Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Jesse_1

Jesse_1

01-12-2009 om 18:38

Kan deze surprise (groep 6)?

Zoon moet voor school (groep 6, 9 jaar) een surprise maken en heeft een jongetje dat veel van voetbal houdt getrokken. We hadden al een voetbalsurprise in gedachten (en gedicht al gemaakt), maar nu blijkt dat jongen op school in de kring heeft verteld dat hij thuis met zijn zus op zoek is gegaan naar sintkado's en hiervan voorzichtig het papier heeft gehaald om te zien wat er in zit. Dit was niet het eerste jaar dat ze dat deden.
Betere aanleiding voor een surprise bestaat er niet vind ik . Maar:
1) moeten surprises voor kinderen van groep 6 alleen nog lief en leuk zijn, of mag een plaagsurprise ook? (ik denk dat dat wel kan)
2) zijn moeder gaat natuurlijk vragen naar zijn surprise en het gedicht. Dan komt ze er achter. Kunnen wij het maken om het zo te 'verklikken'? Jongetje heeft het dus wel zelf in de kring op school verteld, en een aantal kinderen uit de klas hebben het weer aan hun ouders verteld (ik had het verhaal in eerste instantie toevallig van een andere moeder gehoord).
Graag jullie mening, wij komen er thuis niet uit en het is nog wel even een haastklus, want morgen moet de surprise af!
Dank, Jesse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

01-12-2009 om 19:03

Je kan

vast wel een beetje in bedekte termen wijzen op deze "ondeugd" toch?

Gedicht

dat zou ik hier voor gebruiken en dan in bedekte termen. De hele surprise hieraan wijden, vind ik té.

Zelf vond ik het hier erg verleidelijk om in het gedicht dat oudste moet maken voor een klasgenoot eens flink te melden dat hij zijn handjes thuis moet houden. Maar goed, na overleg met de meester, maar besloten om dat niet te doen (speciaal basisonderwijs, kind met gedragsstoornis).

groetjes van Purk

Maylise

Maylise

01-12-2009 om 19:33

Zou het niet doen

Zelf zou ik dat niet doen. Misschien komen zijn ouders zo achter dit in wezen onschuldige vergrijp en dat is niet leuk.
Sowieso vind ik het niet leuk om plaagsuprises te geven binnen de context van school. Straks vat het kind het verkeerd op en wordt boos of gaat huilen. Dat is voor jouw kind ook niet fijn. Dan blijft er toch een vervelende nasmaak aan het sinterklaasfeest op school achter en dat is voor alle partijen niet leuk.

Maylise

tonny

tonny

01-12-2009 om 20:37

Niet doen

het is iets van binnen zijn gezin, dus als iemand hem daarmee moet plagen, is de plaats eveneens daar.

School is school.

tonny

Jesse_1

Jesse_1

01-12-2009 om 20:58

Mooi, dank jullie wel

Het was even tè mooi, dat dit nu net over degene ging die Zoon had getrokken. Daarna bedacht ik me pas de bezwaren.
We gaan gewoon de oorspronkelijke voetbalsurprise uitvoeren en misschien in het gedicht nog een bedekte toespeling maken (dat hij niet zo nieuwsgierig moet zijn of zo).
Dank!!! Jesse

Nasha 1st

Nasha 1st

01-12-2009 om 21:54

Ja zoiets dus....

kan toch geen kwaad?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.