Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Arawen

Arawen

10-08-2012 om 12:06

Kamerbreed tapijt 5 meter?

Zoon gaat op kamers en we moeten nu zijn studio stofferen. Helaas is de ruimte net iets meer dan 4 meter breed en bijna 5 meter lang.. dus aan een standaard-maat tapijtrol (4 meter) hebben we net niks..
Zijn studie duurt maar 2 jaar en daarna moet hij de studio uit, dus zoeken we een goedkope oplossing. Laminaat blijkt dan nog best prijzig te zijn. Het handigste zou eigenlijk zijn een rol tapijt van 5 meter breed. Maar ja.. waar vind je die..?? Iemand enig idee? Of een andere suggestie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fleur Mas

Fleur Mas

10-08-2012 om 12:27

Optie

ipv tapijt, tapijttegels?

Merel

Merel

10-08-2012 om 12:33

Hier

Wij hebben een iets te brede zolder voor een standaard 4 meter breed tapijt. Dus een rand aan de zijkant (de kant die het minst opvalt) daar hebben we een strook laten leggen. Dus in het zicht het grote 4 meter stuk en aan de zijkant nog een los stuk. Het tapijt hebben we wel laten leggen (roobol of carpetland ofzo) heel goedkoop tapijt uitgezocht, wel incl. leggen. En omdat het tapijt een beetje een pool heeft (sliertjes van een cm ofzo, zie je die naad helemaal niet. En er staat een bed overheen en kastjes.

Vera*

Vera*

10-08-2012 om 12:33

Hoeveel meer?

Hoeveel is de kamer breder dan 4 meter?
Een tapijtrol is altijd iets meer dan vier meter breed en misschien past het dan net.
De woonkamer van mijn ouders is iets van 8.10 meter lang en daar werd twee banen breed in gelegd. De kamer was namelijk nogal smal en dat scheelde bijna twee meter in aanschaf.

Arawen

Arawen

10-08-2012 om 12:39

Maten

De kamer is 4.80 lang en 4.05 breed. We komen dus eigenlijk die 5 cm tekort.. zonde om daar een extra strook in te moeten leggen. Lastig ook, trouwens, voor zo'n smal strookje. 5 meter breed tapijt zou net mooi in de lengte passen.
Misschien kunnen we die 5 cm tekort (2,5 aan elke kant) nog met een plint opvangen of zo?

neteret mut

neteret mut

10-08-2012 om 13:09

Vroeger

toen ik zelf op kamers ging heb ik tweedehands tapijt gebruikt. En ja daar lag toen een naad middenin de kamer. Kon mij niets schelen omdat het maar een studentenkamer was. Toen ik trouwde (nog als studente met een student) hebben opnieuw tweedehands tapijt gebruikt voor ons appartement. Voor onze volgende woning hebben we oa een restpartij gebruikt, was daardoor een stuk goedkoper.

Tweedehands laminaat?

Je kan ook op marktplaats kijken of je goedkoop aan tweedehandslaminaat kan komen.
Gewoon zoeken op gebruikt laminaat, er is genoeg.

Zou ik ook doen.

Dat reepje bij de kant waar het bed staat en je hebt al t meeste bedekt. Een bredere plint kan natuurlijk ook maar is wel lastig als je kasten tegen de muur wil hebben, dan valt er vanalles achter.

Mover

Mover

11-08-2012 om 12:29

Wat wil zoon?

Wat wil je zoon en wie wat betaalt wat? Dat zijn de 2 vragen die bij me opkomen als ik de post van TO. De gegeven suggestie van een randje/naad aan een kant van de kamer van 5 cm lijkt mij de goedkoopste en minst lelijke manier om het op te lossen. Het is maar voor 2 jaar, en het is een studentenkamer. Met een dergelijk grote lap tapijt kan je later misschien een volgende kamer bekleden. Liever één lap met een klein randje, dan een naad in het midden van de kamer. De andere gegeven optie, laminaat is te duur. Andere/goedkopere oplossingen zijn er (volgens mij) niet.
Uit de reactie van TO klinkt door dat een randje niet "mooi genoeg" is. Correct me if I'm wrong. Maar dan vraag ik me dus af, wie vindt dat niet mooi: TO of zoonlief? En wie gaat het tapijt betalen: TO of zoonlief?
Lijkt me dat het antwoord op beide vragen bepalend is voor de keuze van de vloerbedekking.

Ik zou zeil leggen

en zéker geen vloerbedekking. Brr, al dat stof, vlekken, nee hoor!

maar als je echt tapijt wilt, leg dan tegels neer.Die kan hij vervolgens meenemen naar een volgend onderkomen (en vieze tegels laten vervallen)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.