Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

09-11-2009 om 14:20

Kerstdiner

Hebben jullie al plannen/ideeën voor het kerstdiner? Ik mag voor 10 personen (wv 3 kinderen) koken. Voor de kinderen ben ik er al bijna uit. Die zijn compleet tevreden met aardappelpureekerstboompjes uit de oven, met worteltjes en een stukje vlees. Ik ben nog wel op zoek naar leuke ideeën voor de volwassenen. Ook daarbij zitten wat mensen van het soort 'wat de boer niet kent...' dus het hoeft niet al te ingewikkeld te zijn. Hoe doen jullie dat met 'lastige' eters? Ik neig ernaar om maar heel veel verschillende dingen op tafel te zetten. Of toch een stamppotbuffet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik weet het wel!

Normaal gesproken ben ik een lastminutebeslisser die met kerst ws heel wat minder uitgebreid kook dan op een willekeurige maandag als ik vrij ben, maarrrr dit jaar zou ik heel graag cobi's gevulde kerstkalkoenrecept willen hebben. Met wat goede wil heb ik eind dit jaar voor het eerst een echte oven, groot, hete lucht de hele rimram en dan wil ik er iets groots in maken.

Vic

Vic

10-11-2009 om 14:33

Beetje vroeg

Het leeft nog niet echt, merk ik. Misschien ben ik ook een beetje te vroeg met mijn vraag. Zal het over anderhalve maand nog eens proberen.

Anderhalve maand?

hmm. 10 november. Over 1 1/2 maand lijkt me een beetje laat......LOL!

Ingrid

Vic

Vic

10-11-2009 om 15:25

Haha

Jeetje, nu schiet ik gelijk in de stress. Na pakjesavond doe ik wel een nieuwe poging

Kerst

hoi
ik had vorig jaar een buffet gemaakt van allemaal voorgerechten. Op smulweb heb ik voorgerechten en amuses gezocht, en de lekkerste in een word-document bewaard. Die gerechten in veelvoud gemaakt, en turks brood, stokbrood en wat sauzen er bij op tafel gezet. Iedereen kon pakken als ie zin had, was wel handig.

lijstje van dingen die ik oa had gemaakt:
- kip cocktail met oa kerrie, mandarijntjes
- kleine kommetjes verse tomatensoep
- meloen/ham/roomkaas hapje in een glas
- rosbiefrolletjes met roomkaas/gedroogde tomaatjes/knoflook/rucola
- kerstomaatjes met mozarella en basilicum
- gegratineerde champignons in room/wijnsaus
- zalmtaartje met bieslook
- gehaktballetjes in saus
- carpaccio amuse
- gemarineerde champignons met pesto

Het was de dag er voor veel voorbereiden maar de dag zelf viel het reuze mee.

Groetjes
Gruffalo

Wij eten...

Wij eten boerenkool met hemaworst.
groet
Suus

Vera*

Vera*

11-11-2009 om 08:59

Kerstbrunch

Vorig jaar hebben wij een kerstbrunch gemaakt als een buffet. Het leuke was dat iedereen ook weer voor donker thuis was en dat was voor de twee stellen oude mensen wel fijn. Het was heel ongedwongen en super lekker.

Jacoline29

Jacoline29

11-11-2009 om 15:40

Kerst

Wij eten een gezamelijke kerstbrunch,1e kerstdag gaan we 's avonds uit eten.2e kerstdag denk ik iets van gourmetten of een warm/koud buffet,we zijn dan maar met z'n vijven.

Maylise

Maylise

11-11-2009 om 20:41

1e kerstdag traditioneel

1e kerstdag eten we elk jaar hetzelfde hoofdgerecht: gevulde kalkoen, spruiten, stoofperen, cranberries, kastanjepuree....
Voorgerecht weet ik nog niet.
Tussengerecht is een lichte soep. Meestal van de traiteur want heb geen zin om het zelf te maken.
Nagerecht is meestal van de banketbakker een huisje of kerk of andere constructie van schuim. Dat mooi aankleden met kaarsjes, marsepeinen poppetjes en helemaal gevuld met ijs. Extra bak ijs en slagroom erbij.

Kerstavond weet ik nog niet. Wel doen we met kerstavond vaak de traditionele Provençaalse 13 desserts. Daar zit ook allemaal symbolische waarde achter dus dat is wel leuk. Dat past ook wel bij de avond want het gaat om lichte dingen (fruit, nougat, vijgen, dadels, noten) waar je een beetje van kan nemen.

Tweede kerstdag staat ook nog niet vast. Misschien slakken als voorgerecht had ik zo bedacht. Verder geen idee.

Na 5 december kom ik er op terug

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.