Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kan je een skai-leren bank ergens mee behandelen om andere kleur te geven?

Wij hebben een bank dus, zoals de titel al verteld In de winkel een kleur uitgezocht met de kleurstaal (volgens de verkoper) van de stoeltjes die we daar een paar maanden ervoor hadden gekocht.
Kleur zou mooi bij stoeltjes kleuren. Niet dus... Verkoper had verkeerde staal laten zien, waardoor de bankkleur nu dus voor geen meter bij de stoeltjes past :-s
Gekocht is gekocht dus tja ... iemand een idee of je skai-leer ergens mee kunt behandelen om het donkerder te maken?
"KLeurstaal volgens de verkoper" staat wel een beetje alsof ik zelf niet meer wist welke kleur het was. Ik dacht dus de andere kleur, maar verkoper zei "nee hoor, deze kleur staat in de computer, dus het is echt deze kleur". Nou, niet dus, ik had achteraf toch gelijk.
Maar goed, dit even ter verduidelijking. Vond het een beetje raar staan in mijn 1e berichtje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou,

persoonlijk zou ik bij zo'n grote aankoop de kleurstaal zelf bij mijn stoelen willen houden om te zien of het klopte...

Maar ondanks dat zou ik dit niet pikken. Jullie hebben die stoelen bij dezelfde winkel gekocht als het bankstel? En de verkoper heeft voor jullie in de PC opgezocht welke kleur bank bij jullie stoelen paste??

Hmm. Nogmaals, dar zou ik niet pikken.

Heb je al betaald? (ik hoop voor je van niet, want dan sta je iets sterker in de onderhandelingen)

maar no way dat ik nou ging klooien om mijn spiksplinternieuwe bankstel bij te kleuren.

Laat ze maar fijn meedenken bij de winkel...bankstel ruilen? Of desnoods de stoelen ruilen? of opnieuwe bekleden?

Ingrid

Wat ik zou doen

Is inderdaad zoals hiervoor al is gezegd; de winkel aansprakelijk stellen. Helaas, pindakaas voor ze. Skaileer is bij mijn weten kunstleer en is daardoor absoluut niet meer te kleuren achteraf. Echt leer gaat wel, maar geeft vaak af (leuk voor je kleding)of de kleur slijt er langzaam af waardoor je het vaak moet herhalen.

Zonde van je geld. Misschien zijn ze trouwens genegen om de stoelen opnieuw te bekleden ipv de bank, is misschien goedkoper?

Dorry

sonj@

sonj@

11-08-2009 om 08:23 Topicstarter

Helaas

Bank was al betaald en de verkoper vond niet dat hij in de fout zat. Dat het verkeerd in de pc stond ... tja, daar "kon hij niks aan doen". Het is al ruim anderhalfjaar geleden, maar dacht nu van misschien kan ik 'm wel verven o.i.d. Vandaar mijn posting nu (pas)
In ieder geval een winkel waar we niet meer heen gaan, want toen de stof van de stoeltjes op een gegeven moment heel lelijk en pillerig werd, werd daar ook niets aan gedaan. Dat was "een kenmerk van die stof".

Sonj@

dat was toch niet bij de M.(koning) in Groningen??

Jouw verhaal klinkt als mijn ervaring, nl.

Kenmerk van de stof, stof op mijn bankstel wat na een paar maand begon te ´pillen´. Stof die net zo duur was als leer..

En dan de opmerking: tsja, als u een truitje koopt, dan pilt de stof ook wel eens..

Grommmmm, wij konden toen niets meer met die zaak, ze bleken niet aangesloten bij die branchevereniging, stuurden aangetekende brieven terug enz..

sonj@

sonj@

11-08-2009 om 10:01 Topicstarter

Mien

Nee, niet in Groningen, maar Actiemeubel in Heerhugowaard.
De stoeltjes waren niet superduur, maar ja, ze waren ook niet goedkoop. Ik moest maar zo'n rollertje kopen waar je ook "pilletjes" en haren van kleding mee afhaalt (zo'n plakkerig geval) en dan daar de stoelen mee doen. Tsssssss

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.