Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tia

Tia

16-03-2010 om 20:33

Kat op auto - allemaal krassen

Een buurkat gaat steeds op mijn auto zitten. Ik zie hem nooit, ik kan de auto vanuit huis niet zien. Er staan altijd kattenpootjes-afdrukken op de motorkap, dus ik heb bewijs.
Zodra hij ergens van schrikt, springt hij in de naastgelegen tuin. Hij moet daarvoor een laag muurtje over. Ongeveer dezelfde hoogte als de auto.
Het ergste van alles is :
De hele motorkap zit vol met krassen!!

Ik weet zeker dat het van die kat is, maar wat doe ik eraan? Morgen mag ik mijn nieuwe auto ophalen, en ik wil niet weer een bekraste auto. Hoe krijg ik die kat weg ??
We hebben een dubbele oprit waar ook de fietsers langs moeten. Om iedereen in en uit te kunnen laten stappen staat mijn auto dus bijna met de rechterkant tegen dat muurtje tussen ons en de buren.
Het enige wat ik kan bedenken is de auto langs de straat zetten. Maar dat is toch te gek voor woorden? We hebben zelf niet eens een kat!

Wie weet raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Henriette123

Henriette123

16-03-2010 om 20:44

Muurtje onaantrekkelijk maken

Is het een oplossing om het muurtje onaantrekkelijk voor katten te maken?Of springt hij niet eerst op dat muurtje?
Een vriendin van mij heeft langs haar balkonrand een rand bevestigd zoals je ook wel eens ziet tegen insluipers, maar dan van plastic.`Het lijken haast wel plastic haaientanden. Zij heeft dit erop geplakt, om haar kat juist niet naar buiten te laten gaan. Ik hoop dat je het begrijpt.

Nina

Nina

17-03-2010 om 06:31

Helaas herkenning

helaas hier ook ervaring. Onze auto staat echter niet langs een muurtje of iets dergelijks. De kat is lenig genoeg om er in een keer op te springen. Wat voor de katten aantrekkelijk is, is de warme motorkap. Vooral als ik net terug bent gekomen, ligt er geheid een buurtkat op mijn auto. De enige oplossing die hier hielp is zo'n hoes kopen (destijds bij Leen Bakker voor ongeveer 20 euro) om over de auto te doen. Wel een gedoe hoor. Hopelijk krijg je nog meer tips!

rosa

rosa

17-03-2010 om 08:16

Beweging

Onze buren hebben hier ook last van en hadden een tijd een plastic beest op hun motorkap staan dt bij beweging een plotseling geluid maakte. Dat werkte ook.

Tia

Tia

17-03-2010 om 08:49

Goede tips

Lijkt me wel lachen, zo'n ding op je auto. Maar ja, krijg je daar ook niet weer krassen van ? pfffff

Ik heb ook al gekeken om het erg onaantrekkelijk voor de kat te maken. Nl. prikkeldraad over het lage muurtje. Dat zou op zich wel kunnen. Boven het muurtje zit een grote groene struik van de buren, dus het zou niet erg opvallen.
Maar ik heb gelijk visioenen van een kind wat er met zijn jas in hangt als de auto er eens een keertje niet staat....
Nou ja, straks eerst maar eens die auto ophalen en dan misschien een plastic beest kopen.

Hoewel, het is een Twingo. Ligt zo'n schuin motorkapje wel lekker ?

Wordt vervolgd !

Bedankt voor de tips.

Maxime.M

Maxime.M

17-03-2010 om 09:05

Schuin motorkapje

Hoi,

Nou goed in de was houden die motorkap, dat ie zo mega-glad is dat een poes er niet op kan blijven liggen En op het muurtje hoef je niet meteen ijzerdraad te spannen, maar ik zou wel proberen er iets op te leggen waardoor de poes/kat er niet makkelijk op kan springen. Of je zet er van die langwerpige bloemenbakken op, met wat plantjes erin? (zolang er maar geen dier op kan zitten, desnoods lijm je er lege bloemenbakken op (montagekit) en een kat kan er niet meer op, wat dat zit voor geen meter, en niemand kan zich hieraan open halen.
Oh en ik weet niet of het slecht voor je lak is, maar als je eens nagaat wat er in het goedje 'strijkspray' zit... als ik hier dat spul heb gebruikt (om op het strijkgoed te sprayen, maar meestal belandt er ook wel wat op de vloer) dan glij ik echt uit op mijn laminaat, zó glad wordt het dan. (maar het moet natuurlijk geen schade aan je lak geven)

Maxime

Primavera

Primavera

17-03-2010 om 10:02

Weet je zeker dat die krassen van die kat komen?

