Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

23-06-2010 om 22:17

Kattengeur uit tuin

Opmerking vooraf: ik vraag om een tip en wil er geen discussie van maken over katten die buiten komen.
Nu de ramen weer opengaan en de zon harder schijnt, komen onaangename geurtjes ook naar boven. Het zou zomaar kunnen dat de geur van onze katten komt, maar er is ook altijd een vreemde kat die het hier gezellig vindt en waarschijnlijk het meest stinkt, want kater en sproeien. Wij vinden dat vies voor onszelf maar ook vervelend voor de buren. Ik heb nu Biofris gekocht. Eigenlijk is dat bedoeld voor kennels, kattenbakken e.d., dus misschien iets minder voor tuingrond. Het is biologische verantwoord spul dus dat is het probleem niet. Daarom mijn vraag of er een goede geurverdelger is voor wat grotere oppervlakken in de tuin? Ecodor ken ik al. Dat is voor in huis perfect spul, maar ik zoek dus een oplossing voor buiten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

24-06-2010 om 13:36

Geen oplossing dus?

Ik wacht mijn bestelling dan maar gewoon af en probeer dat eerst uit.

Pluk53

Pluk53

25-06-2010 om 10:19

Oplossing

scherm je tuin goed af. kost wat centen en moeite, maar dan heb je ook wat. Dan houd je de vreemde katten buiten, en de eigen katten binnen, en heeft de buurt ook geen overlast meer van jouw katten.

Puck

Puck

25-06-2010 om 11:02

Pluk

Kaaskopje geeft aan dat de stank ook zomaar van haar eigen dieren kan komen. Die overlast houdt je dan nog steeds en dat is waar Kaaskopje nu juist volgens mij iets aan wil doen, mede voor de buren.

Pluk53

Pluk53

25-06-2010 om 11:47

Puck

je hebt helemaal gelijk . Bovendien zie ik dat ik het verzoek van K genegeerd heb door toch "buiten-katten" te bediscussieren.
Maar ik vind het wel grote onzin dat de basis-oorzaak niet zou mogen worden bekritiseerd. Ik dacht trouwens dat katten altijd (?) de voorkeur gaven aan een schone kattenbak boven de tuin. Ik vind persoonlijk kattenpies zo ongelooflik vies. Ik heb kennissen met katten, en echt alles stinkt, tot de (schone) kleren die ze aanhebben.
Mmaar even praktisch: de geur-elementen in pies kunnen biologisch vrij makkelijk worden afgebroken in een vochtige omgeving met de nodige "beestjes". Ik denk dat als je de kritische plekken 's avonds afspuit, zodat de pies van de planten op/in de grond terecht komt, de geur vrij snel wordt afgebroken.

Puck

Puck

25-06-2010 om 13:06

Ach pluk

Zie het maar zo, Kaaskopje is zo sociaal dat ze zich nog geroepen voelt om de overlast voor haar buren zo veel mogelijk te beperken. Zouden alle kattenbezitters dat doen dan was het al een stuk beter.
En mijn ervaring is dat de meeste katten juist de voorkeur geven aan de tuin, waar je beter kunt graven. Toen ik een kat had, jawel een binnenexemplaar dat alleen aan een lange lijn in onze tuin kwam poepte hij ook altijd in de tuin, terwijl hij zijn kattenbak gewoon kon bereiken.

Pluk53

Pluk53

25-06-2010 om 13:47

Poep of pies

als de stank van drollen komt, dan is het vrij hopeloos. Die blijven juist stinken als ze vochtig zijn. Enige mogelijkheid is het poepen in de tuin onaantrekkelijk te maken. Daar heb ik al een scala aan methodes voor voorbij zien komen (die geen van allen schijnen te werken): cacao-doppen, sateh-prikkers, bodembedekkers, peper, whatever. Voor mijn gevoel werken de sateh-prikkers het beste. Gewoon de hele border vol zetten met prikkers om de 10 cm. Voor een beetje border heb je er dan wel een paar duizend nodig. En die 3-4 weken laten staan tot de katten een andere tuin hebben gevonden om hun behoefte te doen (en een volgende tuineigenaar tot wanhoop drijven)

Bastet

Bastet

25-06-2010 om 13:54

Pluk?

Juist bij mensen met katten ruik je weinig,mits ze schoon zijn,natuurlijk!Maar dat mensen zelf ook nog naar kat ruiken,dan klopt er iets niet.....Ik heb al katten zolang ik me kan heugen,maar ruiken...nee,dat is juist het fijne van katten.
Bastet

Pluk53

Pluk53

25-06-2010 om 13:58

Bastet

hun hele apartement was doortrokken van de pies-lucht. Dus echt, die lucht trok overal in, ook in de kleerkasten. De kattenbakken waren echt schoon, het waren binnen-katten (plus balkon), maar ze piesten bij gelegenheid op elke mogelijke plek. Je liep tegen een muur als je daar binnen kwam.

Bastet

Bastet

25-06-2010 om 16:17

Pluk

Normale gezonde katten hebben geen gedragsproblemen zoals jij nu beschrijft.Want dat is wat het is,een gedragsprobleem,inderdaad heel smerig!Katten zijn normaliter bijzonder schoon op zichzelf,dus dit is geen normale situatie,brrrr....
Groetjes,bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2010 om 20:50

Ja precies

Als je tegen een muur aanloopt zit het in het beton of in het tapijt en als je pech hebt in de meubels. Goor is dat! Ik heb een érg gevoelige neus voor kattenpies. Zodra ik een 'ongelukje' vermoed rust ik niet eerder dan dat ik het gevonden heb en sop het uitgebreid weg.
De geur in de tuin is van urine. We denken deels van een kater, maar ik wil onze katten niet ontzien dus beschuldig die ook maar. Dat lijkt me vrij realistisch
Ik denk dus dat ik mijn bestelling moet gaan testen. Dat spul zou inderdaad de stank af moeten breken. De geur is gelukkig niet constant, maar bij bepaald weer komt de geur opeens naar boven.
Tot zover bedankt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.