Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

telefoontje

telefoontje

20-10-2009 om 14:38

Kan geen abonnement bij t mobile krijgen

Ik wil al heel lang een I phone. En omdat ik morgen een hele vervelende periode afsluit wilde ik om dit te vieren vandaag die I phone halen.
Nu kan je die dingen alleen met een T mobile abonnement nemen. Maar toen ik een abonnement wilde afsluiten kreeg ik te horen dat ik geweigerd was een geen abo kon krijgen bij T mobile.
Ze konden niet zeggen waarom als ik dat wilde weten moet ik maar schriftelijk om opheldering vragen.
Maar ik wil graag nu weten waarom ik geweigerd ben en eigenlijk wil ik ook nu die I phone.

Ik heb geen achterstallige betalingen. Koop ook nooit bij de wehkamp of zo.
Nu las ik ergens op internet dat abonnementen je soms geweigerd worden op basis van je postcode maar dat kan toch niet zomaar.
Ik vind dat een heel raar verhaal ik heb in het verleden ook een T mobile abo gehad en altijd op tijd betaald (betaal alles automatisch) Ik kon ook geen abo nemen op naam van mijn man.
Ik baal hier flink van. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad?
Of zouden ze ook nog andere redenen kunnen hebben?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

20-10-2009 om 14:51

Heu

Er is maar 1 oplossing: Vraag het t mobile.

(mijn gok: een foutje in het systeem waardoor je als wanbetaler geregistreerd staat)

amk

amk

20-10-2009 om 14:51

Bkr?

heb je misschien nog ergens een negatieve bkr registratie staan? Want dat wordt ook nogal eens gecheked voor telefoon abo's, deze worden daar ook geregistreerd.

Mamvantwee

Mamvantwee

20-10-2009 om 15:08

Nog een checklist

De meeste telefoonproviders schijnen (ook) te checken bij Experian, een andere instantie die status van betalingen e.d. van personen bijhoudt. Die gegevens worden 8 jaar lang bewaard. Ik weet niet of je in de laatste 8 jaar ergens een incassobureau bent tegengekomen, want dat kan dus lang blijven naijlen.

Overigens kun je een 'schone' bkr-notering (dwz: je bent niet bij bkr belend) zelf aanvragen en dat laten zien aan T-Mobile.

Is het mogelijk om een andere provider te kiezen trouwens? Ik heb geen ervaring met de iPhone...

groet, Mamvantwee

telefoontje

telefoontje

20-10-2009 om 15:10

Reactie

Nee ik sta niet bij Bkr. Dit weet ik omdat we een tijdje terug ons huis te koop hebben gezet en ik ons toen voor de zekerheid heb laten controleren. Of er moet daarna iets gebeurt zijn maar ik zou niet weten wat.
Ik ga het inderdaad aan T mobile vragen maar die willen daar telefonisch of in de t mobile winkel geen antwoord op geven.
Ik moet dit dus schriftelijk vragen en volgens de verkoper gaat daar zeker twee weken over heen voordat ik antwoord krijg. En ondertussen loop ik me dus af te vragen waarom ik geen abonnement kan aanvragen.
Ondertussen baal ik stevig en wil eigenlijk al geen t mobile meer maar ja dan moet ik ook een andere telefoon nemen.

Mamvantwee

Mamvantwee

20-10-2009 om 15:13

Aha, iphone dus alleen bij t-mobile

Ik lees het nu gewoon in je posting. Weer wat geleerd...

telefoontje

telefoontje

20-10-2009 om 15:21

Mamvantwee

Van Experian heb ik nooit gehoord dus ik weet niet of ik daar kan staan maar dan hadden ze het bij BKR toch ook wel geweten. En ik heb nog nooit een incassobureau aan de deur gehad.

Mamvantwee

Mamvantwee

20-10-2009 om 15:38

Dat doe je ook niet zelf

Dit soort registers worden gevuld met gegevens van andere bedrijven waarmee je in zee gaat. Dat kunnen ook gewone andere telecombedrijven zijn. Misschien heb je al een paar andere mobiele abonnementen en 'denken ze' dat een extra abonnement teveel risico oplevert; misschien staat er ergens een codering 'te laat betaald', tig jaar geleden, weet jij veel. Ik weet alleen dat die telecombedrijven héééél erg veel checks uitvoeren en erg moeilijk kunnen doen om kleine oonbenulligheden, die je dan ook nog eens 5 jaar of 8 jaar blijven achtervolgen.

Het is erg lastig, zeker omdat je de iPhone wil hebben. Het is gemakkelijker om een andere telefoon te kiezen bij een andere provider, denk ik.

nou ja, succes ermee! groet, Mamvantwee

angel3

angel3

20-10-2009 om 16:19

Weet je heel zeker?

als ik hier kijk zie ik ook andere aanbieders
http://www.apple-gratis.nl/gratis-apple-aanbiedingen

of zit er ergens een addertje of is het toch niet echt een iphone?
zou toch raar zijn als het alleen via t mobile kan...?

Online proberen?

Ik zou gewoon een abonnement online afsluiten, dan mogen zij, van hun kant verklaren waarom ze evt. geen abo af willen geven.

Hoef je niet in discussie, gewoon klaar..

Via de link van Angel3 zie ik ook allerlei andere aanbieders, dus het is sowieso de moeite waard om te vergelijken.

telefoontje

telefoontje

20-10-2009 om 21:59

Angel13 en mien

Officieel is T mobile de enige die een I phone abonnement mag verkopen. Als je een sim lock vrije koop kan je via internet ook bij andere providers terecht maar dan kan je geen apps downloaden en dat vind ik juist zo leuk aan de I phone.
Dit legde mijn huidige provider ten minste uit toen ik vroeg of ik bij hun een I phone kon aanschaffen.
Ik wacht nu eerst de reactie van T mobile af want ik wil wel heel graag weten waarom ik geen abo krijg.

telefoontje

telefoontje

20-10-2009 om 22:04

Weet iemand iets over die postcode check

Via google lees ik dat je abo soms geweigerd word op postcode heeft iemand hier ervaring mee?
Het schijnt ook bij verzekeringen te gebeuren.

