Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

25-02-2010 om 19:47

Kaasfondue pan

Het zal het seizoen wel zijn, want ik heb ook een kaasfonduevraag Moet je kaasfondue maken in een speciale pan, of kun je ook een normale pan gebruiken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Niny

Niny

25-02-2010 om 21:08

Wij doen het zo

Wij roeren de kaasfondue altijd in een gewone pan, dat komt zo: we hebben een prachtige, gietijzeren kaasfonduepan die helaas nogal ondiep is. En aangezien we met zijn vijven zijn en allemaal heel erg van kaasfondue houden, is die pan heel vol en dat roert niet zo handig.
Dus: roeren in een andere pan en dan overgieten in de echte pan, en die gaat op het spiritusbrandertje. Brandt ook minder snel aan met zijn dikke bodem.
Mmm, we moeten het gauw maar weer eens eten...
Niny

Nasha 1st

Nasha 1st

25-02-2010 om 21:52

De gewone fonduepan?

of is dat niet handig als je ook nog eens gewoon wilt fondueen?

Agnet

Agnet

25-02-2010 om 22:14

Ik had een

echt caquelon. Ik kreeg hem voor mijn verjaardag. De eerste keer dat we hem gebruikte zette ik hem op een theelichtje (spiritusbrander was kwijt) en toen zei ie krak. Gewoon doormidden. Terug naar de winkel, nieuwe gekregen en die brak ook. Volgens de winkel moeten ze gewoon op een theelichtje kunnen, maar blijkbaar niet de serie die zij verkochten. Sindsdien kaasfonduen we in de braadpan.

Een gewone fonduepan is volgens mij niet geschikt voor kaasfondue. Ik herinner me van vroeger thuis een soort goudkleurige pan met een hele kleine opening bovenin. Dan kan je niet lekker kledderen met stokbrood toch?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.