Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

10-04-2010 om 23:05

Kan iemand de hond van de buren uit mijn lijden verlossen

Sorry hoor, even stoom afblazen.
Mijn buren zijn denk ik een dagje weg ofzo en die hond die jankt de hele dag al.
Het is gekmakend gewoon. Vanmiddag zijn we gewoon het huis ontvlucht, maar hij jankt nog steeds.

Ik ben heel soepel als het gaat om overlast, maar ik word echt helemaal tureluurs van die herrie. Het duurt echt al de hele dag en hij houdt maar niet op.

Naar bed gaan heeft geen zin, want het kreng jankt dus zo hard dat ik er niet van kan slapen.

Kan ik hier nog wat mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kiki

heb je een mobiel nummer van de buren? Bellen zou ik zo zeggen.
Als je een sleutel hebt van de buren dan zou ik naar binnen gaan en desnoods hond meenemen en eerst uitlaten. Briefje neerleggen over de overlast en zeggen dat je hem bij je hebt om gerust te stellen.

Het lijkt me erg vervelend!

groetjes van Purk

En?

hoe heb je geslapen?

groetjes van Purk

Kiki

Kiki

11-04-2010 om 11:03

Om een uur hield het monster op

Ik had natuurlijk ook best met het beest te doen. Ik weet niet of hij echt 12 uur alleen is gelaten zonder uit te worden gelaten. Dat hebben ze nog nooit eerder gedaan, dus waarom zouden ze dat nu doen?

Maar zoals ik al zei waren we gisterenmiddag het huis ontvlucht.

Er is niets met het beest aan de hand, het is gewoon het moment dat de buren het huis verlaten begint het beest te janken. Ze weten er vanaf en zij hebben de houding 'dat leert hij vanzelf wel af, daar gaan we niet in mee'

Het zijn best aardige mensen, maar ze gaan op een beetje lakse manier met hun huisdieren om. Niet dat ze gemeen zijn hoor, maar ze hadden beter geen dieren kunnen nemen.
Het beest wordt ook maar uitgelaten tot de dichtbijzijnde boom en dan weer terug naar binnen. Ze nemen hem nooit mee om even lekker te rennen.

Vanmorgen kwamen er bij ons twee andere buren aan de deur (van de andere kant dus) om aan te geven dat zij er niet meer tegen kunnen en dat ze een gesprek met de buren gaan voeren dat ze de volgende keer de politie of inderdaad de dierenbescherming gaan bellen. Ik vind het supersneu voor die mensen,de andere buren dan, zij heeft een chronische vermoeidheidsziekte en zij nekt haar echt. Hij doet het overdag namelijk ook als ze werken, daar heb ik dan niet zo veel last van, want ik werk ook en de buurvrouw met hond is vrij op dezelfde dagen dat man en ik vrij zijn.

Ik weet niet helemaal wat ik daarvan moet denken. Ik vind dat de buren de overlast door hun hond veroorzaakt serieus moeten nemen, maar om nou de politie op hun af te sturen.

Maar oh, gisteravond was echt vreselijk, de eerste paar uur vonden we het zielig, daarna had mijn man het over hondenfilet en de gehaktmolen

Jade

Jade

11-04-2010 om 12:26

Tja....

....als de buren weten dat hun hond met z´n gejank overlast veroorzaakt en ze doen er niks aan dan is het hun eigen schuld dat er de politie of dierenbescherming langs komt.

Als je een hond hebt heb je daar je verantwoordelijkheid voor (ook richting andere mensen).

Mijn man zit in de ploegendienst en draait daardoor ook nachtdiensten. Gelukkig hier geen jankende honden (hij is onlangs naar de buren gegaan, die een jonge hond hebben aangeschaft en al een paar keer overdag buiten zat te janken, dus dat probleem is de wereld uit en nee Fladderbeestje, niet richting een Koreaans eethuisje

Wijkagent

Buiten dat het om een dier gaat, is het geluidsoverlast. En dat kan bij degenen die er last van hebben behoorlijke gevolgen hebben. En dat heeft het al bij je andere buurvrouw lees ik.

