Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angela

angela

16-06-2010 om 13:09

Kat naar buiten

Zo mutsig maar we hebben sinds 3 maanden een poes. Ze is ongeveer een jaar. Nu mag ze inmiddels sinds kort naar buiten en dat wil ze ook erg graag. Ruim een week bleef ze aardig in de buurt en kwam dan rond etenstijd weer naar huis. Van de week is ze vanaf 14 uur s middags tot de volgende ochtend echt spoorloos geweest voor ons gevoel. Niet in de buurt en ze kwam niet in de avond terug. Ik begreep al her en der dat poezen dat wel vaker doen (ze is overigens geholpen). Toch voelde ik me een zeer ongeruste moeder en de kinderen waren in tranen s morgens toen ze er niet was. Nu heb ik de neiging haar niet naar buiten te laten als ik bijv de hele dag werk en om 18 uur thuis ben. Er is ook geen katteluik (nog niet?). Hoe doen jullie dat?/ Laten jullie poes naar buiten in de ochtend en dan zie je wel hoe het loopt?
Of denk je er toch over na. En s avonds wel of juist niet?
Wie helpt me in het poezenleven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kattenluikje maken

hier heeft de poes sinds de verbouwing geen kattenluikje, we doen dus de hele tijd de deur open en dicht voor haar. sávonds roep ik haar naar binnen en dan mag ze er pas in de ochtend weer uit.

Het is altijd handig om de poes te leren naar je toe te komen, dus altijd even belonen met iets als ze binnenkomt, ik deed dat vroeger toen ze kitten was met spuitslagroom, als ze nu een spuitbus hoort rent ze meteen verlekkerd er naar toe

Hier zit te overwegen dus weer een kattenluikje te maken, maar dan moet ik een gat gaan boren in mijn mooie nieuwe dikke houten deur en dat vind ik zo zonde...

een raam openlaten kan ook, in de zomer, maar dus wel met het risico dat er in gebroken wordt. Ik denk dat ik dus maar met een flinke decoupeerzaag aan de slag moet.

angela

angela

16-06-2010 om 14:04

Manda

ja dat belonen als ze binnenkomt doen wij ook. We begonnen met om 17 uur naar buiten laten met echt honger . Dan was ze er rond 18 uur weer en dan kreeg ze lekker eten en wat katte snoepjes en heel veel dikke knuffels en we noemden dan ook haar naam etc. Ik betwijfel of ze op geroep en gerameel met de snoepjes binnenkomt. De laatste keer was ze volgens mij best ver weg....
Na ja vertrouwen!
Kan ik vast oefenen met een poes voor de kinderen als ze groter worden

Vergeten te zeggen

de poes was vroeger toen ze nog jong was halve nachten weg en kwam dan 1 voor 1 muizen brengen, kikkers, vogels, vissen.

En dan werd ik s'nachts wakker omdat er een muis langs mijn hoofd trippelde of ik weer de geluiden van vechtende dieren bij mijn voeten hoorde. Dan zat er een bruine pad opgeblazen met bloed en toestand terwijl de poes vrolijke kirrend wat boogjes sprong. Ik heb in 1 zomer 40 muizen in huis moeten vangen en de lijkjes dode muizen lagen in stapeltjes in de voor en achtertuin, die telde ik dan niet mee. Ze was echt een seriemoordenaar, gruwelijk was het.

Nu is ze oud en vind het prima om de hele nacht binnen te zitten.

Boeddha

Boeddha

16-06-2010 om 20:12

@ manda ot

Ik gruwel bij je verhaal! Hier 4 katten waarvan 1 kater ook een echte rover is. Afgelopen zaterdag bij de voordeur openmaken, rende hij naar binnen met een nog levende muis in zijn bek. Van mijn geschreeuw schrok meneer zodanig dat hij weer naar buiten vloog met muis in zijn bek! Heb deur dichtgedaan en ben rillend naar binnen gegaan waar mijn jongste mij keihard begon uit te lachen!
Of de buurvrouw die je aanspreekt bij het thuiskomen dat ze hebben zitten gruwelen door onze kattenbeesten omdat ze een meerkoetkuiken meenamen naar de tuin en daar meespeelden net zo lang tot kuikentje het echt niet meer deed
Heerlijke beesten katten maar de kadootjes mogen ze ergens anders deponeren!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.