Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pecas

Pecas

12-07-2010 om 10:30

Juwelierenstraat in amsterdam

Ik woon in het buitenland en ben aanstaande weekend in Amsterdam.
Nu wil ik graag voor mijn dochter die 18 wordt een klein sieraad kopen met een brillantje. In Antwerpen heb je een hele straat waar alle joodse juwelieren samen zitten en waar je dat goed kan kopen, maar heb je in Amsterdam ook zo'n straat/buurt?

Bedankt voor alle tips!

Pecas

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lyppens

..in de Langebrugsteeg. Dat is nu echt de winkel waar ik aan denk. In de straat verderop zit nog een aantal modernere sieradenzaken. Maar ik waag te betwijfelen dat je die nog nodig hebt als je bij Lyppens geweest bent. Het is een ontzettend gezellige en vertrouwde winkel, precies waar je aan denkt als je iets voor je dochter wilt kopen.

Ze denken ook echt met je mee.

www.lyppens.nl

De andere modernere winkels liggen wat verder van het Rokin af.

pecas

pecas

12-07-2010 om 11:50

Bedankt

Ik heb het genoteerd en zal zeker gaan kijken. Ik weet precies wat ik wil hebben, iets heel fijns en kleins, niets chics.
Ik begrijp dat dit dus een "gewone" juwelier is, een diamantenstraat is er dus niet in Amsterdam?

Gewoon, gewoon

... het is wel een speciale gewone hoor pecas

Diamanten worden ook verkocht in winkels speciaal gericht op toeristen, soms in combinatie met een rondleiding langs een slijperij. Die liggen meestal niet bijelkaar in één straat, maar zo dat de toeristen er met de touringcar goed kunnen komen. Dat gaat bij de Langebrugsteeg niet lukken.

Maar bij een grote winkel zoals Gassan zou ik een familiecadeau niet kopen. Je bent niet goedkoper uit, de omgeving is ingericht om snel grote stukken te verkopen en niet om mensen in alle rust de kans te geven om een familiecadeau uit te kiezen.

Terwijl ik dit schrijf heb ik een ring met één solitaire om die ik van mijn man heb gekregen na de geboorte van oudste.. dat is nou het type stuk dat je bij Lyppens koopt.

Kijk ander even op de website.

Lyppens is wel de moeite waard

Lyppens is inderdaad een hele aparte winkel. Ongeveer van vloer tot nok gevuld met van alles en nog wat, en inderdaad erg geduldig personeel.
Ze zijn overigens vziw vooral bekend om hun zilvercollectie. En inderdaad zitten er nog wat andere sieradenwinkels in diezelfde steeg/straat, appenzeller bijvoorbeeld. Heel ander soort dingen.

Er is niet éen straat met veel juweliers/diamantairs in Amsterdam. Er zijn wel een paar plaatsen waar meer juweliers zijn (zoals die Langebrugsteeg dus), maar eigenlijk zitten ze door de hele stad verspreid.

Ik vind het een goede suggestie. Lyppens, en dan daarna een broodje op het terras van het Gasthuys (café-restaurant daar praktisch naast)

Groeten,

Temet

Pecas

Pecas

12-07-2010 om 16:07

Klinkt perfect

Dus op naar Lyppens as. weekend, ik wil inderdaad geen toeristische winkel maar een goede prijs voor een speciaal eerste sieraadje wat ze altijd aan kan. Misschien kan dat broodje er dan ook nog af!

Enne, als jullie A'dam kenners nog een goed indonesisch restaurant kennen houd ik me aanbevolen! (we verblijven op de Stadhouderskade in een hotel). Het water loopt me in de mond, heb al in geen 8 jaar een lekkere rijsttafel gegeten!

Pecas

Kantjil en de tijger

daar gingen wij vroeger voor rijsttafel heen.

pecas

pecas

23-07-2010 om 09:03

Geslaagd!

Ik ben inmiddels weer terug en ik ben meteen geslaagd bij Lyppens, inderdaad geweldig geholpen en het was meteen raak. Net 18 jarige dochter loopt trots rond met een prachtig witgoude kettinkje met brillantje wat ik in een bepaalde zetting wilde. Man ook blij want al met al kostte het een stuk minder dan wat we hier neer hadden moeten tellen.

Ook lekkere rijsttafel gegeten bij Samapurna bij de bloemenmarkt, door de meneer bij Lyppens werden we naar de Samasebo gestuurd,net om de hoek bij de PC hoofdstraat, maar die was jammergenoeg gesloten door vakantie.

Bedankt, wat is dit toch een handig forum!

Pecas

Wat leuk pecas

... weer een leuke herinnering erbij.

Als ik ooit nog eens daar wat koop herinner ik me ongetwijfeld dat jij daar ook geslaagd bent. Een dame van 18 ... dat is een mijlpaal hoor! Heb zelf twee zoons dus ik weet nog niet precies hoe ik weer in die winkel kan zien te belanden .

Ik heb trouwens niet in één keer gekocht indertijd, ik twijfelde toen tussen een moderne solitaire in een stoere zetting (vierkant) of een rijtje diamanten in een victoriaanse ring. Maar één van dat rijtje had een afwijkende kleur. Toen de dame hoorde wat mijn sterrebeeld was zei ze "oh, maar als ik dat geweten had had ik je die victoriaanse ring nooit laten zien. Maagden houden niet van imperfecties".

Kijk, bij een andere winkel zou ik dat maar gezwam vinden, bij een juwelier is het prettig als mensen je de argumenten leveren... hoe krom ook... ook verder gewoon heel prettig geholpen daar. Dat personeel heeft ook echt de uitstraling dat ze ner-gens van opkijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.