Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

klaartje

klaartje

13-08-2009 om 17:27

Keuken beslissen terwijl je er nog niet woont

Wij gaan binnenkort verhuizen naar een koopwoning.
We zijn een keuken aan het uitzoeken en een vloer. Alleen krijgen we de sleutel pas over een week, en een keuken zou op z'n vroegst 4 weken levertijd kunnen zijn. Maar het is nu zo moeilijk inschatten welke keuken bij ons huis past, en staat. Het liefst stellen we de hele keuken nog even uit, dat we er gaan wonen en dan een idee krijgen van wat we willen hebben. Maar de oude keuken moet er uit, anders kan er geen vloerverwarming geplaatst worden maar dan kunnen we er niet wonen natuurlijk...Kent iemand een tussen oplossing voor dit probleem? Misschien een tijdelijke spoelbak en afvoer ofzo?
En nog iets...wij weten niet wie we in moeten huren voor dit soort klussen: Oude vloer eruit breken, deur in muur verwijderen en muurdichtmetselen, evt schuifpui, verwijderen stopcontact dat soort klussen. En vooral ook iemand die niet doet wat wij zeggen, maar advies geeft over wat kan/niet kan, of mooi is. Montagebedrijf? Installatiebedrijf? Aannemer? of hoe ze allemaal mogen heten....Ik bedoel terwijl we er nog niet in kunnen omdat we de sleutel nog niet hebben.
Thanks alvast

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

13-08-2009 om 18:09

Klaartje

ik zou toch proberen om een idee te krijgen hoe je in dit huis je keuken zou willen hebben. Vraag de huidige bewoners of je een keer op je gemak mag kijken.
Lukt dit nou echt niet, ga dan naar de Gamma of andere bouwmarkt, haal daar voor een paar honderd euro een paar onderkastjes met spoelbak, paar kastjes erboven, klaar.
Voor de klussen die je hebt zou ik contact opnemen met een aannemer, of een Klussenier of iets dergelijks.
Succes met alles!

Hanne.

Hanne.

13-08-2009 om 19:49

Wel al enig idee

Maar heb je wel al enig idee hoe je de indeling van de keuken wilt? Ik bedoel, het lijkt me ook erg moeilijk om de vloerverwarming aan te leggen als je niet weet hoe je de keuken gaat indelen.

Of is het geen probleem als dit ook onder je kastjes etc komt. Vloerverwarming onder de koelkast lijkt mij niet handig en ook volkomen zinloos.

Als je al een idee hebt kan je misschien eea laten staan, of het bestaande keukenblad straks tijdelijk op een paar schragen zetten, en de rest van je spullen in kratten. Kamperen dus.

Anonix

Anonix

13-08-2009 om 21:36

Toch wachten

Ik zou toch wachten met de keuken. Wij hebben pas onze keuken verbouwd (keuken die er zat was niet onze smaak, niet mooi en niet praktisch). Door die verbouwing hebben we meer dan 4 weken zonder keuken gezeten en nog eens 4 weken daarna zonder functioneel aanrechtblad (en dus ook zonder spoelbak en kraan, wel een kookplaat en vaatwasser!).

Geen probleem dus om even zonder keuken te moeten. En je kan op Marktplaats misschien iets goedkoops tijdelijks op de kop tikken (wij hebben ál onze apparatuur, allemaal 8 jaar of jong, netjes en werkend) weggedaan voor 125 euro. De rest van de keuken hadden ze gratis mee mogen nemen als hij heel eruit was gekomen). Kan je de oude keuken niet terugplaatsen nadat de vloer(verwarming) is gedaan, of een deel ervan, zodat je op je gemak kan rondkijken?

Wij hebben maanden gedaan over het kiezen, kijken en finetunen van onze keuken, dat zou ik niet kunnen binnen 'n week.

Kamperen in je huis

Als je niet kunt "projecteren", je voorstellen hoe een keuken eruit zal zien in het huis waar je nog niet woont, dan zou ik de beslissing inderdaad uitstellen. Met daarbij ook als ongemak dat je later zelf in de verbouwing zit. Dat is te doen, zelfs met kleine kinderen. De eerste keer hebben we het opgelost met alleen maar magnetronmaaltijden en zoveel mogelijk wegwerpservies en -bestek en het beetje afwas dat we hadden in de douche te doen (die ook nog verbouwd moest worden). De laatste keren hadden we een tijdelijke spoelbak, weer een geleende magnetron en heb ik ook het campingkookstel gebruikt. Het is te doen, maar mijn ervaring is wel dat het erg aan jezelf ligt. Als het je karakter niet is om het een sport te vinden een paar weken zonder keuken te overleven, heb je er veel meer moeite mee dan wanneer je het wel als een uitdaging ziet om het zo goed mogelijk door te komen. En veel tijd voor creatieve kookcreaties had ik ook niet, omdat we de verbouwing grotendeels zelf deden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.