Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

emma43

emma43

03-12-2009 om 09:55

Kaarsvet

Ik heb kaarsvet op onze bank(stoffen bekleding) gemorst.Ik dacht dat het beter was om het hard te laten worden,zodat ik het eraf kon krabben,maar er blijft toch kaarsvet in de stof zitten.wie weet een manier om dit nog schoon te krijgen???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

03-12-2009 om 10:08

Keukenpapier en strijken

Ik heb zoiets ooit gelezen ergens. Keukenpapier erop en dan strijken, zodat het kaarsvet in het papier trekt (het smelt natuurlijk). Ik zal het nog eens exact opzoeken.

groet, Mamvantwee

Mamvantwee

Mamvantwee

03-12-2009 om 10:10

Zie hier

Een tip van internet:

Krab het kaarsvet voorzichtig weg. Leg daarna een velletje keukenpapier op de vlek en strijk hier op lage temperatuur overheen. Het kaarsvet in de vlek wordt hierdoor vloeibaar en door het keukenpapier opgenomen. Vervang het velletje keukenpapier een paar keer voor een nieuw. De vlek is nu meestal verdwenen. Is er toch nog iets te zien, wrijf dit dan weg met wat wasbenzine of spiritus op een schoon doekje.

Losse hoes

kan je onder een hete kraan houden na de strijkbouttip als dat niet optimaal werkt.

Maxime.M

Maxime.M

03-12-2009 om 12:26

Ja dat lukt hoor

Hoi,

Hier is er eens een keer rood kaarsvet op het witte vloerkleed gemorst. En inderdaad met de strijkbout en velletjes keukenpapier is alles eruit gegaan. (kostte wel een kwart rol keukenpapier, want ik ververste het velletje wel na een paar tellen strijken, dan zat het alweer deels volgezogen met kaarsvet)

maxime

emma43

emma43

03-12-2009 om 21:19

Dank jullie wel

is prima gelukt.....nu voorzichtiger doen!!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.