Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Yaron

Yaron

07-09-2010 om 10:28

Kapotte legging maken

Mijn dochter heeft twee leggings waar een klein gaatje in zit, de leggings zijn verder nog mooi en ik wil ze graag maken, want straks scheurt het uit tot een groot gat. Ik ben op zich wel handig met naald en draad, maar ik kan maar niet bedenken hoe ik dit een beetje onzichtbaar voor elkaar krijg. De gaatjes zitten allebei net naast een knie. Wie heeft tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

07-09-2010 om 10:31

Plakkers

Bij de Hema en "wol winkels" kan je doorzichtige strips halen die je achter het gat met een strijkijzer vast plakt. Flinterdun, dus je hebt weinig "naat" ervan!

Naald en draad

Ik zou de leggings toch dicht naaien, en niet plakken met vlieseline omdat de legging op die plek dan niet meer rekt en dat zie je als je hem draagt. (rimpels rondom het geplakte stukje) Ik repareer mijn leggings altijd als volgt; neem een hele dunne naald en dun garen in dezelfde kleur als de legging. Werk aan de achterkant en naai door de lusjes die rond het gaatje zitten. Goed aantrekken en stevig afhechten door een paar keer door de 'lus' te gaan. Draadje niet te kort afknippen, anders schiet ie weer los. Bekijk tijdens het naaien af en toe de voorkant of je steken weinig te zien zijn. Bij mij gaan de leggings dan nog een heel seizoen mee!

Dorry

Wiesje

Wiesje

07-09-2010 om 11:21

Achterstevoren

Ik laat mijn dochter, nadat ik de legging(s) gemaakt heb, ze achterstevoren dragen. Het gemaakte gaatje zit dan in haar knieholte en dat valt niet op.

Puck

Puck

07-09-2010 om 12:20

Wiesje

Maar een legging achterstevoren is toch geen gezicht: dan heb je teveel stof op je buik en te weinig op je komt.

Wiesje

Wiesje

07-09-2010 om 15:27

Puck

Nou daar heb ik haar nog nooit over gehoord.... ik zal eens vragen, ze draagt er overigens wel altijd een rokje over. Volgens mij maakt het voor een legging niet zoveel uit wat voor en achter is, maar ik draag zelf bijna nooit een legging. (Wel panty's (panties?) als die afzakken draag ik ze ook achterstevoren, dan zakken ze juist niet af)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.