Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

15-04-2010 om 19:57

Kapotte rits kinderlaars

Een tijdje geleden heb ik voor jongste nieuwe laarzen gekocht van Geox, waarvan na ongeveer 6 weken beide ritsen stuk waren (ze heeft er niet onvoorzichtig mee gedaan). Natuurlijk heeft onze schoenwinkel ook zo'n bordje staan waarop staat dat op ritsen geen garantie wordt gegeven. Een tijdje geleden was hier een draadje over en de kern van het verhaal was dat winkeliers niet de garantie mogen afwijzen als een product heel snel stuk gaat. Dat heb ik ook bij de schoenwinkel gezegd en na veel gedoe wilde de bedrijfleidster de klacht wel doorzetten naar het hoofdkantoor. Van de week werd ik gebeld dat het hoofdkantoor de klacht afwees (want geen garantie op ritsen), maar de bedrijfsleidster wilde uit coulance me wel nieuwe schoenen laten uitzoeken. De laarzen worden dus niet gerepareerd. Ik had geen zin in nog meer gedoe, dus ik ben maar accoord gegaan, maar eigenlijk ben ik het er niet mee eens. Ik had de laarzen gekocht in de uitverkoop voor 55 euro. De normale prijs was 90 euro. Nu mag ik dus iets uitzoeken voor 55 euro, maar dat is natuurlijk niet vergelijkbaar met die laarzen (waarschijnlijk moet ik bijleggen omdat het geen uitverkoop is). Ik ga niet verder zeuren, maar ik vraag me af of de winkelier niet de keus had moeten geven tussen reparatie of iets nieuws. En coulance was het natuurlijk ook al niet. Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zo irritant

Laatst zag ik er nog een item over op tv, over garantie ed. Dat je als consument heel mondig moet zijn en goed moet doordrammen om soms uberhaupt je recht te krijgen.

Geen idee waar je wettelijk staat, maar je vraagt wat we zouden doen.

In principe is het natuurlijk hardstikke balen, je wilt eigenlijk dezelfde laarsjes terug want dat vond je een goede koop. Ze waren in de uitverkoop, dat was mazzel. De winkel bied je echter wel het aankoopbedrag ter besteding om je tegemoet te komen. Dat is al een stap in de goede richting. Misschien ben je echter beter af met je geld terug ipv een tegoedbon, omdat je dan moet toeleggen op een paar andere schoenen en dat is niet je insteek.

Daarom zou ik het hoofdkantoor nogmaals aanschrijven hierover en aangeven dat je het op prijs stelt dat men je voor 55 euro iets mag uitzoeken in de winkel, maar dat een nieuw paar schoenen voor je dochter in de winkel duurder is en dat het niet de bedoeling is dat je nog meer gaat uitgeven. Je hebt de laarsjes tenslotte niet voor niets in de uitverkoop gekocht. Die verplichting, dat je iets mag uitzoeken voor dat bedrag, dat gaat dus niet op. Want alles is duurder in de winkel. In dat geval zou ik het erop gooien dat het dus coulanter zou zijn wanneer het aankoopbedrag wordt uitgekeerd zodat je elders wel voor 55 euro een paar nieuwe schoenen kunt shoppen.

En duidelijk aangeven dat je de huidige oplossing geen oplossing vindt omdat het je financieel meer gaat kosten hetgeen niet jouw intentie was en is. Je kocht niet voor niets in de uitverkoop bij Geox, want normaal gesproken past dit nimmer in je budget, zoiets.

Doordrammen op een nette manier dus over teruggave van je geld.

Groetjes, Moppeke

PS, daar heb je op korte termijn dus geen nieuwe schoenen mee, dat is balen.

reina

reina

15-04-2010 om 22:08

Vic

Vervelend! Misschien is het goedkoper er nieuwe ritsen in te laten zetten dan bijleggen voor nieuwe laarsjes? Ik heb pas een nieuwe rits in een winterlaars laten zetten, het was na een uur klaar, kostte weinig en het ziet er prima uit.

