Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maan.

maan.

14-05-2009 om 11:44

Kat vriendelijk wegjagen?

Misschien een rare titel... maar het gaat om het volgende.

We wonen op een flat en de laatste tijd zit er regelmatig bij ons voor de deur een kat. Volgens de ene is het een zwerfkat die het portiek binnenglipt, volgens de andere een kat die op een andere etage woont. In ieder geval het beestje zit dus regelmatig voor mijn deur en is al twee keer bijna naar binnen geglipt. Leuk als die kat er zit en je met twee zware tassen boodschappen thuiskomt.. Leuk als die kat er zit en je had gehoopt je huis even via de voordeur te kunnen luchten..

Ik ben zelf geen katten gewend (allergie) en zal het beestje dan ook niet zomaar oppakken voor het geval hij mijn huis inspringt. Daarnaast wil ik hem eigenlijk ook niet vlak buiten mijn huis hebben..

Maar ik wil niet de kat natspuiten of wegschoppen of weetikveel wat voor dieronvriendelijke acties uithalen..

Ik heb al vriendelijk gevraagd 'lieve kat wil jij misschien een deurtje verder gaan zitten?' maar dat helpt uiteraard niet, ik heb hem ook al 'stom rotbeest' genoemd en dat helpt uiteraard ook niet.

Hoe krijg ik die kat voor mijn deur vandaan op een beschaafde manier??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

14-05-2009 om 11:50

Nat

nat is niet dier onvriendelijk wel duidelijk.
Dat zou ik toch als eerste proberen.

Brianna F

Brianna F

14-05-2009 om 12:04

Plantenspuit

wel consequent volhouden tot kat het doorheeft.
Hier volgde deze sanctie als de kat in de box sprong.
Na een paar keer had meneer het door.

Ook plantenspuit

Plantenspuit werkt zonder meer het effectiefst bij ongewenst kattengedrag. Er is niks dieronvriendelijks aan: katten hebben niet voor niets een vacht...
Het is vooral het schrikeffect waardoor de kat uiteindelijk jouw deurtje zal overslaan.
n@nny

Rafelkap

Rafelkap

14-05-2009 om 19:06

telkens naar buiten rennen en ksssst roepen. Maar een waterpistool is veel leuker

Polly Shearman

Polly Shearman

14-05-2009 om 21:56

Peper

Peper strooien waar de kat niet mag komen of langs kan

Guinevere

Guinevere

15-05-2009 om 11:17

Mat

Kun je een grote mat neerleggen voor je voordeur, zo'n borstelig of metalen ding waar echt geen kat lekker op kan zitten?
Of zet een bordje neer: "Pas op voor de hond!"

Vera*

Vera*

15-05-2009 om 12:02

Guinevere

Hier ligt de kat juist prinsheerlijk te maffen op de borstelige mat, het is altijd warmer als de koude tegels.

Guinevere

Guinevere

15-05-2009 om 12:25

Dan...

Dan moet het een luxe mandje worden, een eind van de voordeur vandaan. Een kat-vriendelijke oplossing lijkt me.

Kiki

Kiki

17-05-2009 om 10:12

Hahaha pandia!

wat gemeen.

Maan, ik vind je erg lief. Maar als eigenaresse van twee vreselijk slopende, eigenwijze en ondeugende katten kan ik je vertellen dat het enige wat helpt water is.

Ik doe het zelf ook, we hebben zo'n spuit met bewegingssensor in de tuin, die als ons satansgebroed in de buurt van de schutting komt ze kleddernat spuit.

Er is geen eigenaar van katten die het erg vindt als jij hun katten natspuit

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.