Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-12-2022 om 09:23
Gisteren werd ons duidelijk dat wij niet naar familie kunnen reizen deze kerst en dat wij de familie bij ons gaan uitnodigen. Meteen daarna drong tot mij door dat niet iedereen rond de tafel past. Dat hebben we in het verleden wel eens gedaan, maar toen waren de aanwezige kinderen nog ukjes die je ergens tussen kon frummelen, dat gaat nu niet meer. Nadien hebben we kerst met mijn schoonfamilie altijd gevierd bij mijn zwager en schoonzus, die een grotere tafel hebben.
Geen probleem, gaan we allemaal in de woonkamer met het bord op schoot, dat hebben we vaker gedaan. Dan ligt het voor de hand om qua eten iets buffetterigs te doen. Maar op zich kan een meer klassieke invulling - groot vlees op tafel, bijgerechten etc- ook wel. Maar dan: welk vlees? Ik heb ooit eens een ham gemaakt (recept van Nigella Lawson), dat beviel goed. Is ook makkelijk te snijden in de bord-op-schoot situatie. Maar toen bleek gisteren dat ook schoonzus uit het buitenland overkomt. En die is moslim. Niet heel streng in de leer, maar ham is denk ik wel een brug te ver (en vind ik dan ook een tikje beledigend).
Dus nu de vraag: welk vleesgerecht naast of in plaats van die ham? Liever geen vis, want dan luistert de timing zo nauw, groot rundvlees (Beef Wellington oid) is iha lastiger snijden, en gans, waarmee ik ooit zeer veel eer mee heb ingelegd, is volgens mij ook wat lastiger eten als je op de bank zit. Iemand een briljant idee?
08-12-2022 om 10:02
Ik ben niet zo'n fan van Aldi vlees, al meerdere malen gehad dat het binnen een dag verkleurde. Vooral bij het gehakt.
Maar misschien is het diepvries vlees beter.
08-12-2022 om 10:25
Bijtje82 schreef op 08-12-2022 om 10:02:
Ik ben niet zo'n fan van Aldi vlees, al meerdere malen gehad dat het binnen een dag verkleurde. Vooral bij het gehakt.
Maar misschien is het diepvries vlees beter.
Geen ervaring met de rest van de Aldi, maar die Tournedos uit de diepvries zijn qua kwaliteit-prijs verhouding echt gigantisch goed.
16-12-2022 om 05:07
Kan je niet in shifts eten? Eerst de jeugd en dan de volwassenen? Wel iets minder gezellig maar geeft je wel meer opties qua eten.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.