geregeld dat ik niet hoefde te betalen.

Een andere keer heb ik een boek geretourneerd zonder retourbon maar ook geen afzendergegevens. Alleen een envelop richting bol.com met boek. Ondoenlijk om dat boek weer te traceren. Gebeld, eerlijk mijn verhaal gedaan, excuses aangeboden voor mijn blunder, ze hebben het boek niet kunnen traceren maar ik hoefde niet te betalen.

Daarnaast vind ik bol.com professioneler overkomen. Als er staat dat je het morgen krijgt, dan krijg je het ook morgen. Portokosten zijn heel laag. Bij Wehkamp moet je alles vooruitbetalen (leuk, als je 5 kledingstukken koopt om te passen en er maar 2 houdt) bij bol.com niet. Misschien nu niet van belang, straks wel.

Chippie?? klopt niet

ik ben al jaren klant van wehkamp,en ik heb nog nooit iets vooruit hoeven te betalen.
ik vind wehkamp heel secuur werken,ik doe een bestelling,geef zelf aan wanneer ik het laat bezorgen ,smiddags of s,avonds ,en op welke dag.( ideaal),krijg het altijd op de afgesproken tijd,heb 7 dagen de tijd om te beslissen of ik iets wil kopen of niet,en pas dan betaal ik de rekening.
Als iets retour moet ,voer ik op hun site in wanneer ik het wil laten ophalen ( gratis),en ook dat werkt perfect.

overigens heb ik bij bol.com ook geen klachten,al zijn die wel iets beperkter in het kiezen van bezorgmomenten.

Ex-pakjesbezorger

Ex-pakjesbezorger

13-10-2011 om 10:15

Hoe het werkt.. (wehkamp)

Ik ben bezorger geweest bij het bedrijf wat pakjes voor o.a. Wehkamp bezorgt. Een zéér slecht betaalde baan, daarom ben ik er ook mee gestopt. Je moet de pakketten met je eigen auto bezorgen, is iemand niet thuis, moet je er 's avonds weer heen. Je probeert dus zoveel mogelijk je pakje in één keer te bezorgen. Of bij de buren af te leveren. Als er op je lijst staat 'n.b.b.' mag je niet bij de buren afleveren. Je wordt er dus handig in je pakjes toch achter te laten zodat je niet weer hoeft. Tweede keer aanbieden betekent ook nog eens dat je minder per pakje ervoor krijgt terwijl je er wel 2 x voor moet rijden! Fietstas of zo heb ik nooit gedaan, wel in een nis bij de voordeur achter een plantenbak: dan wel een briefje in de brievenbus dat het pakje (in plastic) daar stond. Was trouwens voor een ander niet zichtbaar. Als je het op een rare plaats vindt, moet je zéker klagen!!

Fianna

Fianna

13-10-2011 om 11:20

Wehkamp vooruit betalen

Ja hoor, het kan dat je wel vooruit moet betalen. Heeft te maken of je een grote (dure) bestelling hebt of niet en ook of je al een aantal jaar klant bent of niet.
Ik ken ook iemand die vooruit moest betalen, dus het klopt wat Chippie zegt En ik wilde zelf ook een keer iets duurs bestellen bij Wehkamp en moest toen ook vooruit betalen.

Fianna

Fianna

13-10-2011 om 11:54

Linzel

Het staat er allemaal heel mooi maar in de praktijk gaat het vaak anders. Er staat ook: Dit hangt af van jouw individuele situatie, zoals de waarde van je bestelling.

Er spelen dus meer dingen mee, dan alleen de waarde van je bestelling. Bestel jij voor het eerst en is je bestelling iets van 70 euro kan het al zijn dat je vooruit moet betalen.

Juliea

Juliea

13-10-2011 om 16:01

Niet vooruit

Ik ben al wel heel lang klant bij wehkamp maar ik bestel ongeveer maar 1x per jaar. Nu met de laptop hoefde ik ook niet vooruit te betalen.

Tirza G.

Tirza G.

13-10-2011 om 22:20

Is bij bol ook

Boven de 500 euro ofzo moet je ook vooruit betalen. En nee, bol levert niet op tijd. De reclame 'voor negenen besteld de volgende dag in huis' is gewoon niet waar.

Tirza

Tirza

Mijn eerste ervaring met Bol is eigenlijk "te" goed ! Ik bestelde een boek ( 8 pm) dat ik liet bezorgen bij mijn schoonzus. Ik emailde haar (9 pm) dat er een bolpakje zou komen, maar voordat ze deze email had gelezen had ze het boek ( nee, niet voor haar) al uitgepakt, inderdaad de volgende morgen al op de mat.

En nog een tip over wehkamp...

Ook ik doe veel online. Al jaren klant bij Wehkamp (en nee, nooit wanbetaler geweest) maar afhankelijk van de bestelling moet ik soms toch vooruit betalen. Nou kan ik lekker los gaan hoor, (idd meerdere jurken, jassen en laarzen in verschillende modellen en maten dat kan zo maar 5 of 600 euro zijn). Maar het lijkt willekeurig, pas nog bestelling van ruim 400 en die hoefde niet vooruit betaald. Anyhow; paar maanden geleden nog heel gedoe met ze gehad. Las in juridisch blad op mn werk iets interessants over de Wet Koop op Afstand, waar dus ook alle internetbestellingen onder vallen en dus ook Wehkamp. ALLE bestellingen mag je binnen bepaalde termijn retourneren en... de verkoper (Wehkamp dus) moet je dan ook de betaalde verzendkosten retourneren. Dus als je 6 artikelen besteld en je retourneert ze alle 6, dan krijg je de verzendkosten retour. Rekeningoverzicht online bekeken, en ja hoor, daar stond nog van een aantal bestellingen verzendkosten bij. Alles bij elkaar ruim 50 euro.

Wehkamp gebeld en dat werd een lang verhaal, ontkennen, nee dat was niet zo etc. maar ik had het artikel met de uitspraak + nr. van Europese Hof (meen ik) voor me, dus die vlieger ging niet op. Ze refereerden aan een artikel dat echter beslist in tegenstelling was met die uitspraak. Uiteindelijk 'gedreigd' dat ik er dan mee naar de Consumentenbond zou stappen. Tenslotte heb ik hele bedrag gecrediteerd gekregen. Sindsdien let ik altijd goed op (ook bij HM bijvoorbeeld), en dat scheelt echt flink.
Dus; doe er je voordeel mee, want het kan flink schelen.

ody

ody

15-10-2011 om 21:27

Net nog droger gekocht

Net bij wehkamp een droger gekocht en niks vooruit hoeven te betalen. Kostte toch door de 800 euro en is perfect op tijd geleverd. Kreeg een dag van te voren door hoe laat ze zouden en komen en toen ze bij de vorige vertrokken weer een sms met dat ze onderweg waren en hoe lang dit ging duren. Heb de droger eerst paar dagen geprobeerd en toen netjes betaald. Ook fijn, wehkamp geef 5 jaar garantie op de machine. Bol ook goede ervaringen mee, bestellen we regelmatig cd's ed. Bij bol betalen we ook nooit vooruit. Gebeurd nog wel eens dat ze iets niet kunnen leveren.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.