Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kattenluik in dubbel glas

Weet iemand of dat kan: een kattenluik in dubbel glas? En hoe?

Alvast dank voor de tips,
Angela

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Technisch kan dat

Maar daar moet je wel nieuwe dubbele beglazing voor laten maken. In stukjes om het luik heen. Dat is heel duur.
Een kattenluik in de muur of de deur is eenvoudiger en een stuk goedkoper.
Groet,
Miriam Lavell

Ja hoor...

Dat kan. Wij hebben dat hier ook, voor de hond.
Het is idd vrij prijzig geloof ik en je kunt dat zo laten maken door een glaszetbedrijf of degene die de deur plaatst.
Cakey

Of op deze manier

(onlangs ook alle mogelijkheden afgelopen, uiteindelijk een kattenluik gemaakt in de 5 cm dikke nieuwe hardhouten deur, takkenklus maar het is gelukt)

nieuwe ruit: je kan dan de ruit eruit laten halen, dan een nieuwe ruit die korter is met een nieuwe dorpel erin laten zetten en dan onderin kan je dan bijvoorbeeld een houten paneel doen waar je dan een luikje in maakt.

Inderdaad: technisch kan dat

Maar het is de vraag of je het moet willen. Zo'n kattenluik vormt van zichzelf al zo'n warmtelek, dat dit meteen het effect van dubbel glas, zeker in een relatief klein raam, behoorlijk teniet doet. Buiten dat is nogal duur. Ik zou ook gaan voor een luik in de muur of de oplossing die Manda Rijn aandraagt.

Ja isolatie lek

enorm verlies, het is nog geen winter geweest maar voordat het koud wordt schraap ik de centen bij elkaar om eindelijk gordijnen achter op te hangen, en dan hangen die mooi overdag bij elkaar voor dat luikje.

Toevallig net in 2 huizen gezien Volgens mij gewoon kant en klaar te koop. Wel in Engeland maar zal in NL toch ook wel zijn?

Vera*

Vera*

14-08-2010 om 16:10

De buren

Onze buren hebben een gat in de muur van de woonkamer gemaakt. Het luikje werkt op de identificatiechip die de meeste katten in hun nek hebben. In de woonkamer hebben ze een soort houten kist gemaakt waar ze als gangetje eerst in komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.