Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Margriet*

Margriet*

13-11-2009 om 20:30

Kantelramen kapot

In ons huis zitten overal houten kantelramen. Nu is het sluitwerk na 10 jaar niet goed meer werkend. De klinken willen wel naar opzij en naar boven (dus in de kantelstand) maar met name bij een van de twee balkondeuren wil de klink niet meer naar beneden. Gevolg met de regen van vanochtend: lekkage.
Mijn man is best handig (en ik ook!) maar we snappen niets van het systeem. Staat dat ergens toevallig op een site uitgelegd of weet iemand wat eraan de hand kan zijn? De aannemer bellen die het ooit gemaakt heeft kan niet meer: die is verhuisd naar de andere kant van het land en we weten niet precies waar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

13-11-2009 om 23:01

Ehh

Hebben jullie de grendels/sloten al gesmeerd? Na verloop van tijd kan het steeds stroever gaan als je de klink wilt bewegen.

Fabrikant

Staat er op de zijkant van het raam, bij het slot, geen fabrikant van de sloten vermeldt? Misschien dat je daarmee verder komt? Dan kun je die benaderen.

Margriet*

Margriet*

14-11-2009 om 22:44

Nog iemand een goede site

waarop een en ander staat uitgelegd?????
De fabrikant dat is een goed idee.
De ene deur woei met de harde wind al twee keer open. Mijn man heeft de deur een beetje omhoog geduwd en toen sloot de klink weer.
Anders waaien we weg in huis.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.