Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merel

Merel

24-02-2010 om 14:50

Kaasfondue met kinderen

Komend weekend willen we gaan kaasfondueen. Ik kan me herinneren dat ik als kind de specifieke smaak die eraan zat, niet kon waarderen.
Wie heeft een recept dat bij kinderen in de smaak valt?

Dank, Merel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
evelien1

evelien1

24-02-2010 om 15:06

Hier lusten ze heel graag kaasfondue

De kinderen lusten hier graag kaasfondue, we nemen meestal de pakken uit de supermarkt en voegen een scheutje wijn erbij, die verdampt toch weer.
Dus geen idee wat voor smaak je bedoelt.

Evelien

Merel

Merel

24-02-2010 om 16:35

Tomatenpuree

Recept klinkt goed!
Die tomatenpuree, bedoel je dat de echte geconcentreerde blikjes, of een blikje/pakje gepureerde tomaten?

Dank! Merel

Engelandvaarder

Engelandvaarder

24-02-2010 om 17:43

Hier vinden ze het lekker

We hebben laatste voor het eerst kaasfondue gegeten met de kinderen, en ze vonden het erg lekker. Ik had wel voor de zekerheid een pannetje zonder wijn gemaakt (met wat kippenbouillon als basis), maar ze vonden beide versies lekker. Normaal los ik een combinatie van verschillende kazen (meestal wat Gruyere, Emmenthal en cheddar) in wat witte wijn met knoflook en zwarte Ceper. Lekker, misschien dit weekend ook maar weer op het menu zetten!

Merel

Merel

24-02-2010 om 17:57

Zelf maken - pakje

Volgens mij aten wij het vroeger altijd vanuit z'n kant en klaar pakje. Komend weekend ga ik het lekker zelf maken.
Zit er veel verschil in smaak? (behalve dat je andere kazen kunt gebruiken)

reina

reina

25-02-2010 om 12:36

Appelsap

Toenonze kinderen klein waren maakte ik voor ons de kaasfondue met witte wijn en voor de kinderen met appelsap, dat vonden zij erg lekker. Een grote bak fruitsalade hoorde er voor hen ook echt bij.

Rembrand

Rembrand

26-02-2010 om 00:05

Het is ook erg lekker ( recept van beemer ).

Mijn reactie stond er al bij, maar ik wilde het toch nog een keer zeggen. Hier hebben we er met zijn allen van zitten smullen. Ik had vier verschillende soorten brood ( wit, bruin, provencaals en zelfgebakken met bruchetta erdoor ). Erg lekker.
M.

Merel

Merel

06-03-2010 om 20:10

Lekker!

Merel, dankjewel.
Uiteindelijk kwamen we er vandaag toe om dit recept te maken en zowel man als kinders vonden het errug lekker!
Groetjes

Merel

Merel

06-03-2010 om 21:35

*ahum* ik bedoel:

Beemer bedankt!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

06-03-2010 om 22:56

Hier ook gemaakt!

Beemer, wij hebben vandaag jouw recept ook gemaakt. De kinderen vonden het heerlijk. Wij vonden het ook lekker, maar de volgende keer maken we 'm iets pittiger.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.