De wijkagent inschakelen is niet eens zo'n slecht idee hoor. Zeker als ik lees dat je andere buren er ook stapelgek van worden. Als jullie al gesproken hebben met de buren en ze nemen het niet echt serieus, dan is de wijkagent nog een optie. En misschien kunnen jullie als buren samen met de wijkagent het gesprek aangaan om tot een oplossing te komen.

Of de landelijke inspectiedienste dierenbescherming, kan ook nog.

Ik hoop dat je probleem snel is opgelost, want dat hondegejank gaat je door merg en been.

Kiki

Kiki

11-04-2010 om 22:00

Zo, echt een soap hier in de wijk

burenruzies alom, ik blijf er angstvallig buiten.

Vanmiddag heeft het dier weer de hele middag gejankt en gepiept en gehuild.
Dus toen mijn buren thuis kwamen rende de andere buurman, gevolgd door de bovenbuurman van die mensen gelijk op ze af.
Boze woorden zijn gevallen, we konden het bijna letterlijk horen, mijn man wilde zich er ook nog mee bemoeien. Maar dat mocht hij niet van mij.

Ik snap het ook gewoon niet, waarom als je weet dat je hond niet alleen kan zijn, zorg je niet gewoon voor opvang voor dat beest. Het is best sneu.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-04-2010 om 00:46

Niet leuk voor ze

maar van een continu blaffende hond word je echt dol. Als ze het niet hadden geweten kun je nog begrip hebben, maar ze wéten het. Het is niet erg sociaal om de buren met zo'n probleem op te zadelen. Ik sprak onze hond(en) al streng toe als ze één keer blaften, laat staan dat ik de hond thuis zou laten in de wetenschap dat hij de boel bij elkaar zou gaan blaffen.
Het is hun taak om het de hond af te leren en als dat niet lukt zullen ze hun uitstapjes aan moeten passen op de hond, hij moet dan mee, óf ze moeten de hond weg doen.

Ook gehad

Wij hebben dat vroeger ook gehad met onze hond...die al 12 jaar oud was,nooit gejankt had, maar dat opeens (van de ene dag op de andere) ging doen tijdens onze afwezigheid. En de slimmerik hoorde ons aankomen (auto, stemmen, stappen) en stopte meteen als wij om de hoek kwamen dus wisten wij niets tot de buren het melden. We wisten niet wat we ermee aan moesten. Dierenarts kon niks doen (ja training, maar dat had weinig nut met zo;n oude hond..) hij was te gezond om af te maken (bbrrrr....). Mijn moeder stelde een wacht in...we probeerden zoveel mogelijk altijd iemand thuis te hebben, desnoods een 'oppas', maar soms liep dat niet en het kostte handen vol geld. Want waar laat je zo'n hond? Asiel geen optie..wie neem nu zo'n oud beest? Afmaken geen optie en je wilt zo'n hond toch een fatsoenlijke oude dag geven? Uiteindelijk vondt mijn moeder een boer die 'm wou hebben tegen vergoeding van al het voer wat hij at. En daar is hij toen heen gegaan...wij hebben heel wat tranen gevloeid daardoor. Dus het is écht niet zo eenvoudig op te lossen, dus geef die buren wat tijd om een oplossing te zoeken in ieder geval.
groeten albana

Eens met albana

Ik begrijp het probleem hoor, erg lastig, maar ik denk voor beide partijen. Om nou met z`n allen de buren aan te gaan vallen, lijkt me niet de meest ideale oplossing. Goed dat je daar niet aan mee gedaan hebt!

Ik denk dat je dit soort situatie`s samen moet aanpakken, maar het is lastig. Ik hoop dat je buren het probleem in elk geval inzien en er ook mee aan de slag willen gaan.

