Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Katie

Katie

11-05-2009 om 09:48

Kan niet meehelpen op bruiloft collega, zij laat niets meer horen

Ik heb een studiegenote die binnenkort gaat trouwen. Ik ben niet echt close met haar, vroeger leek ze wel aardig maar opeens was ze een stuk koeler, toen er een nieuwe college bijkwam en ze daar veel mee optrok. Mmwah, dat vond ik al minder maar ja, zo gaat dat soms. Nu heeft ze heeft alle studienoten van onze groep uitgenodigd op haar bruiloft, ook ik dus.
Nu heeft ze nogal een ingewikkeld programma met allerlei rituelen bedacht en daarbij hulp nodig.
Ze heeft mij ook gevraagd voor een stukje organisatie en na lang aarzelen heb ik toch ja gezegd. Maar eigenlijk is het me teveel. Ik zou daarvoor 2 x bij haar thuis moeten komen om voor te bereiden, te bespreken met nog twee anderen. Het is ongeveer 1.5 uur reizen, dus 3 uur per avond.En dan ook die hele zondag, het pinksterweekend.
Ik ben zelf nogal overbelast, beetje burn out en fysiek niet op mijn best. Daarnaast veel te doen deze maand dus ik zag het toch niet zitten. Ik heb haar toen afgebeld, en ingesproken ( ze neemt nooit de telefoon op, belt daarna zelf terug) en uitgelegd dat ik het graag zou willen maar toch niet red. Niets meer gehoord. Toen gemailt of ze het had ontvangen en weer niets gehoord. Wel net de algemene uitnodiging voor de bruiloft. Ik vind dat toch wel vervelend, om niets meer te horen hoor. Ze lijkt dan boos of wat dan ook en hoe voelt raar zo.
Wat te doen? Afwachten en naast me neer leggen of nogmaals bellen of mailen?
Katie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

11-05-2009 om 10:19

En die andere organisatie-gasten?

Je schrijft dat je samen met twee anderen iets zou moeten voorbereiden. Kun je die twee anderen inlichten dat jij het niet redt? Dan is de taak in elk geval uit jouw handen.

Tinus_p

Tinus_p

11-05-2009 om 11:20

Bridezilla

google eens op dat woord....

Rieke

Rieke

11-05-2009 om 13:23

Tinus..

Ik kende het woord niet, maar het is inderdaad wat ik in gedachten had bij Katie's verhaal, LOL.

Tihama

Tihama

11-05-2009 om 15:00

Pfff

Wat een leuk mens (NOT).

Je bent niet close met haar, ze liet je links liggen toen er een andere collega in beeld kwam, ze verdomt het om de telefoon op te nemen als jij belt en je moet er dagen van je vrije tijd aan besteden.

Ik denk dat je het antwoord zelf allang weten. Deleten.
Een bridezilla is iemand die last heeft van situationeel narcisme. Jouw studiegenoot lijkt het als gebruikelijk patroon te hebben. Het lijkt mij niet iemand om vooral te lang in je bekendenkring te hebben. Een acuut geval van griep op de bruiloftsdag lijkt me een prima manier om er vanaf te komen.

Tihama

tonny

tonny

11-05-2009 om 19:39

Hou toch op zeg!

Zoveel gedoe voor de bruiloft van een collega?? Wat voor ingewikkeld ritueel is dat wel niet, je maakt me nieuwsgierig!

Tjonge, als het je dochter/zoon was, oke, maar ik zou bedanken voor de 'eer'! Sommige mensen hebben geen idee wat ze van anderen verlangen!

Tonny

kaatje43

kaatje43

16-05-2009 om 20:47

Weet je wat ik dacht

toen ik jouw stukje las? Geen wonder dat ze een burnout heeft. Je kunt gewoon geen nee zeggen. Ik heb zelf ook vroeger met een burnout thuis gezeten omdat ik altijd maar iedereen wou pleasen en als ik al nee zei mij daar dan weer schuldig over voelde. Wat zullen de mensen wel niet denken. Wat kan jou het schelen!!! Als je er geen zin in hebt om wat voor reden dan ook.... Doe het niet!!! Nou en dan is ze boos. Blijkt meteen uit wat voor "vriendin" ze is. Als zij niet reageert op jouw mailtjes enz, lijkt mij wel duidelijk wat voor persoon het is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.