Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Angela

Angela

24-06-2010 om 14:30

Kan little people in de vaatwasser?

Via marktplaats heb ik de ark van Little people gekocht. Nu vroeg ik me af of de ark met beestjes in de vaatwasser kan of dat hij dan wegsmelt en ik straks allemaal misvormde beestjes overhoud.

Ik heb sinds kort een vaatwasser, dus ben niet helemaal op de hoogte van alle mogelijkheden, maar ben wel bang mijn net gekochte aanwinst te verprutsen.

Wie weet het?
Dank je wel!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Laag

En mocht het kunnen dan zou ik de meest lage temperatuur van je vaatwasser gebruiken, voor de zekerheid.

Vic

Vic

24-06-2010 om 19:13

Smelten niet

Het lijkt me niet dat het gaat smelten, maar als er metalen onderdelen in zitten kunnen die wel gaan roesten.

Margriet*

Margriet*

24-06-2010 om 20:07

Lijkt me

beetje vreemd om daar je vaatwasser voor te gebruiken. Waarom zet je het niet in een sopje met wat ajax of afwasmiddel. Daarna lekker drogen in de zon.

Nav margriet

Margriet, met een sopje moet je schrobben, en er zitten altijd van die rottige randjes en hoekjes in dat speelgoed. Vaatwasser maakt alles meestal perfect schoon. Hoewel, ik weet niet hoe de kleuren zich houden.

Lego en dezulken gaan prima, dus dan denk ik dat het met little people ook wel zal lukken, tenzij er iets batterij-achtigs inzit (jammer, anders kon onze schoolbus er ook in) of de boel inderdaad met kleine schroefjes bij elkaar gehouden wordt.

Ik zou trouwens eens beginnen met een beestje tussen de kopjes, en als dat goed gaat de rest van de ark, mits daar dus geen metaal in zit.

Groeten,

Temet

In de gewone wasmachine?

In een sloop, goed dichtgebonden? En dan verder de trommel voldoende vullen met ander wasgoed?

Fijnwasmiddel lijkt me veiliger dan het toch wat agressievere spul dat in de vaatwasser gaat.

Maxime.M

Maxime.M

25-06-2010 om 09:15

Kan toch wel?

Hoi,

Oh ik zou dat wel in de vaatwasser doen hoor, volgens mij kan dat best. De vaatwasser droogt ook alles weer goed, dus ik denk dat áls er schroefjes inzitten dat die ook wel weer netjes drogen en daardoor niet gaan roesten.
Ik zou het nu juist weer niet in de wasmachine doen, volgens mij knalt het dan gewoon stuk.
Ik vraag me trouwens ook af wat dezulken zijn (zie berichtje Temet)

Maxime

Maxime

Ik zou er niet op gokken dat dingen niet roesten omdat ze weer goed droog worden. Met name kunststof dingen worden trouwens vaak helemaal niet zo goed droog, en als er dan water blijft staan dat dan in die schroefgaatjes kruipt dan roest de boel misschien alsnog. Tenzij het rvs schroefjes zijn natuurlijk.

Met "en dezulken" bedoelde ik "en dergelijke" Gewoon raar en ouderwetserig, en geen normaal Nederlands

Groeten,

Temet

Maxime.M

Maxime.M

25-06-2010 om 13:19

Dezulken

haha ik dacht dat het een soort speelgoed was, wat ik niet kende

Fisher price

Waarom bel je niet gewoon met de importeur van Fisher Price met de vraag of dat kan?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-06-2010 om 20:19

Ja hoor

Hier ook little people in huis en dat gaat vaak gewoon in de vaatwasser. Ik wil hier in huis helemaal geen speelgoed wat niet in de vaatwassen of wasmachine kan.

dendy

Margriet*

Margriet*

25-06-2010 om 23:11

Tja

wij hebben ook geen little people in huis, ooit een treintje van gehad en dat gooide ik in een sopje. Het weekt toch en dan zijn die randjes met een borstel zo schoon.
Maar goed ik gebruik mijn vaatwasser daar nooit voor om speelgoed schoon te maken. Geloof dat ik ouderwets en te zuinig ben op het speelgoed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.