Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

18-11-2010 om 02:24

Kerstmarkten

We gaan 12 december met ons tweeën een 'kerstuitje' doen. Het lijkt me leuk om naar een plaats te gaan in kerstsfeer, maar dan op zo'n manier dat man het ook nog leuk vindt. Niet te overdadig dus. We hebben voordelige treinkaarten, een voordelige overnachting... nu nog de plaats waar we naar toe zullen gaan voor de kerstsfeer. Wie heeft er een tip? Het moet beslist bereikbaar zijn met de trein en eventueel een stukje met de bus (liever gewoon alleen met de trein).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

18-11-2010 om 02:28

Ik heb er zelf al 2 gezien

Ik heb al 2 locaties gezien: Kasteel De Haar met de kerstmarkt/countryfair en Kasteel Keukenhof. Wie is hier al eens geweest? Kasteel Keukenhof is ruim een kwartier lopen volgens het reisschema. Dat is prima te doen, maar met wat minder mooi weer toch maar ruim dat kwartier, heen en terug... Dus graag nog meer tips

Niny

Niny

18-11-2010 om 09:19

Wat dacht je van....

Valkenburg! De kerstmarkt vindt daar in een grot plaats. Ik ben er zelf nooit in geweest, omdat de aantrekkingskracht van Valkenburg voor ons vooral in Thermae 2000 ligt
Valkenburg heeft een station, en een leuk hotelletje weet ik ook nog wel voor jullie (weet niet of ik de naam hier neer mag zetten, als je het wilt weten geef je maar een gil).
Veel plezier,
Niny

Kaaskopje

Kaaskopje

18-11-2010 om 11:44

Niny - valkenburg

Valkenburg lijkt me op zich wel leuk, maar ik ben een beetje bang dat dat ´over de top´ is voor mijn man. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik moet er misschien even bij zeggen dat we naar een Fletcher hotel 'moeten'. We hebben overnachtingen via Kruidvat gekocht. Ik zie op het kaartje van deelnemende hotels dat er genoeg in Limburg zijn.Ik zie ook dat er een in Kerkrade staat. Een kasteel! Ik gooi er een vraag bovenop: wie is wel eens in Aken geweest voor kerst'gezelligheid'?

ayla

ayla

18-11-2010 om 12:37

Kaaskopje

Valkenburg in kersttijd is niet zo mijn ding, ik heb jaren in valkenburg gewoond maar ik zorgde dat ik in die tijd altijd ver uit het cebtrum vandaan bleef. De kerstmarkt in de grotten valt ook tegen naar mijn idee. Aken schijnt heel leuk te zijn, toevallig ga ik morgen een dagje shoppen in Aken dus morgenavond kan ik je daar meer over vertellen. Maastricht rond kerst vind ik wel leuk, vanaf nu is er iedere zondag koopzondag dus alle winkels zijn open, op de site van het VVV kun je zien wat er verder allemaal in maastricht is . Het varieert van schaatsbaan naar markten etc. Hasselt i rond de kerst trouwens ook erg leuk en vanuit maastricht rijen er bussen naar hasselt.

Aken

Aken is heel gezellig en sfeervol. Mooie oude stad, en diverse pleinen met kerststalletjes. Lekker overzichtelijk en je kunt in Aken ook nog leuk winkelen.

Valkenburg trekt mij nou helemaal niet. Dan kun je over de koppen lopen zo druk.

Check even de site van Veolia, de busmaatschappij in Limburg. Er zijn nl. bussen die in Limburg en stukje Dld rijden. In die bus kun je een speciaal kaartje kopen, ik dacht dat het ca. 5,50 kost voor een gezin. Daarmee kun je met een paar lijnen vanuit bv Maastricht (maar wellicht ook ergens in de buurt van je hotel) naar Aken en weer terug.

De bus stopt vlakbij de kerstmarkt, ideaal.

Brianna F

Brianna F

18-11-2010 om 18:24

Eerlijk gezegd

kunnen nederlanders nog wat leren van de Duitse kerstmarkten, gewoon veel gezelliger en groter van opzet.
Gewoon in het centrum van de stad, terwijl je in nederland toch al snel een tuincentrum moet bezoeken of een fair bij een kasteel.
gezellige kraampjes, kersthuisjes, gluhwein, sfeer, lichtjes. Elke zichzelf respecterende Duitse stad heeft 1 of meerdere kerstmarkten. Akene, keulen (4) Essen, Dusseldorf, berlijn (47) Daar gaan wij naar toe, maar dit terzijde.
Dus voor mij is de keuze snel gemaakt. Is wel gemakkelijk gezegd, ik woon vlakbij de grens en meneer F werkt in een grote Duitse stad.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-11-2010 om 21:23

Over de grens dus

Leuk! Dat maakt van die 2 dagen dat we op pad zijn toch net even meer.

reina

reina

18-11-2010 om 21:50

Al jaren

Ik ben al jaren van plan weer eens naar een kerstmartkt t egaan, maar tegen de tjd dat ik er tijd voor heb is de kerst meestal alweer voorbij. Het is zeker 12 jaar geleden dat we naar Keulen gingen. Misschien dit jaar ?

