Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hilde

Hilde

07-07-2010 om 09:24

Katten trainen ivm kattenluik

Naar aanleiding van bovenstaand draadje, nog een kattenluikvraagje.
Mijn twee katten lopen in en uit, slapen meer buiten dan binnen, geen probleem als we thuis zijn. Maar ik ben wel vaker een weekend weg en dan komt mijn vader de katten eten geven. Hij zet het eten dan buiten onder een afdakje, zodat het droog staat. Er wordt wel van gegeten, maar de katten zelf krijgt hij zelden te zien. Onlangs nog eens hetzelfde, maar op het moment dat ik met de auto kom aanrijden, komen ze allebei aangelopen
Nu ga ik binnenkort ruim twee weken met vakantie en heb ik in mijn tuinhok een kattenluik geïnstalleerd. Zo kunnen ze ook binnen slapen als ik er niet ben om ze in huis binnen te laten. Ik heb in het hok wat eten gezet en nu proberen we de katten te leren dat ze via het luik naar binnen kunnen.
We moeten de kat dan zowat naar binnen "duwen" en dan duurt het een hele tijd voor ze doorheeft dat ze ook weer naar buiten kan. Als dat lukt, belonen we haar met streeltjes enzo. Heeft iemand nog tips over hoe we deze "training" zouden kunnen aanpakken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hilde

Hilde

07-07-2010 om 13:06

Gat open laten

Dat is idd een goeie tip! Ik haal het flapje straks meteen weg. En idd, iemand aan weerskanten. Dit is wel een mooie klus voor de kinderen nu het vakantie is, en ik toch nog moet werken!
Ik ben benieuwd welke van de twee katten het het eerst zal doorhebben allemaal, want ze zijn toch wel erg verschillend.
Bedankt, kattenmens!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.