Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kat en hordeur, grrr

Onlangs hebben wij, met de nodige stress, een rolhorheur geplaatst in achterdeur. Tot vorig jaar hingen er van die brede slingers tegen de vliegen maar dat bleek absoluut niet effectief maar voor onze kat wel makkelijk toegangelijk naar binnen en buiten. Deze deur echter moet gewoon worden opengedaan als mijnheer eruit wil en daar zit hem de pijn. Kat zit even voor de deur te kijken en als niemand snel genoeg opendoet gaan hij met zijn volle gewicht (7 kg!) erin hangen.
Kortom, deur is nu een maand in gebruik en de eerste gaatjes zijn al zichtbaar. Balen natuurlijk, ding was al niet goedkoop maar bovendien komen de vliegen straks toch weer naar binnen.
Iemand de ultieme tip om kat niet in de hor te laten klauwen? Ik kan natuurlijk niet de hele dag in de keuken zijn om als een soort portier te fungeren

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

04-07-2010 om 17:06

Hier

vond onze buurkat het ook erg leuk om via de hordeur naar binnen te komen. Ze heeft het 1 keer gedaan, de tweede keer lag het waterpistool klaar in de woonkamer, waaarmee we haar flink natgespoten hebben! Ik heb de kat nooit meer bij de hor gezien.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

04-07-2010 om 20:03

Kattenluikje

is er geen mogelijkheid om naast je deur een kattenluikje te maken, je hebt ze ook met een zendertje erop en jou kat die dan een corresponderend zendertje heeft waardoor alleen jouw kat erdoor heen gaat.

misschien ontziet de kat dan je hordeur??

Klaartje

Klaartje

04-07-2010 om 20:16

Kattenluikje in hordeur

Wij hebben jaren terug ook zo'n rolhordeur gehad. Onze katten vlogen er niet tegen maar wel de hond. Die was gewoon niet slim genoeg om te weten dat ie er niet zomaar door kon. Als je voor de deur zit en je ziet dat de buitendeur open staat, dan kan je erdoor , toch?? Ook de huisarts is een keer doorgelopen toen die deur dicht was. Hij veerde terug tot de koelkast . Was dus niet zo'n heel lang leven beschoren.
Nu hebben wij zo'n gewone hordeur, maar die deden de katten steeds open (Hond is inmiddels overleden). Meestal zit er onder in de deur een stuk metaal of kunstof. Dit heeft mijn man vervangen door een hoger stuk en daar zit een eenvoudig kattenluikje in. Ze kunnen dus alleen door het kattenluik als de buitendeur open staat.

Blackbird28

Blackbird28

05-07-2010 om 18:59 Topicstarter

Helaas kattenluikje

is in ieder geval in hordeur niet mogelijk, daar zit niks behalve gaas, en naast de deur kan eigenlijk ook niet. Bovendien is man ook geen fan van dit fenomeen, wij hebben heel veel katten in de buurt die brutaal genoeg zijn om ook door dat luikje te kruipen. Sterker nog, onze eigen kat probeer dat ook bij buurvrouw maar kat is nogal flink aan de maat dus dat lukt niet heel erg
Met plantenspuit vind ik wel een aardig idee maar kat moet natuurlijk niet bang worden om naar buiten (of naar binnen) te gaan.
Kortom, wat ik eigenlijk wil is dat hij gewoon gaat zitten mauwen, net zoals hij doet als een gewone deur dicht is waar hij door wil. Maar ja, tis geen hond die je een kunstje leert helaas...

Klaartje

Klaartje

05-07-2010 om 22:04

Misschien een idee

Als je door het gaas, aan de onderkant eens een aantal lange dunne wollen draden weeft, liefst felgekleurd. Zou ze dan niet eerder denken dat er iets is waar ze niet door heen kan? Het zou eenvoudig te proberen zijn.
Groet, Klaartje

Blackbird28

Blackbird28

06-07-2010 om 18:52 Topicstarter

Lol klaartje

Dat is dan echt de kat op het spek binden, hij is nl dol op het spelen met felgekleurde draadjes dan zitten de gaten er zo in!
En het is niet dat hij niet weet dat de deur niet open is, meer het proberen met grof geweld toch die deur open te krijgen.
We hebben tussen de keuken en de kamer een vouwdeur die ook niet gewoon te openenen is door kat dus daar krauwt hij ook altijd met nagels aan om aan te geven dat die open moet. Maar ja, dat is geen kwetsbaar gaas en dus vind ik dat geen probleem.

Hier..

Hebben we een glazen achterdeur en daar zit gewoon een luikje in, heeft mijn vriend wel speciaal laten maken... Ervoor hangen van die pluizige slierten dus bij mooi weer is de deur gewoon open.
Het luikje wordt hier trouwens gebruikt door onze Jack Snuffel, we hebben (helaas) geen kat..

Cakey

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.