Weet je zeker dat die krassen door die kat komen? Katten houden normaal gesproken hun nagels ingetrokken en laten alleen pootafdrukken achter en geen krassen.
Ik heb vroeger een keer moeilijkheden gehad met een bovenbuurvrouw die een echte kattenhaatster was en van alles en nog wat mijn kat in de schoenen schoof om de verhuurder te overtuigen om te eisen dat ik de kat de deur uit zou doen.
Zo kwam ze een keer met de beschuldiging dat mijn kat op haar strijkgoed was gesprongen dat ze in de garage had staan (deed ze daar altijd) en haar pas gestreken werk-bloes aan stukken had gereten. Bij nadere bestudering van het kledingstuk bleek het gewoon te heet gestreken te zijn, waar het kennelijk niet tegen kon waardoor het op die plekken scheurde zodra je het aanraakte.
Vervolgens kwam ze met het verhaal dat mijn kat krassen op haar auto maakte. Zeer vreemd, vanwege het ingetrokken nagels verhaal en nog vreemder dat het alleen op haar auto was en niet op de overige vier die daar stonden. Dus krassen bekijken die vreemd genoeg uit vijf volstrekt parallelle halen bestonden. Ieder die een beetje verstand heeft van kattenpoot-anatomie weet dat dat gewoon niet kan kloppen. Bleken ze met een metalen kam te zijn gemaakt.
Ik woon daar gelukkig al tijden niet meer en woon nu in een beurt waarbij iedereen gemiddeld twee katten heeft. Een verademing om nooit meer gezeur te hebben.
Kortom wees er eerst zeker van voordat je een bepaalde kat beschuldigd. Pootafdrukken kunnen van iedere willekeurige kat afkomstig zijn. Het enige wat ik kan bedenken dat de kat die op je motorkap gaat zitten vanwege de schrikreactie zijn nagels uitslaat voordat hij wegspringt en zo krasjes erop maakt.
Een oplossing heb ik niet echt voor je. Tja, hoes erover of een geur spuiten op je auto die katten niet lekker vinden. Is het mogelijk om je auto achteruit helemaal links neer te zetten op de dubbele oprijlaan zodat nog steeds iedereen aan dezelfde kant in en uit kan stappen? Dan is de plaats voor zo'n schrikachtige kat waarschijnlijk een stuk onaantrekkelijker.
Groeten Primavera

Waarschijnlijk wel kat

Ik denk toch wel dat het logisch is dat de krassen van een kat komen hoor. Niet iedere kat is even soepel aangelegd (wij hebben hier het levende bewijs op de vensterbank liggen...) en bij het op en afspringen van de auto zal de kat in ieder geval zijn nagels gebruiken. Verder ziet Tia kattenpootjes op haar auto, dat lijkt mij moeilijk na te maken en ook nogal omslachtig... Katten zijn nu eenmaal dol op warme plekjes, en niets is zo lekker als een warme motorkap.
Ik zou er zelf een hoes op leggen geloof ik, want krassen zijn hartstikke zonde.
n@nny

mirreke

mirreke

17-03-2010 om 11:32

Geurspray

Hier in dld koop ik een geurspray waar katten (en honden trouwens0 door wegblijven. Het heet Fernhaltespray, en in het Engels Keep Off Spray. Je zou eens kunnen googelen. Als je daar voorlopig je motorkap eens goed mee inspuit (eerst goed in de was zetten). Goede kans dat deze gewoonte van de kat dan verdwijnt. Je kunt daarmee ook het muurtje goed insprayen.
Overigens, ik vind prikkeldraad echt een ongelooflijke rotoplossing en ik meen zelfs dat jij dan aansprakelijk bent voor eventuele verwondingen van de kat. Ook van jouw en andermans kinderen trouwens. Dat lijkt me niet wenselijk, en het lijkt me eerlijk gezegd ook niet jouw bedoeling dat die kat gewond raakt. Hij/zij moet gewoon niet op je auto gaan zitten.

Tia

Tia

17-03-2010 om 19:30

Ja, echt een kat

Ik weet zeker dat het een kat is, ik weet alleen niet eens welke.
Ik hoor hem vaak in het donker wegspringen, de struiken in wanneer we de voordeur openmaken. De krassen zitten ook alleen op de kant die het dichtst bij de struiken is.
En prikkeldraad ga ik niet spannen. Vooral niet voor de kinderen moet ik eerlijk zeggen.
Natuurlijk wil ik de kat ook niet verwonden, maar wel heeeel graag verjagen. Ik baal er zo van, we hebben zelf geen dieren maar wel een hoop last van andermans dieren zoals hondenpoep en nu weer dit.
Hopelijk blijft hij van mijn nieuwe auto af.

