Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mama Katja

mama Katja

18-12-2009 om 13:34

Kerststress

Oh lieve help. Ik heb echt Kerststress. Ik zie door de (Kerst)bomen het bos niet meer.

Pffff...hoe wordt ik weer rustig en krijg ik alles weer op een rijtje....?

Dat moest ik even kwijt.

MamaKatja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lijstjes

maak lijstjes van wat er moet gebeuren en wanneer. Stel prioriteiten. Moet die boom inderdaad vandaag opgetuigd worden, nee kan ook morgen.
Ik leef deze dagen met de agenda op het aanrecht. Alles in het zicht en zo red ik me.

Adem in, adem uit......

groetjes van Purk

O ja, lijstjes:

* Wat je op welke dag van de week moet kopen (houdbare dingen kun je alvast gaan inslaan)
* Wat er elke dag moet gebeuren (beddegoed van het logeerbed wassen. bv.)
* Koken: tot op de 5 of 10 minuten bedenken hoe laat alles moet; werk van achter naar voren. Dus: om 19.00 moet de gebraden kip op tafel komen, dan moet 'ie om 17.30 de oven in. En de aardappelen die je erbij eet om 18.30 opzetten. En dat voor alle gerachten, en dan netjes chronologisch ordenen. Heb ik 2 jaar geleden erg veel aan gehad!
* blijven ademen: meestal is Kerst met familie en/of vrienden: gaat er ondanks de goede voorbereidingen iets mis, dan is dat geen ramp.

Succes!

Linda99

Linda99

18-12-2009 om 15:04

Stress?

Ik heb echt nog nooit van m'n leven "kerststress" gehad en dat houden we zo

Maar wat hierboven staat lijkt me zinvol, gewoon een lijstje maken, afstrepen en vooral rustig blijven En volgend jaar een keer lekker niks met kerst?

Ook geen stress

Ik word ouder...ik laat me niet meer "gek" maken.Agenda op het aanrecht inderdaad en goed plannen en verdelen. Lukt er iets niet of zit er iets tegen? Ik verblik of verbloos niet meer.
Ik weiger om zelf doodmoe en met een enorme hoofdpijn aan het kerstdiner te zitten. Kerststress? Nee hoor, lekker genieten van de gezellige dagen.

Bastet

Bastet

18-12-2009 om 18:20

Nee

nee,ik doe het niet meer,dat stressen.Ik zorg dat de boel een beetje aan kant is,ik maak het voorgerecht en het dessert,man kookt de rest,tweede kerstdag schuiven we aan bij mijn schoonouders en klaar.Moet nog een paar kadootjes halen,maar verder...nee.Lukt allemaal wel.
Groetjes,Bastet

Chippie

Chippie

18-12-2009 om 20:42

Stress?

Hier ook geen stress! Ooit waren we net twee dagen verhuisd en hadden we een heerlijk kerstdiner van een kant-en-klaar-soepje, biefstuk met gebakken krieltjes en een lekkere salade en een Vienetta toe onder een superkitsch kerstboompje. Het kerstgevoel was er niet minder om!
Dus ik ben aan zet dit jaar voor het diner. Met een beetje geluk wordt krijgt het hier en daar een culinair tintje anders voldoet het bovenstaande menu. Morgen sla ik bij de gewone boodschappen al hier en daar wat spul in. Zonder lijstje, gewoon kijken waar ik zin in heb. De kinderen zijn blij met knakworstjes en chocoladepasta. En dan zie ik eerste Kerstdag wel wat ik in huis heb gehaald voor het kerstontbijt.
De boom staat (dat was wel een gedoe!) maar meer hoeft er niet te gebeuren. Ik ben niet zo van de kerstversieringen. Een paar waxinelichtjes in glaasjes en wat kinderknutsels vind ik prima.
Ik moet nog wel wat kadootjes kopen. Maar als me dat niet meer lukt in het dorp dan is er altijd nog bol.com.
Extra schoonmaken. Pffff! Hulp is onverwacht drie weken uit de running, dus dan worden de ramen maar na kerst gelapt en zuig ik zelf een keertje vaker.

Nee hoor

ik ben klaar voor kerst,de kadootjes liggen onder de boom( allemaal online besteld),de boodschappen zijn online besteld bij ah,die worden keurig woensdag bezorgd,ik hoef alleen donderdag nog even melk en sla te halen.
mijn geheim; ruim op tijd beginnen,lijstjes maken,en elke dag iets van het lijstje afstrepen.geen stress te bekennen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.