Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

doggie

doggie

14-02-2010 om 20:08

Kat naar buiten!

Mijn schoonmoeder heeft 3 katten of eigenlijk 2 poezen en 1 kater. We hadden het over het uitlaten van onze hond en dat we de hond dus ook in bittere kou, regen of wat dan ook moeten uitlaten. "Nou, dat is bij ons veel makkelijker", merkte schoonma op. "We hoeven alleen maar even de deur open te doen".

Nu heb ik jaren lang verschrikkelijk veel last gehad van de kat van een buurman die letterlijk onze tuin heeft platgezeken, ondergespit en ondergekakt heeft, dus je kunt wel begrijpen dat ik deze opmerking van schoonma wel erg makkelijk en behoorlijk asociaal vind.

Maar zie dat maar eens aan haar verstand te peuteren zeg!!

Ze is zelf ontzettend pietluttig op alles wat er om haar heen gebeurd en let ook ontzettend op buren die in haar ogen niet netjes zijn...., maarrre wel zelf je katten naar buiten doen die dus vervolgens bij de buren hun behoefte doen.

Ze vind dat kennelijk heel normaal, maar we klaagde steen en been toen een zeer boze buurman/buurvrouw hun hond bij mijn schoonouders in de tuin zijn behoefte liet doen. Ik moest er eerlijk gezegd erg om lachen en kon me er wel iets bij voortellen. Maar de reactie van schoonma sloeg echt kant nog wal: "Wie laat nu zijn hond uit in de tuin van de buren!!"......ahum? wie laat nu zijn katten schijten en pissen bij de buren......maar dat vind ze normaal.

Ik vind dat nu zo onnozel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jaaaaaaaaa het kattenhaatdraadje kan weer beginnen!

@Doggie, je kunt er waarschijnlijk niets aan doen, maar dit onderwerp komt regelmatig voorbij...

Ga maar vast klaar zitten voor de medeblaffers

Kaaskopje

Kaaskopje

15-02-2010 om 00:20

3 problemen dus

1. De relatie met schoonma is niet best zo te lezen.
2. Inderdaad het welbekende probleem ´mag een kat buiten´?
3. Slechte relatie met buren.
Probleem 1 kleurt natuurlijk alles wat ze doet.
Probleem 2 roept meestal heel erg felle reacties op hier op OO. Je zult genoeg medestanders vinden. Ik hoop door nu al te reageren dat ik me verder niet meer geroepen zal voelen het nog een keer te doen
Probleem 3. Tja... ik snap jouw leedvermaak aan een kant wel maar ik vind het een kinderachtige actie van de buurman.

Truukjes

Je kunt wel een beetje invloed uitoefenen op de kattenbevolking in je tuin. Zo zijn er bij de Welkoop/Boerenbond strooimiddelen te koop waar katten een schurfthekel aan hebben. Dat kun je her en der strooien tegen het ontlasten. Zwarte peper en sinaasappelschillen houden ze ook niet van, evenals van plastic.
Als ze het veel doen, kun je de buren ook vragen zo'n busje te kopen (met poeder) voor jullie. Je kunt katten niet binnenhoduen, dat vind ik zielig. Maar het is nu eenmaal de aard van het beestje dat het niet in eigen tuin poept en plast, maar bij voorkeur langs de randen van zijn territorium.
Zelf een kat nemen is een hele goede optie, dan ben je eraf.

doggie

doggie

15-02-2010 om 10:53

Peenvogel

"Je kunt katten niet binnenhouden, dat vind ik zielig. Maar het is nu eenmaal de aard van het beestje dat het niet in eigen tuin poept en plast, maar bij voorkeur langs de randen van zijn territorium".

Ok, snap ik. Maar waarom wordt het in het algemeen van honden wel vreselijk gevonden als die in andersmans tuin poepen en van katten niet?!

