Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Emma B

Emma B

14-02-2010 om 22:16

Kadootje voor kind in arm land?

Wat is een leuk kado voor een arm kind in een arm land? Het kind is 4 jaar en heeft een heleboel neefjes en nichtjes waar hij mee samenwoont. Om voor alle kinderen iets mee te nemen wordt echt te duur.
We zoeken eigenlijk iets waar ze allemaal (niet noodzakelijk allemaal tegelijkertijd, maar wel samen)mee kunnen spelen. Electriciteit is niet altijd voorradig, batterijen te duur. Een bal gaat al mee.
We hebben al gedacht aan een bordspel, maar dat hebben ze daar zelf ook (hun eigen spel).
Wie weet iets leuks?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

14-02-2010 om 22:23

Ook nog nuttig

Schriftjes, potloden en balpennen.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-02-2010 om 00:23

Twister

Twister is iets wat buiten en binnen gespeeld kan worden met vriendjes.

Hmm

als ik bedenk waar mijn kinderen (5 en 8) al heel lang samen mee spelen en wat ook nog jaren mee zal gaan: playmobil en lego. erg duur maar gaat lang mee en kan ook heel lang mee gespeeld worden.

gruffalo

En knijpkatten

En neem knijpkatten mee...van die nieuwe die opdraaibaar zijn (kosten ong. 4,95). Daar onbekend en ze zullen er erg blij mee zijn in een land waar regelmatig geen stroom is (en je bent er tijdens jouw aanwezigheid ook erg blij mee...)
groeten albana

Pippin

Pippin

15-02-2010 om 08:23

Enne

Plastic dieren
Speelgoedvoedsel
Serviesje
Kookspullen
En bij ons worden de stukken gespeeld van zo'n houten treintje. Superspeelgoed is dat!

Emma

Die knijpkatten heb ik laatst zien liggen bij de blokker, volgens mij zelfs nog goedkoper. Ik weet niet hoeveel ruimte er in jouw koffer zit, maar als het klein moet zijn: stuiterballen, dobbelspel (dobbelstenen), speelkaarten voor de groteren, schmink, memory, kwartet, vingerpoppen, poppenkastpoppen.

Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

15-02-2010 om 10:30

Bij xenos

Ik heb knijpkatten gekocht bij Xenos. Ook maar een paar euro. Weet niet meer hoeveel.

Bastet

Bastet

15-02-2010 om 11:14

Action!

Je vindt heel veel lueke kinderspullen bij action,voor heel weinig geld!
Groetjes,bastet

Rafelkap

Rafelkap

15-02-2010 om 12:25

Muziekinstrumenten

zoals een mondharmonica, een trommel, een xylofoon. Of een blokfluit, maar mijn ervaring is dat die snel kapot gaan.

Of skip bo

Is ook erg leuk voor veel mensen tegelijk te spelen, maar niet voor een 4-jarige

Kinderen van 4

ik zie vooral dat er veel gespeeld wordt met:

- houten treintjes (ikea heeft goedkope grotere sets)
- poppen en poppelspul (kleertjes, wiegjes)
- auto'tjes
- altijd een succes bij de meisjes hier: een klein toilettasje met een spiegeltje, borsteltje en haarspeldjes
- tasjes zijn ook altijd welkom bij mijn dochter
- knutselspul: papier, schaartje, prittstift, stickertjes
- ballen in alle soort en maten
- knuffels
- plastic beesten
- lego
- play mobile
- boeken
- tenten

Oh mocht je nog babykleertjes en andere babyspul nodig hebben ik heb hier een doos vol voor je, mag je zo hebben.

Rafelkap

Rafelkap

15-02-2010 om 14:03

Wellicht ten overvloede:

Blokken en een tonnetje blokken? Is dat al genoemd?(wel wat zwaar misschien)Kleurboek? Schepje, emmer, vormpjes en puzzels.

Agnet

Agnet

15-02-2010 om 15:06

Kralen

Ik heb niet alles gelezen dus misschien is het al gezegd.

Autootjes
Ballonnen
Blokken
Scheidrechtersfluitjes, hoewel dat voor moeders misschien iets minder leuk is
Kleurpotloden met puntenslijper
Slap-wordt diertjes (induwen aan de onderkant zodat ze inzakken, snap je dan wat ik bedoel?)
Schuifpuzzeltjes
Kralen, nu bij Intertoys iets van 1,49 zag ik op de webshop
Springtouw aan de meter
Verrekijker
Sleutelhanger
Opblaasspeelgoed

Agnet

Agnet

15-02-2010 om 15:07

Hm, ik had de titel moeten aanpassen

Kralen bedacht ik als eerste, de rest kwam erbij.

Massi Nissa

Massi Nissa

15-02-2010 om 21:16

Emma

Wat betreft die beperkingen in bagage heb ik misschien een tip. Ik heb vorig jaar toen ik naar Marokko ging, een doos met speelgoed voor de oudere kinderen vooruit gestuurd. Het kostte helemaal niet veel, iets van vijftien euro? Ik had er een reuzendoos potloden in gedaan, heel veel verschillende kleur- en spelletjesboeken, puzzels en nog veel meer. De doos was er ruim op tijd en er had niemand in zitten graaien (wat nog wel eens voorkomt, helaas). Het was een gok destijds, maar hij pakte goed uit.
Groetjes
Massi

Emma

laat maar weten als je nog plek hebt, mijn vaste goede doel is overvol vandaar, er zitten ook nieuwe merkdingen bij.