Wij hebben altijd een hond gehad, met veertien jaar is hij overleden. Deze hond kon ook altijd prima alleen zijn, maar de laatste twee jaar kon hij dat ineens niet meer zo goed. Nu was ik gelukkig veel thuis ivm onze kinderen, dus dat was niet zo`n probleem. Maar heel af en toe gingen wij met z`n allen een dag weg. Dan kwam er iemand (familie) tussen de middag om de hond er uit te laten. Als wij dan aan het eind van de dag thuis kwamen, kregen we direct op onze kop van onze buren. Ik zal de taal maar niet overnemen, maar echt het was niet leuk. Wij willen niet dat mensen last van ons hebben, maar om dan direct zo thuis te komen is niet fijn.

En dan ging het ook nog eens om een incident, ik had het veel fijner gevonden als die buren gewoon rustig hun probleem hadden verteld. Even later zijn wij een midweekje op vakantie gegaan, zonder hond. Mijn broer en zijn vriendin zijn toen in ons huis komen logeren. Toen wij terugkwamen van vakantie, kregen wij weer direct de volle wind van onze buren. Och ze waren zo blij dat we weer thuis waren, het was afschuwelijk geweest met de hond. Ze hadden zo met de hond te doen, hij ging afschuwelijk tekeer, met name in de nacht. Ze hadden er niet van kunnen slapen etc. Mijn broer en zijn vriendin wisten van niks, en ook andere buren hadden geen klachten. Tja, wat moet je daar mee? Inmiddels zijn we verhuisd en hebben we geen hond meer, maar het was niet leuk.

Waar ik ook nog even aan moest denken was het volgende:

We hadden en hebben nog steeds een kat, nu is hij 15 jaar oud. In ons vorige huis hebben wij zo`n 7 jaar gewoont met onze kat. Op een morgen laat mijn man de hond eruit en loopt in ons steegje achter het huis. Komt onze achterbuurman eraan, helemaal histerisch, want onze kat poept in zijn tuin en hij kan er niet meer tegen. Tja, we begrijpen dat dat heel vervelend is, maar wat moet je ermee? Zeggen tegen de kat dat hij dat niet meer mag doen helpt niet.

Nou ja, wat ik er maar mee aan wil geven is dat het gewoon lastige situatie`s zijn, voor `daders` en voor `slachtoffers`

Veel succes ermee!

Groet,
Olijvje

ishtar

ishtar

12-04-2010 om 11:06

Klein verschilletje

tussen Albana en de buren van Kiki
Albana (haar ouders dan)wilde het probleem oplossen, de buren van Kiki zeggen dat ze er niks aan zullen doen en dat hij het maar vanzelf moet afleren.
Voor de ouders van Albana zou ik alle begrip en tijd hebben, voor de buren van Kiki niet (en al helemaal niet met een ziek kind!)

Tirza G.

Tirza G.

12-04-2010 om 12:07

Radio

Wat nog wel eens wil werken en wat de (buren van) Kiki misschien het idee geeft dat ze er wat aan kunnen doen: zet de radio bij de hond in huis knalhard, leg een verlengsnoer (door een bovenluikje ofzo) naar de buren. Zodra de hond jankt, steken zij de stekker van het verlengsnoer bij henzelf in het stopcontact, zodat de radio ineens knalhard aangaat. De hond schrikt en heeft een negatieve reactie op zijn gedrag. Zodra de hond stil is, trek je de stekker er weer uit. Als hij weer begint: hop, stekker er in.
De pest is, dat honden dit niet zelf afleren omdat ze namelijk altijd positief beloond worden voor hun gejank: baasje komt weer terug, hoera hoera, janken en blafeen helpt, kijk, daar kómt de auto alweer, jippieieieie.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

12-04-2010 om 12:09

Ja precies

Als iemand laat merken alles in het werk te stellen voor een oplossing ga je ervan uit dat er een eind aan komt en dan kun je dit soort overlast wel weer even hebben. Hondengeblaf komt gewoon heel erg ver. Het is een doordringend geluid die je niet buiten kunt sluiten.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-04-2010 om 12:11

de Martin Gaus methode, Tirza? Het schijnt echt te werken.

