Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maria

Maria

04-05-2009 om 12:26

Kent iemand direct wonen?

Hallo mensen

Wij zijn naarstig op zoek naar een huurwoning en daarbij stuitten wij op de site van Direct Wonen. Het ziet er allemaal wel goed uit, qua aanbod en prijs, maar ik vraag mij af of je inderdaad ook "direct" kan wonen of dat het totale proces toch wat langer duurt. Weet iemand hoe snel deze organisatie werkt? De verhuurder (huiseigenaar) beslist of een huurder wel of niet aangenomen wordt, dus er bestaat altijd kans dat je telkens afgewezen wordt of dat andere potentiële huurders interessanter zijn voor de verhuurder. Of zie ik spoken?

Maria

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mopperkont

mopperkont

04-05-2009 om 14:53

Bemidddelaars

Ik geloof dat zij alleen bemiddelaars zijn, dus geen verhuurder die de woningen ook in eigendom heeft. Meestal vragen ze een maand huur courtage geloof ik. Wij hebben eens voor tijdlijk iets via Rotsvast gehuurd, dat is ook zo'n formule en voor ons werkte het prima en snel. Maar geen persoonlijke ervaring.

Tinus_p

Tinus_p

04-05-2009 om 16:56

Hoofdprijs

Maria:
"Weet iemand hoe snel deze organisatie werkt?"
Het kan snel gaan maar je betaalt wel de hoofdprijs.

Risama

Risama

05-05-2009 om 10:11

Hoofdprijs idd en tip

Direct wonen vraagt idd erg veel bemiddelingskosten. Ik heb door goed op internet te zoeken ontdekt dat een aantal woningen aangeboden door Direct Wonen ook door anderen aangeboden werden. Op deze wijze hebben we een betaalbare huurwoning bemachtigd. Voordeel van Direct wonen is wel dat je ook vaak voor kortere perioden kan huren. Andere aanbieders, bv makelaars willen vaak dat je minimaal een half of een heel jaar huurt.

Met welke reden zoek je een huurwoning? Ter overbrugging of voor langere tijd?

Risama

Maria

Maria

05-05-2009 om 10:27

Risama e.a.

Ja, inderdaad, de bemiddelingskosten zijn behoorlijk hoog bij Direct Wonen. Via welke site hebben jullie iets kunnen vinden?

We komen uit het buitenland en het zou ook voor een kortere periode kunnen zijn, maar liever natuurlijk voor langere tijd.

Maria

Sas

Sas

05-05-2009 om 10:54

Heb me 9 jaar geleden ingeschreven

bij Direct Wonen en ik heb tot nu toe geen aanbieding gehad! Het is nu ook niet meer nodig .
Dus snel werken... nee zeker niet, behalve misschien als je een héél duur huurhuis kunt betalen. En dat kon ik toen nog niet.
O ja, ik kreeg toen via een betrouwbare makelaar in no time een leuk huisje, te huur. Ik was gewoon naar een flatgebouw gegaan waar ik graag zou willen wonen en heb aan de bewoners gevraagd van wie ze die flat huurden. Bleek particulier te zijn en een makelaar was de beheerder. Het was toen binnen een paar dagen geregeld.
Succes met zoeken!

amk

amk

05-05-2009 om 13:48

Vriendin

van mij heeft via direct wonen gehuurd, en idd het is relatief duur maar ze had wel snel een woning. Heeft in totaal enkele weken geduurd.

m@

m@

06-05-2009 om 21:51

Verhuurd via direct wonen

Wij hadden een aantal jaar geleden een aantal panden in de verhuur via Direct wonen. Er zaten meestal expads in. Zodra je wist dat die weg gingen, ging DW weer op zoek naar nieuwe huurders. Lukte dat pas als de oude huurder weg was, dan kon de nieuwe huurder er inderdaad direct in. Contract tekenen en de spullen uitpakken (onze panden waren gemeubileerd en al, vandaar). Dus soms kan het echt "direct".

M@

Risama

Risama

07-05-2009 om 22:41

Maria

Ik heb echt alle makelaarssites afgestruind en ze ook allemaal gemaild dat ik op zoek was. Uiteindelijk hebben we door een misverstand een betaalbare huurwoning gevonden. Ik belde over een andere woning dan de woning waar de makelaar over bleek te praten. Die van hun stond namelijk helemaal niet op de site, was net in de verhuur gekomen.

Ook woningen die lang te koop staan en al leeg zijn, kan je steeds vaker voor een bepaalde periode huren.
Waar zoek je precies?

Risama

Maria

Maria

08-05-2009 om 12:18

Risama

Ja, ik heb ook al verschillende makelaars gemaild, maar ik krijg maar geen antwoord van ze. Maar goed, ik blijf proberen natuurlijk. Zoiets als jou is overkomen, wil ik ook wel.
Ja, tijdelijk huren vind ik helemaal geen probleem hoor, als we daarna maar in dezelfde plaats (of dichtbij) kunnen verhuizen. Ik wil het mijn kinderen niet aandoen om dan wéér van school te moeten veranderen.

We zoeken zo tussen Amsterdam en Utrecht. Almere kan ook.

Maria

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.