Evt heb ik dan ook nog een paar dingen in maat 110 en 116 (ook meisjes).

Knijpkatten

zowiezo hebben ze bij de action altijd vooor ong. die prijs, anders kijk je bij zeeman, wibra etc.
Vaak hebben ze meerdere soorten....ik koop meestal de middelste qua prijs, is wat robuuster dan die hele goedkope....ze kunnen tegen een stootje dus.
groeten en veel succes en plezier
albana

Voetbaldoeltje

We hebben kinderen hier in de buurt erg blij gemaakt met een opblaasbaar voetbaldoeltje. Op zich wegen die nog best veel, maar ik zag pasgeleden ook leuke voetbaldoeltjes die je van wat stokken in elkaar kon zetten, en die wegen minder.

Daarnaast: van die pop-up tentjes, mijn dochter heeft een prinsessending, maar eerder had Zeeman ze ook met Sonic the Hedgehog.

knijpkatten zijn inderdaad ideaal, daar zou ik flink op inslaan (en dan de iets stevigere, die hele goedkope vallen na 2x knijpen uit elkaar).
Verder heeft Ikea een speciaal bureaulampje op zonne-energie, dat laadt zich overdag op en kan dan in de avond gebruikt worden om bijvoorbeeld huiswerk te maken. Als je er eentje in Nederland koopt doneren ze er eentje aan een vluchtelingenkind in Pakistan.

Ook een beetje uitkijken met echt goedkope zooi en kleding. Mijn ervaring met de arme landen (Afrika, ZO-Azie) is dat die op de plaatselijke markt vaak nog veel voordeliger te koop zijn. En dan zit je straks met duurbetaald overgewicht in je koffer, terwijl je dezelfde speeltjes daar ziet...

Tip om meer mee te mogen nemen: wordt lid van de frequent flyer van de maatschappij waar je mee vliegt. Dan krijg je vaak meteen al 5 kilo extra.

Ilva

Ilva

17-02-2010 om 11:27

Ballonnen!

Wij hebben ooit eens ballonnen gegeven aan kinderen in een thai's bergdorp. Ze vonden het geweldig. Het is zo simpel maar alle kinderen, van groot tot klein, speelden met de ballonen. Dus die zou ik zeker meenemen. Alle andere ideeen hierboven zijn ook erg leuk.

Massi Nissa

Massi Nissa

17-02-2010 om 13:46

Dirksmama

Ik ga dat bureaulampje bij Ikea halen! Wat een wereldtip! In Marokko hebben we in het huis van mijn schoonouders alleen 'groot licht' (heel veel Watt, 1 peer die centraal ergens hangt) en donker. Als ik 's avonds wil lezen, en dat wil ik altijd, moet ik een zaklamp gebruiken en dat gaat enorm vervelen.
Ik lees hier ook mee voor tips, aanstaande zomer gaan we ook.
Groetjes
Massi

Inbreken op draadje

Sorry dat ik inbreek, maar een goede vriend van mij doet met zijn vrouw aan crisisopvang. Hij belde me van de week dat ze een meisje van 6 (bijna 7) hebben opgevangen, dat alleen in haar pyama bij hen is gebracht. Ze hebben natuurlijk wel wat spulletjes voor haar gekocht, maar als een kind letterlijk niks heeft, dan kost het een smak met geld om alles te betalen. Denk bijvoorbeeld aan gymschoentjes voor school, winterjas, enz. En straks komt de zomer eraan en kunnen ze opnieuw beginnen.
Mijn dochter is 11 en dus veel groter. Heeft iemand nog kleren voor een meisje van 6/7 jaar? Liefst ergens tussen Amersfoort en Amsterdam.

Bellenblaas meenemen!

Daarmee kun je veel kindertjes vermaken (al rennen ze eerst gillend weg, omdat ze niet weten wat het is). Dat is althans mijn ervaring in Liberia (West Afrika).

Stoepkrijt

welke maat heeft dat meisje ? Kleding en schoenen graag. Ik heb een dochter van 7 maar die is vrij klein, dat kind heeft een overvloed aan kleding dus die kan wel wat missen.

Als ik wat heb stuur ik het zo ergens naar toe.

Navragen

Ik zal het even navragen. Het meisje zou er enorm blij mee zijn! Ik stuur even een sms en kom er snel op terug.

Snel!

Ik kreeg meteen antwoord! De kledingmaat is 122, de schoenmaat 31/32. Maar alles wat niet past vindt via die pleegzorg organisatie een welkome weg naar andere kinderen die niets hebben. Dit kindje kwam ook in een pyjama op blote voetjes met verder helemaal niets en dat schijnt dus heel vaak te gebeuren.
Mail me anders op [email protected], dan kan ik kijken of ik iets kan regelen met ophalen of zo. De pleegvader zit vaak overal in het land voor zijn werk.

Lou

Lou

20-02-2010 om 14:56

Stoepkrijt

Ik mail je ook even.

Stoepkrijt

mijn dochter heeft nu maat 116/122 en schoenmaat 28 dus ik heb niets over in maat 122. Als Emma B de babykleertjes niet nodig heeft zal ik het dan naar jouw adres sturen ?

Wacht ik mail je even

misschien heb ik wel iets.

Alles welkom

Alles is welkom, volgens mijn vrienden. Kleding, schoenen, sportkleding, speelgoed, noem maar op. Die kinderen hebben vaak helemaal niets.

Emma?

weet je inmiddels al of je wat aan de babykleertjes hebt ?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.