Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

MaximeM

MaximeM

04-07-2009 om 15:41

Kan een gaskookplaat langzamer werken?

Hoi,

Ik heb sinds kort een nieuwe gaskookplaat en het lijkt wel of alles hier langer op duurt qua koken. Maar dat kan toch helemaal niet.... toch heb ik het gevoel dat het koken op mijn oude gasfornuis sneller ging, wel ervan uitgaande dat ik gewoon dezelfde pitgrootte heb genomen hé.
Ik dacht eerst dat ik me gewoon vergiste, maar ik zet net een pannetje water op om een eitje te koken en krijg ineens weer het gevoel dat het vroeger sneller ging.
Kan dit? Of slaat mijn fantasie hier op hol

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

04-07-2009 om 16:10

Zit er een gasslang aan?

en zit die misschien een beetje gedeukt?
Dat heb ik zelf ooit meegemaakt bij een ander gasfornuis dat iets lager bleek te zijn waardoor de slang niet optimaal geposisioneerd was. We hebben toen een vlondertje onder het fornuis laten maken, waarna het apparaat weer prima gas gaf en alles binnen de normale tijd kookte.

Tonny

Jazeker

gelukkig was het hier andersom. We kookten op het oude Etnafornuis uit mijn studententijd, en de nieuwe inbouwgaskookplaat van Atag was feller en beter te regelen. Een heel verschil. Dat had ik van te voren niet verwacht!

Dus hoe het precies zit weet ik niet, maar het kan wel erg uitmaken op welke gaspit je kookt.

amk

amk

04-07-2009 om 17:58

Pit even groot

maar misschien de gas toevoer er naar toe niet. En dan heb je dus minder volume en daarmee minder gas om te verbranden per minuut.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.