Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Maui

Maui

06-08-2009 om 08:28

Kan ik ontdooid vlees een dag bewaren in koelkast?

Hoi,

Gisteren heb ik 4 schouderkarbonades ontdooid (overdag, in het keukenkastje, dus niet in de magnetron) omdat we gisteravond zouden bbq'en. Dat ging niet door omdat we onverwacht met vrienden uit eten gingen, en toen heb ik de inmiddels ontdooide karbo's in alufolie gepakt en in de koelkast gelegd.

Nu gaan we vanavond wel bbq'en, maar weet ik niet zeker of ik de ontdooide karbonades van gisteren nog kan gebruiken....staat mij iets bij dat je ontdooid vlees altijd meteen dezelfde dag op moet eten.

Weet iemand hoe het zit ?

Alvast dank,
groetjes,

Maui

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

06-08-2009 om 12:45

Geen probleem

lekker op de bbq, goed gaar bakken en smullen maar

Suzanne

Suzanne

06-08-2009 om 13:32

Hondsdagen

Ik zou er toch erg voorzichtig mee zijn, we zitten midden in de 'hondsdagen', producten zijn nu veel sneller verkeerd. Daarbij de temperatuur van vandaag.. als ik jou was, zou ik ze zo snel mogelijk bakken en dan in de koelkast bewaren. Gegaard zijn ze wat langer houdbaar dan rauw. Ga op je reukvermogen af! Als ze 'ruiken' en/of wat plakkerig zijn weg mikken.

Anna3

Anna3

07-08-2009 om 08:22

Geen probleem toch?

Het vlees 'weet' toch helemaal niet of het nu hondsdagen of begin augustus of hartje winter is, het is in de koelkast tocht gewoon altijd 5 graden ofzo en in de diepvries min 10?

liora

liora

07-08-2009 om 09:34

Nee hoor

Mijn melk was vanmorgen brokkelig en zuur..... de koelkast moet wel degelijk harder werken als het zo warm is.

Ik heb een extreem warm huis, maar zou dit risico zeker niet nemen tijdens een hittegolf.

Liora

liora

liora

07-08-2009 om 17:11

Pelle

Hoi Pelle,

Volgens mij redt de koelkast het bij grote hitte niet om koel te blijven. Het is bij mij nu 29 graden, en ik heb een koelkastthermometer. de temperatuur is normaal rond de 5 graden en nu ruim 8. En ja, dat is te hoog. Maar ik denk niet dat ik toe ben aan nieuwe koelkast (hoop ik) maar vooral dat ik een bloedheet huis heb.
Godzijdank wordt het morgen weer beter!

Liora

Hoger standje liora?

Heb je de knop wel hoger gezet Liora? Ik heb zo`n draaiknop met standen binnenin en ik kan de koelkast net zo koud zetten als ik wil. Het is bij mij binnen ook 29 graden....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.