Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

HuisjeBoompjeBeestje

HuisjeBoompjeBeestje

11-05-2009 om 11:31

Kapot ! schoonmaakhulp?

Ik ben niet zo'n ster ( understatement van het jaar) om mensen direct te confronteren met een vraag die ik moeilijk vind, vandaar dat ik graag jullie mening zou willen.

Wij hebben sinds een paar weken een nieuwe huishoudhulp. Nu viel na week 2 op dat een watercaraf ( terra cotta geval) gebarst was waardoor er water uitsijpelt, ding kan weggegooid worden en gisteren viel het ons op dat een "kunstwerk" deco olifant ( soort van papiermache maar heel hard en geverfd) kapot was; Althans het puntje van de slurf was eraf gebroken...

Wij hebben een 6 jaar oude zoon in huis waar we meteen aan dachten, alleen hij kan niet bij de waterkan, en de olifant staat op een plek waar hij ook al nooit komt ( maar zou kunnen) Alleen weet ik uit ervaring dat als hij iets kapot maakt hij het altijd opbiecht omdat hij schrikt. En hij zegt dat hij het niet heeft gedaan als we het vragen.

Kortom, wij zijn er redelijk zeker van dat de huishoud hulp iets te hardhandig of slordig met de spullen is omgegaan.

Wat mij vooral stoort is dat ze er niets van heeft gezegd terwijl het niet ongemerkt kan zijn gegaan. Ik zie er gigantisch tegenop om het haar a.s. woensdag te vragen, want stel ze ontkent ( waar ik van uit ga anders zou ze het gemeld hebben denk ik dan) dan voel ik me giga ongemakkelijk bij mijn vraag.

Hoe pakken julloie dit soort zaken aan?
Even voor de duidelijkheid: gaat me niet om verzekering/vergoeding, maar ik wil gewoon weten als er zoiets gebeurt en er niet zelf achter moeten komen

alvast bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Simpel

als het voor jou alleen uitmaakt dat het gemeldt wordt en je dus geen vergoeding oid wil dan moet je gewoon zeggen dat:

" als er iets per ongeluk stuk gaat en dat kan natuurlijk gebeuren, kan je dit dan even melden aan ons dan hoeven we er niet achteraf te komen".

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.