Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gaia*

Gaia*

12-03-2010 om 08:24

Kattenplasjes tegen deur

Elke dag vinden we wel een plasje van katten tegen onze buitendeuren. Soms meer keren per dag. Elke keer spoelen we het weg. Het lastige is dat we het echt heel erg binnen kunnen ruiken. En als we de deur open doen bestaat de kans dat het op het kleed druppelt We willen daar dus echt van af. Het is zo vies. We hebben ooit eens een strooi spulletje gekocht, kattenschrik o.i.d. Dat ging een tijd goed. Dat stinkt ook vreselijk. Nu werkt dat niet meer. Ik heb al eens een tip gekregen: koffieprut voor de deur. Maar dat werkt niet.

Wie weet hier echt een middeltje wat blijft werken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
yadira1980

yadira1980

12-03-2010 om 09:09

Even heel flauw...

maar vraag gewoon aan de buren uit je straat of ze hun katten binnen willen houden

hier zelf 2 binnenkatten (heel erg zielig volgens mijn buren, maar die katten weten van kleins af aan niet beter, en bezorgen mijn buren ook geen overlast!), die ook regelmatig de aandacht van andermans katten trekken...(wat mij een vieze stinkende voordeur oplevert!)
helaas geen tips verder, succes!

Irritant

Irritant is dat hè! Dat hebben wij ook. Wij hebben namelijk drie begeerlijke poezen hier wonen, dus er komen wel eens stoere katers langs (WAAROM worden die beestjes niet geholpen? Dan zou het al een stuk minder zijn). Helaas is het zo dat één poes letterlijk over de zeik raakt en terug gaat 'geuren'. Je kunt er niet veel aan doen (ik haal de deurmat weg, dan gebeurt het in ieder geval niet van de binnenkant). Zie je het een keer gebeuren, dan zou je de katers eens goed kunnen laten schrikken met veel lawaai of water.

Spray

er is wel spray te koop, maar of dat ook buiten helpt?

Anders eens op de loer gaan liggen met een plantenspuit, zodra de boosdoener eraan komt een flinke waterstraal erop..

Een bak met azijn

in watten voor de deur zetten. Of een hoop aluminiumfolie tijdelijk tegen de deur plakken.

Een keer een flinke bak water op zo'n katerkop is ook een goede alleen ben ik die keren dat het aan de orde was meestal net te laat of ben ik zelf of de vloer alleen nat.

ja stom, mensen moeten hun katers laten helpen, het is zo vies.

Margriet*

Margriet*

12-03-2010 om 10:05

Overigens

is laten helpen niet altijd de oplossing. Onze vorige kater bleef ook na het castreren het doen.
Wij hebben helaas ook zo'n niet gecastreerde kater in de buurt. Vorig jaar was het om de zoveel dagen raak. Ik maak het altijd schoon met water en spiritus vinden ze ook niet prettig. Het is vervelend maar het duurt een maand en dan is het weer over.

koentje

koentje

12-03-2010 om 14:17

Azijn

sproeien tegen de plek. Dat droogt op en op het moment dat het nat wordt ruik je het weer

Peper

Schijnt ook erg goed tegen katten te werken. Je kunt het altijd proberen, wie weet.

Succes

Waterpistool

Wij hebben ook een tijdje een ongenode gast in de tuin gehad. En die was ik echt spuugzat.

Gelukkig was de gast nogal punctueel. Dus ik heb op een gegeven moment het waterpistool van mijn dochter gevuld en ben als een sluipmoordenaar op de loer gaan liggen (beetje zot als ik er over nadenk maar uiteindelijk zeer effectief). Kat kwam aangetrippeld en voila, mijn gun was goed geladen en ik heb 'm goed geraakt. Beest schrok zich het lazerus en sindsdien als ie via de schuurdaken voorbij komt en hij mij in de keuken ziet, is dat al genoeg.

Ach, ik ben even lekker bezig geweest en het was heerlijk om mijn kwelgeest even goed te raken met flink wat water.

En effectief. Maar voor hoelang Volgens mij is zoiets vrij tijdelijk...

Er is trouwens nog iets anders op de markt, een soort van sensor. Zodra een beest dan in een bepaalde zone komt die je vooraf afstelt, begint ie water te sproeien. Lijkt me ook best effectief.

Kiki

Kiki

12-03-2010 om 22:39

Niet vergeten uit te zetten dan

Wij hebben zo'n ding en je wordt in de ijzige kou niet blij als je hem vergeten bent en je wordt natgespoten

Wil je mijn kat lenen Gaia, dan zullen andere katten zich wel tien keer bedenken voor ze in de buurt komen.
Ik heb echt een behoorlijk agressief beest (voor dieren dan, voor mensen is ze een schatje)

Gaia*

Gaia*

13-03-2010 om 14:06

Aaah

We kunnen er weer tegen aan met deze tips:
Er lopen hier wel zo'n 4 of 5 katten met regelmaat. Ook nog wat toevallige passanten. Ik weet echt niet van wie die katten zijn. Onze kat blijft binnen of in onze eigen tuin en ze gebruikt gewoon de kattenbak. Het lenen van je agressieve kat (Kiki) onthoud ik even ha ha.

Dus peper en azijn kunnen we in de komende periode gaan proberen. Het waterpistool doen we als we zelf ook buiten zijn in de zomer. Heerlijk lijkt me dat. Ik heb vorig jaar wel eens een kat met een emmer water weg gejaagd. Eigenlijk heel zielig maar ik ben het zoooo zat joh. Ik weet nu bijvoorbeeld ook al dat ik in de kattenpis en -poep ga wroeten als ik mijn tuin weer wat wil gaan bijwerken.

En het is waar. Alle oplossingen zijn tijdelijk.

koentje

koentje

14-03-2010 om 16:49

Die peper

helpt vooral als je het door de aarde mengt waar ze in wroeten

Gaia*

Gaia*

16-03-2010 om 12:06

Azijn

Al twee dagen geen plasjes tegen de deur. Azijn lijkt te helpen. Waarschijnlijk af en toe nog wat besproeien. Heerlijk. bedankt voor de tip!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.