Aan de overkant van mijn straat staan flats met veel goedkope woningen en veel criminaliteit. Vaak huisuitzettingen enz
Het zou dus kunnen dat ze mijn postcode als een risico zien?

telefoontje

telefoontje

20-10-2009 om 22:21

Pelle

Volgens Google kijken ze alleen naar de eerste vier cijfers. Bovendien staat mijn hele wijk niet zo goed bekend.
Maar het is maar een gok ik zal geduld moeten hebben iets wat ik momenteel niet erg heb. En gewoon op het antwoord van T mobile moeten wachten.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-10-2009 om 22:28

Snap het ook niet

Wij zijn deze week aan het eind van onze contracten bij Telfort, dus een mooi moment om over te stappen als er een interessant aanbod is bij een ander. Dus wat heb ik gedaan, ik heb mijzelf aangemeld bij Vodafone voor een abonnement met laptop cadeau voor een heel leuk prijsje via zo'n tussenhandelaar waar je er zoveel van hebt. En tot mijn grote blijdschap werd dat geaccepteerd door Vodafone. Dat kunnen we nog een keer dacht ik, met het abonnement wat mijn man gebruikt. Exact dezelfde gegevens, alleen een ander telefoonnummer... en dat werd afgewezen. Wat ik ook doe, het wordt afgewezen. Het is niet zo erg dat hij bij Telfort moet blijven, hij betaalt een habbekrats voor een belminuten en is nog tevreden met zijn oude toestel, maar een beetje vreemd komt dit wel over. Oh ja, niet onbelangrijk... wij staan wel in Tiel geregistreerd.

Ook zoiets gehad

Ik heb ook problemen gehad bij de T-Mobile shop, bij het aanvragen van een I phone met abonnemnt. Het abonnement moest overgezet worden van zakelijk naar prive abonnement met I Phone. Dat kunnen zij zelf doen, maar dat wilden ze absoluut niet en moest ik zelf maar regelen met mijn huidige provider. Dit was er veel gedoe, waar ik zelf geen zin in had. Ik ben toen naar The Phone House gegaan en binnen een half uur liep ik gelukkig met een I Phone naar buiten!

Bij mij was het pure laksheid van de medewerkers (zo zie ik het), maar ik zou het gewoon is proberen bij The Phone House, want daar kan je ook een Tmobile abonnement afsluiten! Wellicht lukt het jou daar ook.

succes!

telefoontje

telefoontje

22-10-2009 om 12:17

Maartje

Ik ben al bij twee winkels geweest. En bei beide kreeg ik geen telefoon. Wel zijden ze bij een van de winkels dat het ook kan liggen aan het feit dat mijn man een maand geleden een nieuw abonnement heeft afgesloten.
Ik heb een brief naar T mobile gevraagd en om opheldering gevraagd ik wacht nu maar op hun reactie

Tanja

Tanja

23-10-2009 om 06:52

Ook gehad met postcode

Een jaar geleden wilde ik ook een abonnement afsluiten. Hij werd ook geweigerd.

Verkoper vroeg of ik wellicht de postcode van mijn moeder kon. Ik noemde het op, en aanvraag geaccepteerd. Nadat aanvraag er volledig in zat, heeft verkoper de postcode weer veranderd naar mijn eigen postcode toe.

cecile_s

cecile_s

23-10-2009 om 08:45

Slechte ontvangst t0-mobile?

Telefoontje, zou het kunnen zijn dat ze je op je postcode weigeren omdat ze weten dat de ontvangst van T-mobile op die postcode slecht is?

Ik zeg dat omdat ik altijd een abonnement via Tele2 had dat perfect werkte. Liep volgens mij altijd, of in elk geval de laatste tijd, via het Telfort netwerk.

Laatst gingen ze over op het T-mobile netwerk (ik had geen keuze, iedereen ging over) en sindsdien heb ik WAARDELOZE ontvangst thuis. Echt, meestal zijn alleen noodoproepen (112) mogelijk. Ik moet soms naar buiten lopen om weer ontvangst te krijgen. Erg onhandig. Ik wil dus - als ik tijd heb - een ander abonnement nemen.

Misschien speelt dat bij jou en heeft het dus niets met je kredietwaardigheid te maken. Misschien bij een andere winkel proberen met adres/postcode van je ouders bijv? Maar realiseer je dan hoe onwijs onhandig het is als je thuis niet bereikbaar bent... Voor mij echt nooit meer T-mobile!!

Succes.

telefoontje

telefoontje

23-10-2009 om 11:29

Ontvangst

Ik weet niet of ze me weigeren op mijn ontvangst. Ik zal het nog wel horen. Als het ontvangst van T mobile inderdaad slecht is moet ik er toch nog over nadenken.
Ik zit nu bij Hi nooit geen problemen.
Maar ja als ik niet bij t mobile gaar zal ik toch een andere telefoon moeten uitzoeken en ik heb mijn zinnen een beetje op de I phone gezet.

Lijkt me niet

weigeren op ontvangst van je huisadres???
lijkt me niet, mobiel betekend toch dat je overal kan bellen en niet alleen thuis....

inget

Minet

Minet

24-10-2009 om 10:52

Max. 2

Bij t-mobile liepen wij tegen het vreemde feit aan dat er max. 2 abonnementen per adres bij hun afgesloten konden worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.