Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MRI

MRI

13-12-2009 om 20:47

Kan je een radiatorknop zelf vervangen?

En hoe dan? Wie heeft dat wel eens gedaan?

bvd. mariarosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

13-12-2009 om 21:06

Ja hoor

je hele systeem leeghalen, oude knop loshalen, nieuwe er op (moet wel van dat witte spul op de draad) en dan het systeem weer vullen en hopen dat hij niet lekt...

amk

amk

13-12-2009 om 21:16

Idd

appeltje eitje, zolang je maar wel geschikte knoppen in huis haalt. Niet elke knop kan op elk systeem.
Bij een moederhaard systeem moet je echt even goed opletten. Maar bij elke bouwmarkt kunnen ze je dat goed uitleggen.

En je zult moeten kijken hoe de knoppen nu gemonteerd zijn. Ze kunnen met snelkoppelingen zijn zoals Nasha hierboven beschrijft, maar ook gesoldeerd. En dan is het beduidend meer werk, want die zul je of moeten afzagen of losbranden en dan zul je zelf snelkoppelingen moeten aanbrengen. Is het een redelijk nieuw systeem dan heb je grote kans dat het al snelkoppelingen zijn.

MRI

MRI

14-12-2009 om 11:38 Topicstarter

Bedankt

Maar het is gelukkig niet nodig... pff ik ben niet ontechnisch maar zag er redelijk tegenop. Nee, de loodgieter 20 huizen verderop waar ik de knop ging halen' liep wel even mee'. Oh, ik zie het al, palletje zit vast. In 30 seconden verholpen. En we hebben ook nog een deal gemaakt dat hij mijn cv ketel nakijkt en ik zijn website redigeer. Tof hè?

MR

amk

amk

14-12-2009 om 12:46

Top

dat is nu eens een goede deal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.