Hillary

Hillary

12-04-2010 om 14:38

Anti-blafband

Een variant op de methode van Tirza. je kunt anti-blafbanden krijgen, die geven een hele hoge (voor ons onhoorbare) pieptoon af als de hond blaft. Op andere wijze straffen is inderdaad bijna onmogelijk. Als de hond blaft en jij komt binnen dan wordt hij inderdaad beloond. Dan is negeren toch het beste.
Ik denk dat het goed is geweest om je er inderdaad buiten te houden. Nu kun jij misschien als enige overgebleven "aardige" buur eens tussen neus en lippen het onderwerp ter sprake brengen, zeer begripvol zijn en vragen of ze al eens aan een antiblafband hebben gedacht (even googelen).

Tirza G.

Tirza G.

12-04-2010 om 15:59

Kaaskopje (ot)

Martin and I go back a long way together, ik heb zelfs nog stage bij hem gelopen. In de vorige eeuw. Gut, ik word oud.

Tirza

Kiki

Kiki

12-04-2010 om 20:44

Wow wat een goed idee tirza

Zou ik dat durven? Als redder in nood met de Martin Gaus, wie het ook is, oplossing komen.

Buurvrouw liep me vanmorgen strak voorbij met haar monster en ik had teveel haast om haar aan te spreken.

Ik heb verder geen zin om me te mengen in een burenruzie en met zijn allen de buren aanvallen lijkt me zo weinig productief. Maar ook ik word redelijk gek van dat hondengeblaf en voor de gemoedsrust en humeur van mijn man is het misschien beter om een oplossing te bedenken.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-04-2010 om 23:55

Nú voel ik me pas oud! o.t.

Doordat Kiki niet weet wie Martin Gaus is. Ai ai...

ilsepilse

ilsepilse

13-04-2010 om 19:05

Onze martin gaus...

mijn collega heeft ook een oude hond en die jankt zich ook te pletter als hij alleen thuis is, op vraag van de buren die dit gejank ook niet konden aanhoren brengt ze hem nu naar de hondenopvang van Martin Gaus ...

Tirza G.

Tirza G.

13-04-2010 om 22:14

Kaaskopje (ot)

Dat verdring ik gewoon. Ik zeg tegen mezelf: ach ja, je kunt als jonge moeder nou eenmaal niet álles bijhouden
Kiki, Martin Gaus was een gevierd hondentrainer, tot een eigen TVprogramma aan toe. En dát werd een beetje jammer.

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

13-04-2010 om 22:47

Maar

hij heeft ook nog lange tijd in het K3 programma zijn opwachting gemaakt....Dat MOET Kiki toch weleens gezien hebben ?

Tirza G.

Tirza G.

14-04-2010 om 12:41

Dat schreef ik ook

Dat het toen jammer werd Hij had zich moeten beperken tot honden, dat sowieso al. Ik heb stage bij hem gelopen toen ik nog fanatiek in de honden zat en ik heb toen toch wel echt hele bijzondere dingen gezien, dat kreeg hij voor elkaar. Maar: met 1 hond, op 1 veldje, in een één op één training. Dat werkt toch echt anders dan in een TVstudio.

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

14-04-2010 om 19:42

Ja...lol


http://www.youtube.com/watch?v=TxKlcJ_D1qE

zeker als hij even daarvoor uitgebreid staat te verkondigen hoe lief deze kat is enz enz....

Kiki

Kiki

14-04-2010 om 21:06

Whaaa nasha

Hoe jong denk je dat ik ben Toch ouder als de doelgroep van K3.

