Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koukleum

Koukleum

11-11-2016 om 16:09

Ketel kapot - warmt wasmachine gewoon op?

Onze ketel is kapot. Balen. Duurt natuurlijk dagen voordat die vervangen kan worden (iedereen is megadruk).

Maar vraag me even af: doet de wasmachine het gewoon, oftewel: die warmt toch gewoon zelf op?

lieke

lieke

11-11-2016 om 16:11

bedoel je

Bedoel je dat de verwarmingsketel kapot is? Ja, dan kun je gewoon je wasmachine draaien. Sterkte (ik weet hoe je je voelt, we hebben dit net een paar weken geleden gehad). Misschien is de ketel nog te repareren.

vlinder72

vlinder72

11-11-2016 om 16:12

De wasmachine is aangesloten op een koud waterkraan. De machine zelf warmt het water op.

Half a twin

Half a twin

11-11-2016 om 16:39

geen hot fill?

Wasmachine doet het gewoon als hij op koud water is aangesloten. Als je een hot fill systeem hebt kan het zijn dat hij het niet doet. Bij hot fill is je wasmachine aangesloten op een warmwater kraan die zijn warme water krijgt uit de ketel. Waarschijnlijk vult hij dan wel maar met koud water en duurt het opwarmen wat langer dan je gewend bent.

Koukleum

Koukleum

11-11-2016 om 17:13

Dank

Bedankt, ik vermoedde het al dat wassen nog wel ging, maar wilde het even zeker weten.

@Lieke, helaas, hij is niet meer te repareren. We zitten zeker een paar dagen zo niet langer in de kou .

Ach, extra kleding, extra dekens van zolder gehaald, open haard en gaspitten aan. Gelukkig een boiler in de keuken dus een beetje warm water. We overleven het wel en zullen de warmte daarna wel extra waarderen.

lieke

lieke

11-11-2016 om 17:32

Aj, dat is balen. Wij hadden de houtkachel aan, het was dus wel lekker warm. We hadden alleen geen warm water gedurende een week. Maar daarna voelde de luxe van warm douchen en je haar niet meer te hoeven wassen met een keteltje water boven de gootsteen als ongekende luxe. Dus ik snap helemaal hoe je je voelt. Sterkte.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-11-2016 om 19:27

Redundantie

Ons huis heeft een boiler en een ketel en dan nog een boilertje in een keukenkastje. Dus toen de ketel vorige winter uitviel konden we nog warm douchen en scheren in de keuken.

Daarnaast kan de airco twee kanten op, koelen *en* verwarmen, dus eigenlijk hebben we er weinig last van gehad. Toen het onderhoudsberijf pas een paar dagen later langs kon komen was dat helemaal geen probleem

Die airco's krijgen een kamer sneller warm dan de radiatoren.

Pirata

Pirata

11-11-2016 om 20:25

gaspitten

Let op met die gaspitten, wel de afzuiging aanzetten.
Wij hebben als reserve een electrisch campingkacheltje met keramische elementen. Kostte ooit 7,50. Misschien heeft de lokale campingwinkel nog zoiets liggen?

Ad Hombre

Ad Hombre

11-11-2016 om 20:32

Pirata

Moet je toch een baksteen opleggen, die gaspitten?

Pirata

Pirata

11-11-2016 om 20:37

Nee toch, op de gietijzeren kachel en dan die baksteen met een handdoek erom heen in je bed.
Marktplaats staat nog vol met draagbare electrische kacheltjes. Ik zou het wel weten (hier was het net 0 graden buiten).

Ad Hombre

Ad Hombre

11-11-2016 om 20:40

Pirata

"(hier was het net 0 graden buiten)."

Ik heb net een uur op een hockeyterrein doorgebracht. Ik weet het

Electrische kacheltje

We slapen op zolder. Daar is geen verwarming. Indien nodig gebruiken wij een elektrisch kacheltje. Die zijn ook te koop bij winkels als kijkshop en bcc.
Altijd handig.
En als je ook geen electrische waterkoker bezit, raad ik je die ook aan. Zo heb je snel heet water en hoef je je niet met koud water te wassen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.