Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marieke

Marieke

05-09-2009 om 13:20

Kat en kanker

Onze 11 jarige kat eet niet meer en blijkt (ontdekte ik vanochtend) een bobbel van circa 5 cm doorsnee in haar buik te hebben. Kat is weinig actief, haar vacht lijkt wat dof en ze is mager geworden, maar spint wel opgewekt. Eerste gedachte is kanker.

Ik vroeg mij af hoe jullie denken over het behandelen van een kat met kanker? Mijn eerste reactie is dat het sneu is voor een dier om een zware behandeling te starten wat je het verder niet kunt uitleggen. Daarnaast kost het een bak met geld natuurlijk.
Deze kat komt uit het asiel en was een gefrustreerd en getraumatiseerd beestje, dat veel te dik was (geweest). Ze was tot 3 maal toe teruggebracht naar de dierenbescherming door eigenaars die het niet trokken met haar. Ze heeft het de afgelopen 2 jaar goed bij ons gehad. Wat zullen dierenarts toestanden toevoegen aan haar leven?
Marieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Christientje

Christientje

05-09-2009 om 14:09

Pas beslissen...

Dit kun je pas beslissen, wanneer je volledige uitleg krijgt van de dierenarts. Wat zijn de kansen, wat zijn de kosten, hoe gaat ze hieruit komen, hoeveel pijn heeft/krijgt ze ? Wanneer je dit allemaal weet, kun je een beslissing nemen. Nu is het nog gokken...
Christientje

Marieke

Marieke

05-09-2009 om 15:27

Er is niks besloten

Ik ga maandag met haar naar de dierenarts en dan weet ik meer. Achteraf gezien is ze waarschijnlijk al een tijdje ziek. Wij waren op vakantie en we dachten dat ze ongelukkig was omdat ze alleen thuis was. Ze leek ook op te knappen toen we thuis kwamen en ging weer eten.
Ze is voor haar doen extreem aanhankelijk. Toen ik net nog even haar buik voelde, voelde ik een tweede en grotere bobbel en het deed haar duidelijk pijn. Ik ben niet optimistisch, maar weten doen ik het inderdaad niet. Ik heb kattenmelk voor haar gekocht en dat drinkt zij wel.

Vera*

Vera*

05-09-2009 om 17:12

Onze kat

Onze kat hebben wij laten inslapen omdat hij allemaal tumoren had. Dat was niet zichtbaar en duidelijk totdat er een bult op zijn bovenlip kwam die niet weg wilde. Achteraf gezien was er al een aantal maanden iets niet helemaal goed bij hem (op het moment zelf zie je het niet). Katten kijken ook niet snel 'ziek' uit hun ogen.
Maar inderdaad, eerst maar het oordeel van de dierenarts afwachten.

Tirza G.

Tirza G.

05-09-2009 om 19:01

Spinnen

Kan ook van ellende zijn, helaas.

Tirza

Inderdaad tirza

de dierenarts legde mij van de week nog uit dat katten ook spinnen als ze zich echt ziek voelen. Dus dat is inderdaad geen indicatie dat ze zich nog wel happy voelt. Eigenlijk, als zo actief spint, juist een teken van niet welbevinden, helaas.

Ik zou trouwens in dit geval zorgen voor pijnstilling en zo min mogelijk lijden.

Sterkte ermee, lijkt mij erg moeilijk als het mijn kat zou betreffen.

Liefs van Purk

ishtar

ishtar

05-09-2009 om 19:37

Waar zit die bobbel?

een verstopte urineleider veroorzaakt nl ook een (pijnlijke) bobbel in de buik, en dat is acuut levensbedreigend. Heeft ze pasgeleden nog geplast? Of zie je dat ze er moeite mee heeft?

amk

amk

05-09-2009 om 21:51

en dat hebben katten best vaak een cyste.
Zien en voelen als harde bobbels, en kunnen overal in en op het lichaam voorkomen. Kunnen pijnlijk zijn, maar dat hoeft niet.

Er zijn dan 2 remedies: leegzuigen, met de kans dat het lege zakje weer vol stroomt. Of operatief verwijderen.

Mijn 15 jarige heeft nu nog een kale plek, maar kan weer jaren mee.

Laat de conclusie door de dierenarts trekken.

Marieke

Marieke

07-09-2009 om 22:25

Helaas (((((

Dit is één van die momenten dat je hoopt dat je voorgevoel niet klopt, maar helaas.... Het is begonnen in haar eierstokken en uitgezaaid naar haar longen. De zachte bobbel was een gezwollen lymfeklier en de harde de tumor in haar long (en die was groot (((
Ze gaan morgen nog een foto maken om 100% zeker te zijn, maar ze heeft misschien nog een week. Poes is doodmoe en benauwd, maar heeft op haar kussen in de vensterbank nog best naar haar zin.

Ojakkie

sterkte ermee

Vera*

Vera*

08-09-2009 om 09:22

O bah

Veel sterkte ermee.

Guinevere

Guinevere

08-09-2009 om 14:15

Arm beest

Ach, wat zielig voor de poes! Hier ook een poes kwijt aan een tumor, maar dan in haar hoofd. Haar hebben we thuis laten "inslapen", want ze had er zoveel last van dat we het niet langer meer konden aanzien. Sterkte voor Poes gewenst.

Marieke

Marieke

08-09-2009 om 18:09

Opgeknapt

De foto's zijn gemaakt en het was eigenlijk erger dan eerst gedacht. Aan de andere kant heeft het poezebeest Prednison gehad en na een infuusje met vocht eet ze weer (speciale smulvoeding van de vinger). En eigenlijk gaat het wel op het moment. Ze is zelf naar de tuin gegaan om op haar favoriete plekje in de zon te liggen en kuiert wat rond. Volgens mij geniet ze nog van haar leven
Ik hoop dat ze nog een paar goede dagen heeft. Het einde is volgens de arts wel zware benauwdheid, dus haar op haar eigen tijd laten overlijden zit er waarschijnlijk niet in.
Bedankt voor jullie medeleven.

Bastet

Bastet

09-09-2009 om 07:20

Sterkte!

Fijn dat ze nog duidelijk geniet nu, wat zwaar voor jullie,het vooruitzicht!Sterkte!!
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.