Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MaximeM

MaximeM

04-08-2009 om 20:48

Keukenverlichting voor onder kastjes kopen - waar?

Hoi,

De titel zegt het al, ik wil voor onder mijn keukenkastjes keukenverlichting kopen maar waar kan ik dat het beste vinden? Bij karwei hadden ze één setje, dus vergelijken kon ik het niet. Verder vandaag bij de Praxis geweest en daar hadden ze dan twee setjes, maar ik vond het allemaal zo karig, kent iemand een winkel met een groter assortiment en waar ik het gelijk kan kopen (bij een keukenwinkel hebben we ook even gekeken, maar daar moet het dan weer besteld worden en is het, denk ik, duurder)
Wat mij leuk leek, was zo'n cassette met led verlichting omdat dat dat ook energie zuiniger is dan halogeen verlichting. Of losse ronde verlichting, alleen vraag ik me dan af waar je de snoertjes moet laten.

Iemand tips, of alvast een website waar ik eens kan snuffelen?

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anonix

Anonix

04-08-2009 om 21:34

Eh..

..ikea misschien? Daar hebben ze zelfs verlichte planken die je kan gebruiken als onderste plank van je (ikea uiteraard) bovenkastjes. Ze hebben ook verschillende oplossingen op het gebied van LED (balkjes, rondjes, etc.) en uiteraard halogeen.

Wij hebben zelf geen bovenkastjes, alleen twee lichtgevende planken (van 'n andere keukenboer en ze staan nog in de doos )

amk

amk

04-08-2009 om 22:09

Ikea

verschillende maten, kleuren, typen verlichting, koppelbaar en erg makkelijk te bevestigen. (2 schroefjes)

MaximeM

MaximeM

05-08-2009 om 12:24

Led en halogeen omwisselbaar (losse lampjes)

Hoi,

Ik wilde eigenlijk led verlichting kopen, omdat wij een inpandige keuken hebben, heel ver van de ramen af dus. We hebben daardoor het licht heel veel aan in de keuken, anders is het zo'n donker gat. We wilden dit keer geen halogeen kopen, omdat led energiezuiniger is. Nu zie ik wel led lampen met de zelfde aansluiting als halogeen, zou je die gewoon in het armatuur kunnen draaien?? (zie plaatjes)

http://www.hmk.nl/view_product.php?database=verlichting&productID=1537381&groep=

of

http://www.hmk.nl/view_product.php?database=verlichting&productID=1537380&groep=

wie weet dit?

Maxime

amk

amk

05-08-2009 om 13:14

Pelle

wel verschillende soorten. Je hebt met halogeen, en met tl-balkjes bij Ikea in de Gruntal serie. En die zijn onderling ook nog koppelbaar.

MaximeM

MaximeM

05-08-2009 om 15:43

Gekocht!

Ik heb die van Ikea vanmiddag gekocht. De Gruntal serie. Ben 3 winkels afgeweest; een plaatselijke bouwmarkt, de Karwei en Ikea. Er zijn helaas nog niet zoveel mogelijkheden met Led, die man van de plaatselijke bouwmarkt gaf ook aan dat er wel in de loop der tijd meer van zou komen. Dus we hebben toch maar weer halogeen gekocht.
Ook even gevraagd of je led en halogeen om kan wisselen (ziet er namelijk wel hetzelfde uit (de stekkertjes aan de achterkant) maar dat kan dus niet.

Maxime

mirreke

mirreke

07-08-2009 om 10:05

Kan wel

Wij hebben in de badkamer verlichting waar oorspronkelijk halogeen in zat (toch duur, die 220V versie) en die 'peertjes' hebben we vervangen voor LEDverlichting met dezelfde stekkerachterkant. Kan prima, gaan niet stuk...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.