Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Balletmama76

Balletmama76

06-09-2010 om 11:11

Katten-urine

Onzere kat heeft over mijn suede-laarzen geplast. Hoe krijg ik deze geur eruit?

Febreeze of is er een andere truc?

Bij voorbaat dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Speciaal spulletje

Volgens mij is dit in het archief misschien ook wel terug te vinden, maar hoe dan ook: jaren geleden hadden wij uit de dierenwinkel een speciaal spulletje daarvoor. Dit nadat onze poes herenbezoek 's nachts bleek te hebben ontvangen

Je zou het dus eens bij de dierenwinkel kunnen vragen.

Groeten,

Temet

Balletmama76

Balletmama76

06-09-2010 om 12:52

Temet...

Ik ben idd effe in het archief gaan zoeken en daar kwam ik dat spul van Ecodor tegen. Oftewel, de tip om het te gebruiken...

Dus maar besteld en afwachten of het werkt...

Sterre42

Sterre42

06-09-2010 om 13:10

Ecodor

Heet het inderdaad.
Hebben wij hier standaard in huis na een spontane plasactie.

Werkt goed, maar of het de schade van je suede laarzen zal herstellen....ik hoop het voor je!

Tihama

Tihama

06-09-2010 om 13:45

Uit de buurt van je kat houden

Ik zou de laarzen daarna uit de buurt van de kat houden. Onze katten hebben onze leren banken goed en grondig natgeplast. Ik maakte elke keer schoon en dan diverse spulletjes van de dierenwinkel eroverheen. Maar dat leek een magische aantrekkingskracht te hebben, want onze katertjes sproeiden daarna juist op de gereinigde plekken.

Pas een maand na de castratie hield de ellende op. De bankstellen zijn inmiddels gescheurd ter plaatse van hun favoriete plasplek. Niet dat ik je depressief wil maken, hoor. Maar berg die laarzen voortaan goed op, want de kat heeft het vast om een of andere reden als een leuke plasplaats ontdekt.

Tihama

Poezen en plas

Ga ervan uit dat je de geurverdrijvers vooral voor jezelf neemt, een poes trapt daar niet in. Hier was eentje per ongeluk opgesloten en plaste over een rugzak heen. De rugzak goed uitgespoeld en in de machine gewassen en nu, een paar weken later ruikt het ding nog steeds hysterisch naar wasmiddel. Behalve voor de poes. Die bleef al meteen staan om de rugzak helemaal te besnuffelen. Zij blijven het ruiken, dus de tip je laarzen uit hun buurt te houden klopt. Voor jezelf kun je aan geurbestrijding doen. Toen overigens mijn jongste, net zindelijk, langs zijn benen in zijn nieuwe schoenen plaste, riep mijn moeder "Ach, leer looien ze toch al met urine, dat is goed voor je schoenen" (nee, ik vond het ook een schrale troost

Balletmama76

Balletmama76

06-09-2010 om 19:10

Tihama

Idd, ik hou de schoenen nu uit de buurt van de katten. Maar hopen, dat Ecodor helpt, ook al is het maar voor menselijke neuzen...

Is sowieso handig om dat spul in huis te hebben met 3 katten en 1 hond (en misschien op gegeven moment een 2de hond erbij, we willen toch weer een duitse herder erbij en zijn al een beetje aan het rondkijken)...

Biotex

Of het zo fijn is voor je laarzen, weet ik niet maar DE tip tegen katten-urine, sprietsende katers etc is gewoon groene biotex. Oplossen in wat warm water en met doekje schoonmaken. De enzymen breken eea echt af waardoor er ook geen restluchtjes ed achterblijven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.