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2010 om 00:51

Nadeeltje onderwijs

Wij nemen een extra dag vrij na ons weekend (ons weekend is zondag/maandag). Anders zouden we nooit zo ver weg gaan voor een paar dagen. Jij kan jammer genoeg niet zomaar een dagje ertussen uit en zeker niet in december.
Ik zag overigens in België dat kerstdingen tot in januari doorgaan. We zijn wel eens in januari in België op vakantie geweest en toen viel me ook al op dat mensen en winkels (het was toen zeker al half januari) nog steeds hun kerstversiering hadden staan en hangen.

Tirza G.

Tirza G.

19-11-2010 om 19:03

Fletcher hotel via kruidvat

Ik weet niet of je al heel precies hebt gekeken, maar alle weekenden die in het Fletcher-arrangement vallen zijn in alle Fletcher-hotels volgeboekt. Ik begrijp dat jij zondag op maandag wilt boeken, dus wellicht is er dan nog plaats, maar vrij-za en za-zon hoef je niet meer te proberen.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2010 om 00:51

Okee...

Ik ga snel proberen!

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2010 om 01:35

Ai!

Limburg en Duitsland gaan het niet worden. We gaan van zondag op maandag, dus dan is er nog wel het een en ander vrij. Bij Roermond is er ook een, maar die lijkt me nogal lastig bereikbaar als je bedenkt dat we er bijvoorbeeld ook 's avonds naar toe moeten kunnen. (Er rijdt een belbus...)Morgen snel beslissen!

Kijk ook even na

Vóór je boekt of de kerstmarkt op de maandag ook draait én of de winkels open zijn.En vanaf wanneer.
Ik weet genoeg kerstmarkten die 's maandags maar op halve kracht draaien omdat de winkels tot 12.00 uur dicht zijn (of de hele dag).
Is mij ook al eens overkomen...dat ik daar niet aan gedacht had.
groeten albana

Kaaskopje

Kaaskopje

21-11-2010 om 20:23

Tirza

We komen nu een heel eind jouw kant op Niet naar Zeeland maar naar Brielle. Middelburg was ook nog mogelijk. Dat komt een andere keer nog wel. De dag dat wij gaan zijn de winkels open en is er een kerstmarkt. Nou ja!

Wilma

Wilma

22-11-2010 om 09:44

Tops

Heb ik iets gemist? Ik hoorde niks anders op het journaal als dat ze de Rijksdag wilden terroriseren.

Groetjes,
Wilma

reina

reina

22-11-2010 om 11:34

Tops (ot)

Daar zou ik me nou niks van aantrekken. Ik was ooit in Londen toen het in opperste paraatheid was, heb me toen voorgenomen m'n leven niet te laten bepalen door terrorsiten die juist willen dat wij met z'n allen in angst gaan leven. Maar als je echt niet durft moet je natuurlijk niet gaan (of naar Belgie bijv.?)

Tirza G.

Tirza G.

22-11-2010 om 11:41

Ik was ooit (lekker ot)

in Washington ten tijde dat die sniper daar rond liep. Gelukkig wist ik dat de eerste 2 dagen niet. Het viel me wel op dat er niemand op terrassen zat en dat er niemand bij de ramen wilde zitten in restaurants enzo. O, en veel helikopters in de lucht. Maar ja, Washington is een regeringsstad, het leek me normaal ofzo. Ha! Mijn gezin lag de hele dag bezorgd voor het journaal hier in NL en moe stapte daar onbekommerd voort.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

22-11-2010 om 11:45

Brielle

Ooooo, kijk eens aan. Brielle is een leuk plaatsje, maar voor zover ik weet niet per trein bereikbaar? Het is nog wel Zuid-Holland hoor

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2010 om 17:17

Tirza

Ik had me ook al bedacht dat dat deels bussen wordt. Geef niet. Dan zie je soms net even meer dan vanuit een trein.
Ik schreef dat we niet naar Zeeland gingen, maar naar Brielle. Alsof Brielle een provincie is... Ik had natuurlijk Brielle in Zuid Holland moeten schrijven. Ik verheug me erop.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.