Nasha 1st

Nasha 1st

15-04-2010 om 22:47

Ooit

had ik niet zo heel dure laarsjes voor dochter gekocht bij Scapino, en daar gingen ook een van de ritsjes heel snel kapot. Ik had zelfs geen bon meer, alleen een afschrijving. Andere laarsjes kon niet, maar ik mocht op kosten van hen bij de schoenmaker nieuwe rits laten zetten....

Wel ritsen geox vergoed!

Ik kreeg eind vorig jaar wel de ritsen van de GEOX laarzen van mijn dochter vergoed. Er was er 1 stuk, maar de winkel leek het beter om beide ritsen te vervangen. Dat noem ik nog 's vriendelijk!

judiths mama

judiths mama

16-04-2010 om 09:58

Hier ook vergoed

Was ook van Geox, gekocht bij een schoenwinkel van een keten. Na een week of 6 1 rits kapot, werd zonder problemen vervangen. Daarna heb ik er wel op gelet dat ze de schoenen beter dichtdeed. Dus aan de bovenkant bij elkaar houden, zorgen dat de rits niet te wijd is als je hem dicht wil doen etc.
Pfff, zal blij zijn als er weer andere winterschoenen voor meiden in de mode komen.

Vic

Vic

16-04-2010 om 19:34

Tja

Ik heb wel eens eerder kapotte ritsen gehad en die zelf laten vervangen (gek genoeg altijd in dure laarzen, nooit in Schoenenreus laarsjes). Dat kostte me zo'n 20 euro per rits, dus best een bedrag. Ik denk dat het voor de schoenwinkel (Leemans) voordeliger is om me een paar nieuwe schoenen te geven dan om de laarzen te laten maken. Gelukkig is het laarzenseizoen wel over maar het blijft irritant.

Hier goedkoper (ligt aan lengte)

Hier zijn we erg goed in ritsen stukmaken. Vooral oudste die altijd de neiging heeft om de rits niet helemaal naar onderen te trekken. Dus ik heb jaren ervaring met proberen op de garantie te verhalen en ritsen inzetten en vervangende laarzen etc. Mijn ervaring: Scapino en Dolcis doen niet moeilijk. Beiden vergoeden zonder problemen de rits, zonder bon zelfs als het binnen 3 maand is. Dolcis heeft hierover zelfs afspraken met schoenmaker, scapina laat je zelf betalen en dan krijg je het geld terug van de reperatie (is wel dubbel werk, maar á la). De andere winkels doen áltijd moeilijk. Vooral de duurder winkels, de ketens, we hebben hier 2 plaatselijke duurdere schoenwinkels en die doen ook niet erg moeilijk, alleen letten ze wel erg precies op hoe lang je ze hebt en zijn ze intensief gebruikt?
Ritsen vervangen: Hoe langer de laars/rits, hoe duurder die is. Ook bijzondere kleuren zijn duurder (rood b.v.) let daarop. Zeg b.v. tegen de schoenmaker dat een zwarte rits in de rode laars ook best mag (je ziet het toch niet) en het scheelt je zo 4 euro per rits. Ook een rits die wat korter is maakt niet zo veel uit. Laat de schoenmaker passen met zijn voorraad ritsen en geef aan dat het ook een best een stukje korter mag zijn (laat het hem zien) i.p.v. precies even lang als de laars en dan een stuk over hebben dat ie dat eraf knipt.
Wij laten nooit ritsen inzetten die duurder zijn dan rond de 12 euro per stuk. Duurder beginnen we niet aan...of het moeten erg goede fijne en misschien dure laarzen zijn. Maar anders kopen we gewoon een nieuw paar laarzen in de uitverkoop (die dan vast al begonnen is of bijna komt..)Die zijn dan net zo duur en dat is me die rits niet waard.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.