Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

29-06-2011 om 10:58

Kapot dak, is dat een verzekeringskwestie?

Vannacht zijn spontaan twee dakpannen aan de rol gegaan. Er is verder niets geraakt gelukkig, maar ik zit nu wel met een lek dak. Een dakdekker is al gebeld. Maar, kan ik dit verhalen op een verzekering? En welke verzekering zou dan dan zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Opstal

Ja, stormschade, opstalverzekering. Tenminste, als je een koophuis hebt. Bel je verzekeringsadviseur, of je verzekeraar.
Groet,
Miriam Lavell

Bellefleur

Bellefleur

29-06-2011 om 11:15

Onverwachte dakpanzelfmoord

Hmm, we weten niet wat de oorzaak is. Er was geen sprake van storm, het was niet echt noodweer vannacht bij ons. En de dakpannen gingen spontaan aan de glij, toen het droog en bijna windstil was. Dus de oorzaak ligt ergens anders. En we weten niet waar. Is het dan ook nog een verzekeringskwestie? Momenteel regent het behoorlijk, er ontstaat dus schade.

Ojee

Je moet in dat geval toch altijd gewoon even contact opnemen met je verzekeraar. En wel meteen, direct na de schade. Je bent dan ook nog verplicht om zo snel mogelijk maatregelen te (laten) treffen die vervolgschade zoveel mogelijk voorkomt.
Nu, nu er al een storm overheen gegaan is, wordt het lastiger. Tenzij je het nu toch alsnog meldt ihkv stormschade.
Hoe het kan dat een dak uit elkaar valt? Last van vogels? Of is het dak misschien aan vernieuwing toe?
Groet,
Miriam Lavell

Bellefleur

Bellefleur

29-06-2011 om 11:40

De dakdekker al wakker gebeld...

Maatregelen hebben we al getroffen, we hadden om 7.25 al een dakdekker aan de lijn Hij komt vanmiddag. ASAP. Ik weet natuurlijk niet zeker of het geen stormschade is, maar ik betwijfel het. Er zijn heftiger winden over het dak geraasd. Ik zelf denk aan een combinatie van factoren: de dakpannen zaten tegen het dakvenster aan, en we zagen vanochtend dat het schuimrubber daaronder kapot was. Verder worden deze dakpannen altijd losgehaald als er een mannetje op het dak moet (controle zonnepaneel) Misschien dat een vogel het laatste zetje heeft gegeven vanochtend, of misschien toch een rare wind bij het onweer. Maar beweren dat dit een gevalletje stormschade is, zou voor mij liegen zijn. Dus, voor ik in gesprek ga met de verzekeraar, wil ik eerst weten wat verstandig is om te zeggen. Schrikken was het wel.

Guinevere

Guinevere

29-06-2011 om 21:19

Ik snap het niet

Je kunt er toch gewoon een paar nieuwe dakpannen op leggen? Wij hebben zelf stápels van die dingen in de garage liggen, altijd handig. Of heb je last van schade als gevolg van het vallen van die pannen?

Margriet*

Margriet*

29-06-2011 om 21:44

Ik snap het ook niet

Gewoon repareren en kosten betalen. Dit hoort mijn inziens gewoon bij de kosten die je hebt als je een eigen huis hebt, gewoon regulier onderhoud dus. Daarvoor de verzekering laten opdraaien (wat zouden de kosten zijn?) maakt alleen maar dat je verzekeringspremie omhoog gaat (door al dit onnodige declareer gedrag) en uiteindelijk betaal je hetzelf terug (door meer verzekeringspremie te moeten betalen.
Gelukkig hebben wij het niet, wij hebben een plat dak..

Bellefleur

Bellefleur

30-06-2011 om 09:21

Verzekering en depressie

Ik heb geleerd dat een verzekering onder meer bedoeld is voor kosten die je niet direct zelf kunt dragen. Bijvoorbeeld als je naar het ziekenhuis moet. Wat betreft het dak, ik was bang dat er meer aan de hand was, omdat die dakpannen zonder aanwijsbare reden naar beneden zijn gevallen. Daarom hebben we ook dakdekkers laten komen. We konden overigens niet zelf dakpannen plaatsen, omdat ze op die plek een afwijkende vorm hebben ivm dakraam, en dus 'geflexed' moesten worden.
De twee dakdekkers (allebei met prachtige Paul Newmanblauwe ogen, worden ze daarop gecast?) konden via het dakraam de pannen terugleggen, dus ik ga er vanuit dat de rekenening betaalbaar is, en dus geen verzekering gebeld. Blijft de vraag waarom die pannen van het dak gesprongen zijn... Ik heb nooit iets gemerkt van een pandepressie.

Hmm

.......nooit iets gemerkt van een pandepressie.

misschien is het wel een pandemie ☺☺☺

(geintje hoor, je gaf wel een heel mooi voorzetje ☺, fijn dat het weer goed is gekomen)

Bellefleur

Bellefleur

30-06-2011 om 09:47

Knakworsten en de houdbaarheidsdatum van een dakpan

Ik met mijn sombere aard ben inderdaad bang dat er meer pannen plannen maken nu. Ik slaap er slecht van.

Overigens, ik vroeg aan een van de dakdekkers of het hele dak misschien aan zijn eind was, het is nu 30 jaar oud. Hij keek me peinzend aan, en zei dat de pannen die er op liggen inderdaad niet van de beste kwaliteit zijn. Maar dat hij dacht dat ze nog wel 100 jaar mee zouden kunnen. Dat vond ik toch onbedoelde dakdekkerhumor. En, één van de dakdekkers trok zijn schoenen uit toen hij de trap opging. Ik vond het heel correct dat niet met modderpoten de trap opstampte. Hij had alleen geen sokken aan. Zegt zijn maat tegen hem: 'jonge jij hebt tenen als knakworsten'.

Verzekering(ot)

4 jaar geleden waaide bij ons in de storm erg veel pannen van het dak...mooi dat het niet vergoed werd.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.