Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Simone G

Simone G

07-03-2011 om 22:41

Kaasfondue

Mijn dochter droomt al maanden over een kaasfondue.. Nu vroeg ik mij af of dat alleen maar kan op een speciaal fonduestelletje, of kan het ook met een pannetje en dan op een warmhoudplaatje?? Ze is de enige kaaseter in ons gezin en vind het jammer om een speciaal ding aan te schaffen ( misschien vind ze het niks)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anonix

Anonix

07-03-2011 om 23:18

Ja hoor...

Hier gaat gewoon de steelpan op tafel (maar die is leeg voor hij koud is). Een simpel warmhouddingetje met zo'n theelichtje eronder werkt ook prima. Fonduevorkjes zijn wel handig, maar kunnen niks wat een gewone vork niet kan.

Hier zijn er 3 kaasfondueëters, en eentje die dan stokbroodjes met chocopasta eet En we nemen ook nog eens -heel culinair- gewoon zo'n kant-en-klare versie uit de supermarkt

rosa

rosa

08-03-2011 om 08:51

Magnetron

Zal wel heel fout zijn, maar wij maken 'm in een glazen ovenschaal (ook kant en klaar pakket) en als het teveel afkoelt en dik wordt gaat-ie even in de magnetron..
Lekker!

Puck

Puck

08-03-2011 om 08:56

Alternatief

Kan zoals Anonix en Rosa al zeggen prima met normaal kookgerei. Wat je ook zou kunnen doen is voor een euro of 5 bij de Xenos een chocoladefonduesetje kopen. Kan je ook prima in kaasfonduen en is dan een mooi kleine hoeeelheid voor 1 persoon. En af en toe (een bescheiden) chocoladefondue als toetje is natuurlijk ook heel lekker.

Guinevere

Guinevere

08-03-2011 om 09:19

Ovenschaal

Wij hebben ook geen fonduepan. Dus de k&k fondue gaat hier in de hoogste ovenschaal (model pan). En dan op het theelichtje. No problemo.

Coco

Coco

08-03-2011 om 13:58

Kan best

Zo'n speciaal fonduestel is trouwens niet eens voor kaasfondue bedoeld, maar voor vleesfondue. Die vorkjes zijn juist helemaal niet handig als je er brood aan wilt prikken. Een theelichtje is meer dan voldoende om de boel warm te houden. Als het te heet wordt brandt het verschrikkelijk aan.
Zo'n echte aardewerken kaasfonduepan is trouwens wel handig (vanwege de dikke boden) en niet duur. Het zijn wel ondingen om op te bergen als je niet veel bergruimte hebt, want er zit zo'n steel aan en je kunt ze niet stapelen.

Vraag

ik heb nog nooit van mijn leven kaasfondue gegeten,maar ben wel een kaasliefhebber.
je maakt dus een soort saus van verschillende kazen,en daar doop je stokbrood in ,en dat is het?
is dat niet vreselijk machtig? en is het gewoon een maaltijd of een tussendoortje?

Vic

Vic

08-03-2011 om 22:53

Restaurant

Als je het een keer wilt proberen, zou ik naar een restaurant gaan waar ze ook kaasfondue serveren. Dan kan je dochter kaasfondue eten en de rest van het gezin iets anders. Ik heb twee keer gekaasfondued en het is niet echt aan mij besteed. Het is wel gezellig, samen dippen in een pannetje, maar zoals Sus-anne zegt: 'een soort saus van verschillende kazen,en daar doop je stokbrood in ,en dat is het'.

Puck

Puck

09-03-2011 om 09:49

Sus-anne

Dat vind ik ook wel kloppen, vooral stokbrood. Maar je kunt het uitbreiden met bijv. stukje bleekselderij, komkommer, etc. Maar in vergelijking met gewoon fonduen kun je kaasfondue saai noemen.

Klinkt als

klinkt inderdaad erg saai,ik maak gewoon een tosti,ipv kaasfondue,minder werke en ook lekker

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-03-2011 om 14:02

Ja maar

je moet er ook een lekkere salade bij maken en er witte wijn bij drinken! En behalve brood kan je er ook rauwe en gekookte groenten in dippen, wortels, broccoli, champignons, witlof, ananas, dat soort werk. De kantenklare kaasfondue bij AH is trouwens prima!

Roosje

Zoals jij het voorstelt klinkt het al iets aantrekkelijker.
misschien moet ik toch maar eens aan de kaasfondue.
je moet alles tenslotte 1x in je leven uitproberen

jolanda

jolanda

09-03-2011 om 22:15

Lekker

wij doen er van alles bij
thee iig

en gebakken kipjes
cherry tomaatjes
olijfjes
ananas
brood wit en bruin
soepstengels
crackers of toastjes
komkommer
kleine broccoliroosjes

even door de kaas halen, heeeeeeeeeeeeerlijk

daarnaast zetten we voor de afwisseling vaak ookverse eiersalade en en bakje kruidenboter neer.

eet ze
jolanda

Roosje Katoen

Roosje Katoen

10-03-2011 om 12:12

Sus-anne

Gewoon doen joh Gekookte krieltjes is trouwens ook lekker erbij. En in de salade wat zurige dingen zoals augurkjes of kappertjes. Ik ga het binnenkort ook weer eens eten, te lang niet gedaan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.