Maar goed, ik heb jullie youtube filmpjes eens bekeken en nu weet ik inderdaad weer wie hij is.
Ik had hem heel goed geblockt denk ik

Nou, ik nodig meneer Gaus uit om dat nare monster hierboven eens goed op te voeden en als hij dan toch bezig is kan hij mijn duivelsgespuis dan ook even meenemen in zijn gedragstherapie (nee niet de kinderen)

Nasha 1st

Nasha 1st

14-04-2010 om 21:26

Hahahaha kiki

LOL....hij is leuk, ik bedoelde natuurlijk dat jij vast weleens met je kinderen mee hebt gekeken, tenzij die nog te jong zijn om K3 te kijken......

Mona Wilma

Mona Wilma

15-04-2010 om 22:25

Buren handje helpen met begrip

Koop een hondenfluitje, zo'n ding dat geluid produceert dat alleen honden horen. Gaat buurhond leuk van blaffen en jij bepaalt het tijdstip!

100%mama

100%mama

18-04-2010 om 16:24

Wij hadden ook een blaffer

en "helaas" geen buren die zich er blijkbaar aan ergerde.....Onze 2e viervoeter is nu 6 mnd en 2 weken geleden kwam ik er achter dat hij blafte als wij weg waren (ik hoorde het toen ik thuis kwam). Ben toen gelijk naar onze 2 naaste buren gelopen om te vragen hoe reguolier hij blafte, hun antwoord was "ach, je bent zo kort weg altijd, we laten het maar zo, het is niet ergerlijk". Nou, IK vind het dus wel ergerlijk en hoewel dit niet voor jouw buren de oplossing is, wij hebben hem uit de bench gelaten bij onze andere hond (ouder dus sloopt niets meer)en over was het geblaf.

Wel ben ik op internet gaan uitpluizen wat we eraan zouden kunnen doen als het niet zou werken. Je hebt 3 verschillende blafbanden. De stroomstoot, het luchtje en het piepje. De laatste 2 konden wij niet gebruiken, omdat we 2 honden hebben. Ook las ik idd dat je moet binnen komen, 10 minuten je eigen ding moet doen en daarna pas de hond uit de bench of aanhalen. Of je moet bijvoorbeeld stiekum binnen komen (lijkt mij vrij lastig) en dan bijvoorbeeld sleutels naar zijn kont gooien als ze maar niet zien dat jij het doet.

Ik persoonlijk vind het erg "jammer" dat mijn buren ons niets verteld hebben, had het prettiger gevonden dan nu ik er na 3 maanden zelf ben achter gekomen (hij blafte niet in de bench in de nacht dus kon er ook niet eerder achter komen en heb het niet eerder gehoord). Ik denk dat ze zich misschien aangevallen voelt als "de hele buurt over haar heen komt", maar als je iets nonchalant brengt EN ze is zich er van bewust zal ze er toch iets aan willen doen en is het in eerste instantie voor de hond zelf! Die voelt zich tenslotte ook enorm niet leuk.

Bied burenhulp aan

De buren hebben waarschijnlijk niet door hoe erg het is, omdat ze het geblaf zelf niet horen.
Tirza's radio is inderdaad een goeie, of anders, biedt hulp aan: vraag de sleutel van hun huis en elke keer als Bello blaft ga je naar binnen om hem te bestraffen, zoiets van 'hou je kop rotbeest'. Dat riep je thuis natuurlijk ook al, maar daar hoorde Bello het niet.

En maak eens een geluidsopname voor je buren.

Puck

Puck

19-04-2010 om 08:47

Geen goed idee dirksmama

Iedere keer naar Bello gaan om hem te straffen is geen goed idee. Bello is dan allang blij dat er iemand komt en dat hij dan gestraft wordt vind hij van ondergeschikt belang. Negatieve aandacht is ook aandacht en hij zal dan alleen maar versterkt worden in zijn gedrag: blaffen zorgt dat er iemand komt kijken dus dan moet ik daar vooral mee door gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.