Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jesse_1

Jesse_1

24-11-2009 om 15:07

Kapitein koek, hartstikke goed! :-s

"Kapitein Koek Minder Suiker ontvangt de 'Aanmoediging Jaarprijs Voedingscentrum 2009'!
De Kapitein Koek Minder Suiker koekrepen verdient een aanmoediging. Dit zijn de oude vertrouwde koekrepen in een nieuw jasje: met 30% minder suiker en meer voedingsvezel dan Kapitein Koek (en vergelijkbare producten).
De jury vindt dit product een hele mooie, verantwoorde ‘meegeefkoek’."
Vandaar dat een pak van 8 koeken voortaan 30ct meer kost, de oude koeken staan bij onze winkel al niet meer in het schap.
Dus 30% minder suiker en 30% meer betalen....
Jesse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

24-11-2009 om 15:21

En.....

Er zit nog steeds heel veel suiker in,maar dat vertellen ze niet......als er ergens veel suiker en hulpstoffen in gestopt worden,is het wel in producten speciaal voor kinderen,ik koop het al jaren niet meer!
groetjes,Bastet

Starry Night

Starry Night

24-11-2009 om 18:27

Duurder en zoeter dus

Mijn kinderen krijgen een gewone plak ontbijtkoek, hoor. En speculaas op hun brood als ze dat blieven, i.p.v. peperdure 'schuddebuikjes'. Ook leuk: flinterdunne plakjes chocolade voor op brood. Nooit geprobeerd, maar ik kan me niet voorstellen dat het effect héél anders is dan chocopasta.

Roos Vicee

Roos Vicee

24-11-2009 om 19:36

Jaaaaa starry! maar is wel wat ot

Flinterdunne plakjes chocolade op je brood. Wij raspten vroeger (een deel van) onze chocoladeletter en deden dat op brood. Heerlijk! Veel lekkerder dan chocopasta of hagelslag!

Starry

Als die plakjes van echte chocola zijn is het cacaopercentage wel veeel hoger dan in chocopasta.

Neemt niet weg dat het er hier niet inkomt. Zoon heeft wel laatst zelf bedacht om chocolademunten (schoen gezet) op brood te doen. Nou ja, wat hij van de Sint krijgt mag hij opeten, of hij daar een boterham onder schuift moet hij zelf weten

Die Kapitein Koek, zit daar nu weer een schep zoetstof in om de suiker te vervangen? Of is-ie daadwerkelijk minder zoet? Gewoon nieuwsgierigheid, want ook Kapitein Koek heb ik tot nu toe kunnen vermijden. Ik vind het al onzin dat de AH ontbijtkoek bij ons tegenwoordig alleen gesneden te koop is. Alsof ik zelf geen mes heb...

Groeten,

Temet

Starry Night

Starry Night

25-11-2009 om 00:06

Ja, nu ik erover nadenk ...(ot)

Ik herinner me dat we ooit met vakantie gingen en mijn moeder vergeten was broodbeleg in huis te halen. En toen had ze repen chocola op de bolletjes gedaan. Oh hemel, wat was dat lekker!
Maar dat waren dikke bonken, geen dunne plakjes Overigens is echte pure chocopasta (zonder hazelnoten) héérlijk chocoladerig, hoor.
En de plakken van voorgesneden ontbijtkoek zijn trouwens veel te dun, sorry dat ik het moet zeggen... Een dikke plak en dan met de kaasschaaf een plak roomboter erop. En dan stiekem opeten, want ongevraagd commentaar van huisgenoten bederft de pret.

tonny

tonny

25-11-2009 om 00:15

Jahaa!

Speculaasjes op je brood.
En kleine stukjes chocoladereep / letter.
Heerlijk!

tonny (zoetekauw)

En natuurlijk in deze tijd van het jaar

pepernoten op brood! Mijn kinderen hebben dat twee jaar geleden uitgevonden en sindsdien gebeurt het elke sinterklaastijd.

Starry Night

Starry Night

25-11-2009 om 18:25

Genista

Dat zijn dan andere pepernoten dan die kiezelstenen die wij doorgaans in huis hebben

Euh...

...het zijn ook eigenlijk kruidnoten

Starry Night

Starry Night

25-11-2009 om 23:51

Aha!

Reuze-schuddebuikjes!!!

Precies

groter en veel goedkoper, want we krijgen ze zomaar van Zwarte Piet

Bastet

Bastet

26-11-2009 om 11:43

Jaaa genista

Wij missen die pepernoten wel hoor,nu we geen gelovige kinders meer hebben...
Bastet

Hepij

Hepij

30-11-2009 om 10:58

Mmmmmmmmm

pepernoten op brood, wat een goed idee!

En, als 'napret": zelf chocoladepepernoten maken: chocoladeletter smelten en pepernoten erin, leuk om te doen en erg lekker!!

Jesse_1

Jesse_1

01-12-2009 om 21:04

Teruggedraaid

De prijs is nu weer dezelfde als van de 'oude' Kapitein Koek. Zeker een foutje. Er zitten geen suikervervangers in zeggen ze. Ik hoop maar dat ze dan nog een beetje smaken.
Ik koop ook altijd voorgesneden ontbijtkoek, maar die smaakt toch iets anders dan een kap.koek. En deze geeft zo makkelijk mee (en ik neem 'm zelf ook wel eens mee).
Jesse

amk

amk

01-12-2009 om 22:43

Sneaky

op de website staat 'toevallig' even geen ingredientenlijst van deze varianten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.