Ik ga in ieder geval wel kattenschrik kopen voor op de muur en het stuk oprit daar omheen.

Bedankt voor het meedenken!

iggy

iggy

18-03-2010 om 15:48

Zonde

wat ontzettend zonde van je auto zeg! Ik kan me voorstellen dat je je doodergert aan die kat(ten). Ik heb persoonlijk niets tegen katten, maar ik vind het gewoon getuigen van zeer asociaal gedrag wanneer je je kat gewoon buiten laat lopen....alsof ze bij anderen niet schijten, pissen en de boel verzieken....

Ik zou toch proberen te achterhalen wiens kat het is en de rekening eens presenteren voor het beschadigen van je auto. Een kijken hoe ze dan denken over hun kat die "nooooit iets doet" buiten. Ze zijn toch verzekerd voor schade aangericht door hun dieren mag ik hopen. Echt hoor, als het iemand kind zou zijn geweest is het ineens wel gerechtvaardigd dat ze betalen. Laten ze dat nu ook maar eens doen voor hun kat. Maar dan moet je er wel achter zien te komen, welke kat het is en van wie die is. Anders, oppakken en de dierenbescherming het beest op laten pakken. Weg ermee dus!! Er zijn nog andere minder etische methoden, maar die raad ik je maar af want zo'n dier weet ook niet beter.

Tia

Tia

18-03-2010 om 22:26

Oplossing gevonden!

Tenminste, dat hopen we. We hebben via internet een apparaatje besteld wat we op de muur kunnen bevestigen. Het werkt met hoge tonen die we zelf niet kunnen horen. Zodra er een kat in de buurt komt, hoort deze geluid.

Volgens iemand die we kennen, en die ook een Twingo en een paar katten heeft, gaat er 1 van haar katten toch ook echt wel op haar motorkap liggen. Deze wil er nog weleens afglijden omdat de motorkap zo steil is, waardoor er bij haar ook allemaal krassen zitten....
Maar ja, dat is dan ook haar eigen kat

Hopelijk wordt het apparaatje snel verstuurd en hoef ik er niet meer over in te zitten.

Bedankt allemaal voor jullie reaktie, ik zal nog wel laten weten of het allemaal naar verwachting werkt.

Tia

mirreke

mirreke

19-03-2010 om 04:33

Ga ervan uit

dat ook kinderen dit geluid kunnen horen en er veel last van hebben.
http://reviews.conrad.nl/7866-nl_nl/619815/reviews.htm?page=3&scrollToTop=true Kijk dan vooral bij de reacties. Wat betreft katten, soms werkt het, vaak niet.

mirreke

mirreke

19-03-2010 om 04:35

Minder ethische methoden

maken van jouzelf een monster.
Heb je er wel eens aan gedacht gewoon naar de buren toe te stappen. Gewoon communiceren doet vaak wonderen.

Puck

Puck

19-03-2010 om 08:57

Rotapparaatje

Niet alleen katten en kinderen horen het, ook volwassenenen kunnen dat irritante gepiep heel goed horen. Maar het valt te proberen.

Maxime.M

Maxime.M

19-03-2010 om 15:38

Werkt niet!

Hoi,

Mijn ouders hebben zo'n apparaat en het werkt niet hoor! De katten van de buren lopen gewoon door de tuin en ik hoor het ding! Rot piepend geluid. Mijn ouders horen het niet, want zij zijn een beetje doof. Inmiddels staat het ding permanent uit (omdat het toch niet werkt) en ik het een rot geluid vind. (hij ging alleen aan als er iemand mens/kat, langs liep)

Maxime

ik zou hem proberen te ruilen, is echt zonde van je geld

Tia

Tia

19-03-2010 om 23:05

Het is een anonieme kat

Niemand weet eigenlijk van wie de katten zijn die hier rondstruinen de hele dag. In ieder geval niet van de buren naast ons (beide kanten) en daar weer naast.
Vandaar dat het lastig wordt om hen aan te spreken.

Het apparaatje is besteld en we zien wel hoe het werkt. Als de kinderen er last van hebben zetten we hem op marktplaats

Overigens komt het apparaatje aan de voorzijde van het huis, daar zitten we nooit en daar staan zelden ramen open. Wie weet valt het wel mee, mochten wij het geluid toch horen.

Oh ja, ze mogen wel door de tuin lopen, dat vind ik geen probleem. Wat dus echt niet mag is dat schoonheidsslaapje op mijn auto !

Tia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.