Van honden wordt verlangt dat baas met de hond aan een lijn gaat lopen...Dat is ook onnatuurlijk want honden zijn ook buitendieren en lopen bij voorkeur ook los. Dus dat is net zo zielig!

Het gaat me even om het idee hier he.. Dus dat van mij verlangt wordt dat ik mijn hond bij me houd terwijl mijn schoonmoeder hup de deur opengooit en haar katten laat gaan.....dan is ze ineens niet meer verantwoordelijk ofzo? dan mogen mensen ineens niet meer op haar vingers tikken? want het zijn katten en die lopen nu eenmaal buiten???

Ja, honden zijn ook buitendieren..maar ik let toch echt wel op dat mijn hond niet in de tuin van de buren schijt.

het gaat er dus om dat schoonma zich zowat aangevallen voelt wanneer ze op haar verantwoordelijkheden wordt gewezen wat haar katten aangaat! Alsof het not done is ofzo?! Dat vind ik nu zo typisch.

Verschil

Ik heb honden en een kat. Toen wij de kat namen woonden wij in een flat en dus moest hij leren binnen te blijven, hij werd er stapelgek en bleef mauwen en zeuren dat hij naar buiten wilde, ging slopen en was niet echt lief en jnuffelig omdat hij gewoon geen binnenkat was, hij kwam hier ls kitten. Toen gingen wij verhuizen en kon hij naar buiten, nu is hij bijna altijd buiten wat ik jammer vind, maar anders is hij dood ongelukkig en daarvoor neem ik ook geen dieren.

Verschil is dat een hond makkelijk aan de lijn te houden is en zindelijk te maken is, probeer maar een kat aan de lijn naar buiten te laten en netjes in de bossen haar behoefte laten doen. Er zijn vast wel katten die alleen an de lijn lopen maar dat is moilijk te leren en verschilt per kat.
Wettelijk gezien mag je je kat los laten lopen en honden alleen op bepaalde plekken. Asl ik buren zou hebben die MIJN kat in hun tuin zien poepen en er echt last van hebben, dan ruim ik het op, geen probleem. Als de kat in mijn eigen tuin poept moet ik het tenslotte ook opruimen.

Kom ik erachter dat het helemaal niet van mij kat is en zij dat bewust verzwijgen om mij het voor hun op te laten ruimen, dan ben ik klaar met hun. Als een hond in je tuin poept loopt hij ergens los waar het niet mag, dat is duidelijk.

tonny

tonny

15-02-2010 om 18:56

En paarden?

Komt het weleens voor dat berijdsters van paarden de vijgen die deze dieren soms midden op het fietspad achterlaten opruimen?

Nou ja, paardenpoep is naar mijn idee minder vies dan honden/kattenpoep, paarden zijn geen vleeseters. En je stapt er niet ongemerkt in, daar is het te groot voor. Maar fris is het niet.

Nasha 1st

Nasha 1st

15-02-2010 om 22:22

Van jongs af aan

zat onze rode doerak al voor de deur te zeuren.....we moesten echt uitkijken dat hij niet ontsnapte, twas nog maar een ukkie....Met 4 maanden hielden we het echt niet meer....vanaf die tijd is hij buiten....Het is een boerderijkat, wellicht dat dat nog verschil maakt, maar ik denk dat wat voor de ene kat geldt, zeker niet voor de andere kat geldt....

100%mama

100%mama

16-02-2010 om 08:07

Ach

Tja, en een vogel schijt ook tegen je mooie net gepoetste ramen aan (gebeurt dus echt altijd hier, haha) en de bereidster van het paard heeft echt niet een zakje bij zich om de vijgen op te ruimen. Ik ben een absoluut hondenmens heb echt nul komma nul met katten, maar echt, ik stoor mij er niet zo aan katten hoor die buiten lopen. Katten doen het over het algemeen niet midden op straat....kan je van bepaalde honden niet zeggen, en de baasjes.....die kijken om of ze niemand zien en lopen dan lekker door. DAT vind ik pas goor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.