Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Oventje

Oventje

01-04-2009 om 12:52

Kaas smelt niet meer maar wordt hard

Hoi,

wij hebben een combi oven van whirlpool en sinds een paar weken smelt de kaas niet meer in de oven. het wordt zelfs keihard. weet iemand hoe dit kan? whirlpool is al gebeld maar dit kost minstens 99 euro om iemand te laten komen.

groeten oventje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Light kaas of slanke kaas?

Ik heb inderdaad ook het idee dat het aan de kaas ligt. light-kaas, of een slanke kaas (20+ of zoiets) wordt inderdaad keihard in de oven. Is dus niet geschikt om mee te gratineren. Probeer het eens even met wat gewone kaas als je die hebt.
Ik zou de whirlpool-man maar niet laten komen als ik jou was.

Succes!

Dorry

Oventje

Oventje

01-04-2009 om 14:34

Reactie

Beemer en Dorry bedankt voor jullie reactie. Ik gebruik inderdaad 20 plus kaas. Heb dit ook altijd gebruikt en toen was er niks aan de hand, dit smolt gewoon. Ik zal het snel eens proberen met gewone kaas. eerlijk gezegdgebruik ik de oven niet heel vaak, alleen voor lasagna of pizza. De rest was inderdaad wel goed alleen de kaas dus niet. Ik zal het snel eens proberen met andere kaas.

Tihama

Tihama

01-04-2009 om 16:59

Combi-oven

Kan het zijn dat je hiervoor een gewone oven had? Of juist alleen een magnetron?

Ik gratineer vaak in de combistand magnetron en grill. Toevallig heb ik dat vorige week geprobeerd met lightkaas en ik schrok me wild. De rook kwam uit de oven. Alsof ik plastic aan het verbranden was. Ik ben nu weer braaf terug naar gewone kaas.

Als jij me nu kunt vertellen of eerst goed ging met lightin de magnetron of juist de grill of oven, dan durf ik het ook weer aan met light

Tihama

cqcq

cqcq

01-04-2009 om 23:15

Ovendeel werkt niet...

Ik krijg de indruk dat alleen het magnetron deel werkt en het ovendeel niet. Als ik me hier vergis en de magnetron aanzet i.p.v. de oven wil de kaas nog wel eens hard worden... met alleen de oven gebeurt dat niet.

Oventje

Oventje

02-04-2009 om 10:38

Reactie

Hoi,

We hebben deze combi oven zo'n drie jaar. Tihama, het ligt er dus niet aan dat het komt doordat we eerst een gewone oven hadden. Ik gebruik ook al jaren dezelfde kaas maar misschien dat ze daarin iets verandert hebben. Ik ga zaterdag lasagna eten en dan zal ik het eens uitproberen met gewone kaas, ben benieuwd of dat gaat werken!

Tirza G.

Tirza G.

02-04-2009 om 23:19

Dames

De Keuringsdienst van Waarde wel eens gezien over "kaas"? Er bestaat een product dat "kaas-analoog"heet, een soort veredeld..........plastic. Even goed lezen op de pakjes, ook juist van de geraspte kaas. Als dat begint met "zetmeel" is het geen kaas.

Tirza

Vic

Vic

03-04-2009 om 18:42

Lightkaas

Ik vind 20 en 30+ kaas altijd verschrikkelijk plasticerig smaken. Volgens mij zit daar gewoon te weinig vet in om goed te kunnen smelten. Het is voornamelijk droge stof en een beetje water. Het water verdampt in de oven, en wat overblijft is een stukje plastic.

Oventje

Oventje

05-04-2009 om 19:50

Gelukt!

Gewoon met lekkere vette kaas en het smolt voortreffelijk! Ben ik blij dat ik hier een berichtje had geplaatst anders zou dat toch een duur grapje zijn geweest met de monteur hier!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.